1%
  • 0/10

مایکروسافت اج با سبقت از فایرفاکس دومین مرورگر محبوب جهان شد

کروم در بازار مرورگرها اول، مایکروسافت اج دوم و فایرفاکس سوم شد

مایکروسافت اج با سبقت از فایرفاکس دومین مرورگر محبوب جهان شد ۰ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ اخبار فناوری کپی لینک
مایکروسافت اج

کمتر از سه ماه پس از عرضه‌ی نسخه‌ی بتا گذشته که مرورگر مبتنی بر Chromium Edge مایکروسافت توانست از فایرفاکس پیشی بگیرد و به دومین مرورگر وب محبوب جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی NetMarketShare، از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، مایکروسافت اج ۷.۵۹ درصد از سهم بازار مرورگرها به خود اختصاص داد؛ این درحالی بود که گوگل کروم با ۶۸.۵ درصد از بازار مرورگرها تبدیل به محبوب‌ترین مرورگر دنیا شد. البته نسخه‌های جدید مرورگر Microsoft Edge به دلیل انتشار ویروس کرونا متوقف شده است.

با این حال مایکروسافت اج با عبور از فایرفاکس موزیلا که قبلاً بزرگترین رقیب کروم به شمار می‌رفت، حالا با ۷.۵۹ درصد سهم جایگاه دوم را در اختیار دارد؛ این در حالی است که سهم فایرفاکس موزیلا در حال حاضر به ۷.۱۹ درصد رسیده و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

به این ترتیب ۵.۶ درصد از کاربرانی که هنوز از اینترنت اکسپلورر 11 استفاده می‌کنند، از تعداد کاربران مایکروسافت Edge کمتر هستند و این مرورگر را در رده چهارم جدول قرار می‌دهد تا از مرورگر Safari اپل که فقط ۳.۶۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، پیش بیفتد.

در مورد اینکه چرا مردم به سمت مایکروسافت Edge جدید و بهبود یافته حرکت می‌کنند، دلایل زیادی وجود دارد که یکی از آنها سرعت این مرورگر است که به تازگی نیز افزایش یافته است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments