1%
  • 0/10

انتقاد مایکروسافت از سیاست‌های اپل در حوزه بازی‌های ابری

تجارت غیرممکن و غیرمنصفانه

انتقاد مایکروسافت از سیاست‌های اپل در حوزه بازی‌های ابری ۰ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
بازی های ابری اپل

شرکت مایکروسافت به تازگی در پیامی از سیاست‌های شرکت اپل در قابل بازی های ابری انتقاد کرده و کوپرتینویی‌ها را یک مانع در این حوزه می‌دانند.

حق کمیسیون از فروش محصولات و خدمات از سال‌های پیش همواره یکی از جنجالی‌ترین بحث‌ها در میان سازندگان و صاحبان پلتفرم‌ها و فروشگاه‌ها بوده و با وجود یک سری شکایت‌ها، دعواهای حقوقی و دخالت سازمان‌های مربوطه، هنوز هم سازندگان بر سر این موضوع با مالک‌ها اختلاف نظر دارند.

در تازه‌ترین این ماجراها، ساعاتی پیش یکی از غول‌های صنعت تکنولوژی و بازی‌ها یعنی مایکروسافت در بیانیه جدید خود خطاب به تحقیقات سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که شرکت اپل به خاطر سیاست‌های غیرمنصفانه خود مانع از کسب درآمد از بازی‌های ابری می‌شود.

ردموندی‌ها معتقد هستند که هزینه کمیسیون ۳۰ درصدی شرکت اپل باعث شده تا مایکروسافت نتواند به طور موثر در ارائه خدمات و بازی‌های ابری خود فعالیت و کسب درآمد کند. این غول تکنولوژی مدعی است که هزینه کمیسیون شرکت اپل از نظر اقتصادی نه تنها پایدار و ثابت نیست، بلکه به هیچ عنوان قابل توجیه نیز نبوده و از پیشرفت این بازار توسط سازندگان ترد پارتی جلوگیری می‌کند.

به دنبال این موضوع، مایکروسافت به دستورالعمل ۳.۱.۱ اپل اعتراض کرده است. به گفته ردموندی‌ها، با توجه به قوانین فعلی اپل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند کاربرهای خود را به خرید اشتراک‌ها از طریق منابع خارجی (جدا از خرید درون برنامه‌ای) وادار کنند. البته، طبق دستورالعمل ۱.۱.۳ اپل، یک سری استثناهایی برای یک سری از برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

شرکت اپل هنوز واکنشی از خود در قبال اعتراض مایکروسافت در زمینه هزینه کمیسیون و سیاست آن‌ها در حوزه بازی های ابری نشان نداده است. گفتنی است که تصمیم موقت سازمان CMA در ماه نوامبر سال جاری (آبان یا اوایل آذر ماه پیش‌رو) اعلام خواهد شد و طرفین دعوا می‌توانند تا پایان ماه سپتامبر (اواسط مهر ماه) از حق و حقوق خود دفاع کنند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments