بازی های هفته چهارم مرداد ماه گیم آپ رو از دست ندین!
1%
  • 0/10

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ رو از دست ندین!

از نجات جهان تا پختن پیتزا

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ رو از دست ندین! ۰ ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

در جدیدترین مقاله وب سایت سرگرمی قصد داریم به معرفی بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ پرداخته و توضیحاتی را درباره هر کدام ارائه دهیم.

گیم آپ (Game Up) یک لانچر بوده که استودیو سورنا گیمز آن را ساخته و عرضه کرده است. گیم آپ به استیم و اپیک گیمز شباهت داشته و آرشیوی بزرگ و بروز از بازی‌های ویدیویی نوستالژی، محبوب و جدید را در خود جای داده است. گیم آپ همچنین بازی‌های شاخص ایرانی را در خود جای داده تا علاقه مندان به این محصولات بتوانند به تجربه‌شان بپردازند. دیگر نکات مهم پیرامون این لانچر، سرعت بالای دانلود، ترافیک نیم بها و عدم نیاز به هیچ گونه فعالسازی یا کرک برای اجرا است.

البته ویژگی‌های مثبت به موارد گفته شده در پاراگراف پیشین خلاصه نمی‌شوند. لانچر گیم آپ تنها یک مرجع دانلود سریع و اجرا نبوده و سرورهای اختصاصی خود را دارد. در نتیجه، کاربران بازی‌هایی مثال کانتر استرایک (Counter Strike)، ماینکرافت (Minecraft) یا کالاف دیوتی: مدرن وارفر 2 (Call of Duty: Modern Warfare 2) می‌توانند با پینگ بسیار پایین به رقابت با دوستان خود پرداخته و از تجربه‌ای بدون لگ و مشکل در برقراری ارتباط لذت ببرند.

در صورتی که می‌خواهید با بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما باشید.

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ

Big Rumble Boxing: Creed Champions

سازنده: سرویوس (Survios)

ناشر: سرویوس

بازی Big Rumble Boxing: Creed Champions در دسته ورزشی قرار گرفته اما نمی‌توان آن را یک شبیه ساز دانست، بلکه آرکید بوده و تنها می‌خواهد تجربه‌ای جذاب برای علاقه مندان به بوکس را به ارمغان بیاورد. یکی از بزرگترین مزیت‌های Big Rumble Boxing: Creed Champions نسبت به رقبا، لیست شخصیت‌هایش است. سازندگان به سراغ سینمای چند دهه گذشته رفته و محبوبترین شخصیت‌های بوکسور از فرنچایز کرید (Creed) و راکی (Rockey) را در بازی خود گنجانده‌اند. برای مثال می‌توان به آدونیس کرید، راکبی بالبوآ، آپولو کرید، ایوان دراگو، کلابر لنگ و ویکتور دراگو اشاره کرد.

ویژگی‌های شاخصی که در Big Rumble Boxing: Creed Champions وجود دارد، به لیستی از شخصیت‌های شناخته شده خلاصه نمی‌شود. سازندگان برای هر کدام از شخصیت‌ها تمام کننده یا اصطلاحاً فینیشرهایی را طراحی کرده‌اند که بر اساس سبک مبارزه‌شان در فیلم‌ها است. به این مورد باید قابلیت شخصی سازی و تغییر لباس شخصیت‌های مشهور را اضافه کرد. همچنین مبارزات از جذابیت بالایی برخوردار بوده و ۱۳ لوکیشن کلاسیک یا جدید در بازی گنجانده شده تا بتوانید در آن‌ها به مبارزه بپردازید. نگران آشنا نبودن با گیم پلی بازی‌های بوکس محور هم نباشید. چون در این بازی آموزش‌هایی با الهام از دو فرنچایز کرید و راکی وجود دارد تا بتوانید با ضربات و نحوه ترکیب کردنشان آشنا شوید.

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ

Disco Elysium – The Final Cut

سازنده: ZA/UM

ناشر: ZA/UM

بازی Disco Elysium در دسته نقش آفرینی قرار گرفته و به محض انتشار در سال ۲۰۱۹ میلادی، تحسین‌ها را بخاطر داستان و سبک هنری‌اش (دنیایی با سبک هنری رنگ روغن و آب) برانگیخت و جوایز زیادی را از آن خود کرد. محصول استودیو ZA/UM همچنین توانسته خود را در لیست «بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ» قرار دهد که هر عنوانی نمی‌تواند به آن دست یابد. بد نیست بدانید یک سریال تلویزیونی بر اساس آن تولید می‌شود.

داستان Disco Elysium در یک جهان تخیلی به نام الیزیم جریان دارد که حاصل تلاش‌های رابرت کورویتز و اعضای تیمش به شمار می‌رود. اتفاقات حول محور شخصیتی می‌چرخد که در اتاق هتلی به هوش آمده و هیچ را به یاد نمی‌آورد. در همین حین، یک افسر پلیس به سراغش آمده و می‌گوید وظیفه انجام تحقیقات درباره یک قتل به آن‌ها سپرده شده است. شما بعنوان گیمر در ادامه داستان نه تنها باید قاتل یا قاتلان را بیابید، بلکه باید پی ببرید شخصیت اصلی کیست و چرا هیچ چیز از گذشته خود را به یاد نمی‌آورد.

بازی‌های نقش آفرینی معمولاً دارای سیستم مبارزه هستند اما این موضوع برای Disco Elysium صدق نمی‌کند. شما در نقش یک کارآگاه باید به گشت و گذار در محیط جهان باز پرداخته و به گفتگو با شخصیت‌های دیگر بپردازید. چیزی که در این بازی شما را به هدفتان می‌رساند، گوش دادن به صحبت‌های دیگران، توجه به جزئیات دیالوگ‌هایشان و انتخاب جملات صحیح در جواب به حرف‌هایشان است. همچنین نباید فراموش کرد بعنوان یک بازی نقش آفرینی، داستانی چند شاخه‌ای داشته و پایان بندی بسته به انتخاب‌های شما تغییر می‌کند.

نسخه‌ای که در لانچر گیم آپ قرار گرفته، Disco Elysium – The Final Cut نام داشته و شامل صداگذاری کامل می‌شود. در نسخه اولیه تنها تعدادی از شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها صداگذاری شده بودند اما در نسخه فاینال کات صداگذاری کامل هستیم. همچنین قابلیت فَست ترول، ماموریت‌های فرعی بیشتر و پشتیبانی از وضوح تصویر 4K را شاهد هستیم.

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ

Planet Coaster: Complete Edition

سازنده: فرانتیر دولوپمنتس (Frontier Developments)

ناشر: فرانتیر دولوپمنتس

بازی Planet Coaster در دسته شبیه سازهای ساخت و ساز و مدیریت قرار گرفته و می‌توان آن را دنباله‌ای معنوی برای RollerCoaster Tycoon 3 توصیف کرد. عنوان مزبور چهار مد مختلف را در خود جای داده است: سندباکس (Sandbox)، چلنج (Challenge)، کریر (Career) و سناریو ادیتور (Scenario Editor). در حالت سندباکس، یک زمین خالی به شما داده شده و باید پارکی تمام عیار در آن بسازید. در این حالت، هر کاری می‌توانید بکنید. چون بودجه شما نامحدود بوده و همه قابلیت‌ها آنلاک شده است. در مد چلنج، وظیفه شما مشابه با حالت سندباکس بوده اما خبری از بودجه نامحدود نیست. در حالت کریر، مدیریت یک پارک آماده را بر عهده گرفته و نه تنها باید آن را گسترش دهید، بلکه باید برای بخش‌های مختلف افرادی را به عنوان مسئول استخدام کنید. حالت سناریو ادیتور مانند کریر است، با این تفاوت که اینبار خودتان ماموریت‌ها را می‌نویسید و طراحی می‌کنید.

نسخه‌ای که در لانچر گیم آپ قرار گرفته، Planet Coaster: Complete Edition نام گذاری شده است. این محصول تمامی بسته‌های الحاقی را در خود جای داده تا یک تجربه کامل برای علاقه مندان باشد.

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ

KAKU: Ancient Seal

سازنده: بینگوبل (BINGOBELL)

ناشر: بینگوبل

بازی KAKU: Ancient Seal در دسته اکشن ماجراجویی قرار گرفته و در جهانی تخیلی روایت می‌شود. کرییتر ساگا (The Creator Saga) این جهان را با قدرت ناشی از عناصر چهارگانه ساخته است. یک مصیبت از جهانی دیگر به این جهان قدم گذاشته و باعث پراکندگی عناصر می‌شود. در این اتفاق همچنین کرییتور ساگا کاملاً ناپدید شده و دیگر خبری از او نیست. قرن‌ها بعد، یک پسر جوان به نام کاکو به همراه خوکی پرنده تصمیم می‌گیرد ارواح عناصر چهارگانه را یافته و جهان را از نابودی نجات دهد.

بازی KAKU: Ancient Seal شامل ویژگی‌های شاخصی شده که نمی‌توان به راحتی چشم‌ها را رویشان بست. یکی از مهمترین موارد، به سیستم مبارزه مربوط می‌شود. جدا از تنوع بالایی که در بحث سلاح‌ها دیده می‌شود، درخت مهارتی گسترده در بازی وجود داشته و به شما اجازه می‌دهد سبک مبارزه پروتاگونیست را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی کنید. البته گیم پلی تنها به مبارزه و گشت و گذار خلاصه نمی‌شود. معماها و موانع زیادی در گوشه و کنار محیط وجود داشته که برای پشت سر گذاشتنشان باید مغز خود را به کار بگیرید.

بد نیست بدانید KAKU: Ancient Seal زیست بوم‌های متعددی داشته و از حیث تنوع محیطی بسیار عالی عمل کرده است. از همه مهمتر، بازخوردهای آن در فروشگاه استیم بسیار مثبت بوده که خبر از یک بازی بسیار قابل توجه می‌دهد.

بازی های هفته آخر مرداد ماه گیم آپ

Dark Souls: Remastered

سازنده: فرام سافتور (From Software)

ناشر: نامکو بندای گیمز (Namco Bandai Games)

بازی Dark Souls در دسته اکشن نقش آفرینی قرار گرفته و و یک دنباله معنوی برای Demon’s Souls است که سال ۲۰۰۹ میلادی در بازارهای جهانی عرضه شده بود. از آنجایی که بخش عمده تمرکز سازندگان روی طراحی بخش‌های مختلف گیم پلی بوده، داستان شامل جزئیات زیادی نمی‌شود اما این به معنای عدم وجود داستانسرایی نیست. اتفاقات بازی در اواخر عصر آتش روایت می‌شود. اولین شعله شروع به محو شدن کرده و همزمان، نفرینی در میان انسان‌ها گسترش یافته که باعث می‌شود پس از مرگ به دنیا بازگشته و آنقدر این اتفاق تکرار می‌شود تا ذهن خود را از دست بدهند.

شخصیت اصلی بازی Dark Souls یک بازگشته از گور بوده که با فرار از زندانی مخصوص، تصمیم می‌گیرد به سرزمین لوردان رفته تا آنجا بتواند بفهمد چه سرنوشتی در انتظارش قرار دارد. اگرچه شاهد اشاراتی به سرنوشت جهان هستیم، جزئیات چندانی پیرامون اتفاقات مهم ارائه نمی‌شود تا کاربر مجبور به تفسیر اتفاقات شود. همچنین بخش عمده جزئیات در جهان پراکنده شده و کاربر خودش باید آن‌ها را کشف کند.

 گیم پلی Dark Souls بر یک اصل استوار شده است: ارتکاب اشتباه، درس گرفتن از آن و پیشرفت در بازی. محیط از بخش‌های مختلف تشکیل شده که از طریق یک هاب بهم متصل شده و گیمر می‌تواند به هر کدام دسترسی داشته باشد. در این بازی خبری از سیستم ذخیره سازی خودکار نبوده و شما حتما باید خودتان را به یک کمپ یا اصطلاحاً بُن فایر (Bonfire) رسانده تا پیشرفت خود را ذخیره کنید. در غیر این صورت، پیشرفت‌هایتان در صورت مردن از بین می‌روند. با استراحت در بن فایر نه تنها میزان سلامتی کاراکتر شما بازیابی می‌شود، بلکه می‌توانید تجهیزات خود را آپگرید یا تعمیر کنید. همچنین تمامی دشمنان به غیر از باس‌ها بازمی‌گردند.

کاراکتر اصلی برای وارد کردن صدمه به دشمنان خود می‌تواند از انواع مختلف سلاح‌ها یا طلسم‌ها بهره ببرد. همچنین مکانیک‌ها و ابزارهای دفاعی مانند جای خالی دادن یا سپر در بازی Dark Souls گنجاند شده اما باید یک نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید: این بازی میزان سختی بسیار زیادی داشته و هر کسی قادر نیست آن را به انتها برساند. به همین دلیل، اگر مهارت و حوصله بالایی در بازی‌های شمشیر محور ندارید، توصیه می‌کنیم سراغش نروید.

Dark Souls یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم بوده و حتی نمونه «بازی ویدیویی بعنوان یک هنر» محسوب می‌شود. جدا از این، ساختارهایی که در گیم پلی آن به کار رفته، باعث شکل گیری یک سبک جدید به نام سولزلایک شده و بازی‌های مشهوری از جمله The Witcher 3: Wild Hunt، God of War و Nioh از آن الگو گرفته‌اند. در ضمن، نسخه‌ای که در لانچر گیم آپ قرار گرفته، Dark Souls: Remastered نام دارد.

بازی Dark Souls: Remastered برخلاف نسخه اصلی از نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر 4K پشتیبانی کرده و بسته الحاقی Artorias of the Abyss را هم شامل می‌شود.

Good Pizza Great Pizza

سازنده: تپ بلیز (TapBlaze)

ناشر: تپ بلیز

بازی Good Pizza Great Pizza در دسته شبیه سازهای آشپزی بوده و داستانی پنج فصلی را شامل می‌شود. شما کنترل یک آشپز را بدست می‌گیرید که پیتزا فروشی‌اش را به تازگی افتتاح کرده است. شما در هر فصل باید ماموریت‌های خواسته شده (انواع سفارشات پیتزا) را انجام داده و بدین ترتیب بتوانید آشپز رقیب را شکست دهید. البته پخت پیتزا بر اساس سفارش مشتری، تنها کاری نیست که در این بازی انجام می‌دهید و باید توجه ویژه‌ای به مدیریت داشته باشید.

به بیان دقیقتر، شما در کنار پخت پیتزاهای مختلف باید با درآمد خود مغازه را گسترش داده و مواد اولیه  بیشتری بیاورید (اصطلاحاً تاپینگ‌های بیشتری از جمله پپرونی، سوسیس و … برای غذای خود بیاورید)، دکوراسیون (میز و صندلی، چیدمان آن، تابلو، کاشی‌های دیوار و …) را تغییر دهید و تجهیزات جدیدی را برای مغازه خود تهیه کنید. حتی می‌توانید مواد اولیه را خودتان پرورش دهید تا کیفیت کار بالا برود. در ضمن، در بازی Good Pizza Great Pizza بیش از ۳۰۰ مشتری منحصر بفرد وجود داشته و که تعداد سفارش‌هایشان از رقم ۱ میلیون عبور می‌کند.

بد نیست بدانید بازی Good Pizza Great Pizza شامل ماموریت‌های فرعی هم می‌شود.

شما تصمیم دارید این هفته به تجربه کدامیک از بازی های هفته آخر مرداد گیم آپ بنشینید؟ نام و دلیل انتخاب خود را با ما و دیگران کاربران مشتاق در میان بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments