بازی های جهان باز در ژاپن
1%
  • 0/10

رده بندی بهترین بازی های جهان باز در ژاپن

سرزمین آفتاب همیشه برای ما زیبا خواهد بود!

رده بندی بهترین بازی های جهان باز در ژاپن ۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ترین‌ها (بازی) کپی لینک

کشور ژاپن یکی از زیباترین کشورهای جهان با فرهنگی غنی بوده و سبک بازی جهان باز یکی از محبوب‌ترین سبک‌های تاریخ ویدیو گیم. ترکیب این دو سبب برخی تجربیات خاص برای گیمرها شده است. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های جهان باز در ژاپن می‌پردازیم.

زمانی که صحبت از بازی‌های ویدیویی می‌شود، مخاطبین عموما به بحث و تبادل نظر درباره داستان، موسیقی متن یا شخصیت‌ها می‌پردازید. رکنی که کمتر درباره آن صحبت شده، اما بسیار مهم است، محل رخ دادن اتفاقات بازی است. این بخش به هر بازی شخصیت خاص خود را می‌دهد.

سرزمین آفتاب، ژاپن، یکی از بازارهای مهم برای استودیوهای بازی سازی بوده و در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی، عناوین زیادی در این کشور زیبا و خاص جریان داشته‌اند. در کنار آن، سبک جهان باز به ما اجازه داده تا تجربه‌ای بی نظیر از این کشور در دوره‌های مختلف داشته باشیم. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب نگاهی بهترین بازی های جهان باز در ژاپن داشته باشیم.

پیش از پرداختن به بازی‌ها، باید اشاره داشت که بازی Sekiro: Shadows Die Twice گرچه در ژاپن رخ داده، به این دلیل که جهان باز نیست از فهرست ما حذف شده است!

Shin Chan: Me and the Professor on Summer Vacation – The Endless Seven-Day Journey

بازی Shin Chan: Me and the Professor on Summer Vacation – The Endless Seven-Day Journey، دنباله معنوی سری My Summer Vacation یکی از آندرریتدترین بازی‌های ماجراجویی تاریخ است. این بازی برای گیمرهایی با سنین پایین طراحی شده، اما عناصری دارد که به زیبایی مخاطبین بزرگسال را نیز جلب می‌کنند.

بازی به شرح داستان شینسوکه نوهارا پرداخته که ما او را با نام شین چان می‌شناسیم. هدف شما در این بازی جمع آوری عکس‌ها و خاطرات خود برای شین چان در منطقه‌ای روستایی در ژاپن است. این بازی به دلیل آرامش بسیار زیاد و فقدان تنش، نظر مخاطبین زیادی را به خود جال کرده است.

NEO: The World Ends with You

به منطقه شیبویا در توکیو می‌رویم و با عنوان جهان بازی کاملا متفاوت روبرو می‌شویم. بازی NEO: The World Ends with You در سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) بوده و شباهت زیادی با سری بازی‌های Persona و Kingdom Hearts دارد.

داستان بازی نیز بسیار جذاب و مبارزات آن پر سرعت و حماسی هستند که با طراحی هنری انیمه‌ای این بازی همخوانی دارند. این بازی داستان چندین نوجوان را شرح داده که درگیر بازی مرگ شده‌اند. این نوجوانان مجبور به انجام برخی کارها بوده و در صورت شکست خوردن در انجام آن‌ها، کشته خواهند شد. بازی NEO: The World Ends with You یکی از با کیفیت‌ترین و کم مشکل‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ است!

Shenmue

اولین نسخه از سری بازی Shenmue بیش از بیست سال پیش به انتشار رسید. این بازی عناصر متفاوتی را از جهان مارول به ارث برده و ترکیب آن‌ها با جهانی باز در کشور ژاپن، عنوانی جذاب را در اختیار ما قرار داده که متاسفانه به جایگاهی که حقش بود نرسید. بازی Shenmue یکی از اولین بازی‌های جهان باز تاریخ است!

جهان اولین نسخه از این سری شهر یوکوسوکا بوده و داستان ریو هازوکی را شرح داده که به دنبال انتقام برای خون پدرش است. بخش مبارزات بازی نیز بسیار حماسی و جذاب بوده و شما را خسته نمی‌کند. جهان بازی نیز بسیار با جزئیات اما نسبت به بازی‌های امروزی بیش از حد کوچک است. بازی Shenmue گرچه بیش از بیست سال سن داشته، اما تجربه‌ای لذت بخش ارائه می‌دهد.

Ghostwire: Tokyo

بار دیگر به منطقه شیبویا در شهر زیبای توکیو می‌رسیم که یکی از شناخته شده‌ترین مناطق در کشور ژاپن است. این شهر نمودی کامل از ژاپن مدرن، سرزنده و پویا است. اما بازی Ghostwire: Tokyo قصد داشته رویی تاریک و کابوس بار از این شهر را برای ما به تصویر بکشد. جهان بازی عاری از حیات انسانی و مملو از نیروهای فراطبیعی است.

این بازی اما در بخش‌های ابتدایی به شما اجازه قدم گذاری در تمام نقاط شهر را نداده که البته همین موضوع باعث شده مخاطبین موفق به تماشای تمام نقاط زیبا و پر جزئیات این بازی به شکل تدریجی شوند. همچنین نباید فراموش کرد که جهان این بازی تمام شامل خیابان‌هایی با تابلوهای نئونی نبوده و کوچه پس کوچه‌های توکیو نیز حس شهری واقعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین نباید از الهام گیری بازی از اساطیر ژاپنی در بخش داستانی نیز غافل شد!

Ghost of Tsushima

شاهکار استودیوی آمریکایی ساکر پانچ، نامه‌ای عاشقانه به عاشقان سامورایی‌ها است. داستان بازی در دوران ژاپن فئودال، همزمان با اولین حمله مغولان به ژاپن و در جزیره حقیقی سوشیما جریان داشته و نمودی رنگارنگ و جذاب از شهامت، پایداری و فداکاری سامورایی‌ها است.

جهان بازی Ghost of Tsushima به شدت چشم نواز بوده و شما زیبایی را در تک تک نقاط نقشه بازی تماشا می‌کنید. در جهان ما جزیره سوشیما پوشیده از جنگل بوده، اما توسعه دهندگان با ارائه برخی تغییرات جذاب، رویی زیباتر از این جزیره را ارائه داده‌اند.

سری بازی Yakuza

اگر بخواهیم نسخه‌های مختلف سری بازی Yakuza را در فهرست خود قرار دهیم، فهرست ما بسیار طویل خواهد شد. در نتیجه به اشاره به تمام نسخه‌ها در بخشی واحد بسنده می‌کنیم. سری بازی یاکوزا به بهترین شکل فرهنگ کشور ژاپن در دوره‌های زمانی مختلف را به تصویر می‌کشد. در کنار آن، سری بازی یاکوزا تمرکز زیادی بر ارائه جهانی برگرفته از مکان‌های واقعی در کنار ژاپن داشته که تجربه این سری را حقیقی می‌کند.

ما در نسخه‌های مختلف این سری بازی به شهرهای متفاوت کشور ژاپن در دوره‌های مختلف سفر کرده و تجربیات متفاوت با ماهیتی مشابه دریافت می‌کنیم. به باور بسیاری از منتقدین بزرگ، سری بازی Yakuza و در کنار آن Like a Dragon، بهترین بازی های جهان باز در ژاپن هستند.

بازی‌های جهان باز به توسعه دهندگان اجازه ارائه جهان‌هایی با جزئیات و قابل لمس را داده که صنعت بازی‌های ویدیویی را بهبود بخشیده‌اند. از سوی دیگر کشور ژاپن با زیبایی و فرهنگ ناب خود همیشه زمین بازی جذاب برای ماست. نظر شما چیست؟ شما بهترین بازی های جهان باز در ژاپن را کدام بازی‌ها می‌دانید؟ در انتظار نظرات و تجربیات شما هستیم.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments