E3 یکی از بزرگترین فستیوالهای ویدیوگیمی جهان است که هر سال بزرگترین بازیسازهای جهان را دور هم جمع میکند و فرصتی را برایشان به ارمغان میآورد تا در مرکز توجهات رسانهها و تمامی گیمرها از سرتاسر جهان، بازیهای جدید خود را معرفی کنند و آنها را به نمایش درآورند. E3 2021 که به زودی درحال برگزاری است و روز ۲۲ خرداد به صورت رسمی آغاز میشود، علیرغم مراسم سالهای قبل، در سایهی پاندمی کاملا به صورت مجازی و از طریق پخش زنده برگزار خواهد شد. شما میتوانید با استفاده از پلتفرمهای استریمینگ مختلف مثل یوتوب و توییچ، و سپس مراجعه به کانالهای رسمی کمپانیهای میزبانی که کنفرانسها را برگزار میکنند، مراسم E3 2021 را به صورت زنده تماشا کنید و از نمایش جدیدترین بازیهای روز دنیا لذت ببرید.
بدون شک مثل همیشه در مراسم امسال مشاهده میکنیم که جدیدترین دنبالههای Call of Duty و FIFA چه تغییراتی نسبت به نسخهی سال قبل خود داشتهاند. EA دنبالههای جدید دیگر بازیهای ورزشیاش را معرفی میکند و یوبیسافت با یک نمایش رنگارنگ با رقص و شادی به رونمایی از جاست دنس جدید میپردازد و از آنجایی که مراسم امسال بدون استیج برگزار میشود جالب است بدانیم یوبیسافت چه برنامهای برای جایگزین کردن نمایش جذاب همیشگیاش دارد.
اما چیزی که E3 را از دیگر فستیوالهای دنیای گیم جدا کرده و باعث شده علاقهی خاصی نسبت به آن داشته باشیم، حضور ناگهانی فرنچایزهای غافلگیرکننده و سورپرایزهایی است که همیشه هر یک از شرکتها چندتا از آنها را برای کنفرانس خود تدارک میبینند. منظور از این سورپرایزهای غافلگیرکننده، لحظات شگفتانگیز و ماندگاری مثل رونمایی از بازی GTA IV برای Xbox 360، نمایش فوقالعادهی God of War در E3 2017 و حضور نفسگیر کیانو ریوز برای اعلام تاریخ انتشار سایبرپانک است. اینها تماما اتفاقات و رونماییهایی بودند که نمیشد به هیچ طریقی وقوعشان را پیشبینی کرد. بازیهایی که در سکوت کامل خبری توسعه یافتهاند و کوچکترین اطلاعی از در دست ساخت بودنشان نداریم و در بهترین فرصت سال یعنی مراسم E3 معرفی میشوند و سالنها را منفجر میکنند.
بدون شک امسال نیز در جریان E3 2021 شاهد سورپرایزهای زیادی خواهیم بود. مراسم پیش رو نخستین E3 نسل نهم محسوب میشود و کمپانیهای مختلف با به نمایش درآوردن بازیهای خود چشماندازی باشکوه را آیندهی نزدیک صنعت گیم ترسیم میکنند. در ادامه به مرور عناوینی میپردازیم که احتمالا در جریان مراسم E3 2021 حسابی غافلگیرمان خواهند کرد. بازیهایی که بعضا شاهد رونمایی از پروسهی ساختشان بودهایم اما هیچ تصویر و اطلاعی از محصول نهایی دریافت نکردهایم. در این لیست همچنین شاهد تعدادی از استودیوهای بازیسازی هستیم که به رسم چرخهی چندسالهی تولید و انتشار بازیهایشان، احتمالا بازیهای جدیدشان را رونمایی خواهند کرد. در ادامه با لیست مورد انتظار ۱۰ عنوانی که احتمالا در E3 2021 غافلگیرمان خواهند کرد، همراه ما باشید.
Starfield
بازی نقشآفرینی و فضایی بتسدا نخستین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. اما این رونمایی تنها شامل یک تیزر کوتاه از یک ایستگاه فضایی و سپس لوگوی بازی که اسم Starfield را نشان میداد، میشد و اطلاعات چندانی را از خود بازی به اشتراک نمیگذاشت. اما اسکرین شاتهای جذابی از فضای بازی منتشر شدند و تعاریف بتسدا از بزرگی این پروژه نیز به نوبهی خود خبر از یک پروژهی بزرگ میدادند. سال قبل شاهد یک بمب رسانهای بودیم که خبر از مالکیت کمپانی مایکروسافت بر تمامی استودیوهای بتسدا با پرداختی ۷.۵ میلیارد دلاری داد. بر اساس این خبر، مایکروسافت به طور رسمی مدیریت کمپانی بتسدا و تمامی استودیوهای زیرمجموعهی آن را به دست گرفت. حالا پس از گذشت یک سال و همچنین با انتشار کنسولهای نسل جدید Xbox، وقت آن رسیده که مایکروسافت معاملهی میلیارد دلاری خود را به سوددهی برساند.
مایکروسافت و بتسدا به صورت رسمی اعلام کردهاند که در مراسم E3 امسام، به صورت مشترک با همکاری یکدیگر، یک کنفرانس ۹۰ دقیقهای برگزار میکنند و در آن به نمایش بازیهای جدید خود میپردازند. از آنجایی که بتسدا تایید کرده است که بازی The Elder Scrolls 6 تا پیش از انتشار Starfield منتشر نخواهد شد، بدون شک یکی از نمایشهای اصلی و احتمالا طولانی کنفرانس مشترک مایکروسافت و بتسدا، به بازی Srarfield اختصاص خواهد داشت. بازی استارفیلد در گذشته معرفی شده و طبیعتا این رونمایی از این بازی نیست و ما را غافلگیر خواهد کرد. بلکه این سبک و سیاق این بازی است که میتواند تمامی بینندگان این کنفرانس را سورپرایز کند. اگر به خاطر داشته باشید، تاد هاوارد در حاشیهی مراسم E3 2019 در جریان گفتوگویی با ایلان ماسک در رابطه با این بازی گفت که پرواز کردن در بازی استارفیلد حس و حال پرواز کردن در دههی چهل را منتقل میکند و در مجموع کاوش در فضا بسیار خطرناک خواهد بود.
اینطور که از توصیف تاد هاوارد نسبت به سختی پرواز و خطرناک بودن کاوشهای فضایی پیداست، در بازی Starfield صرفا با یک اسکایریم فضایی روبهرو نیستیم و هیچیک از المانهای فانتزی و غیرطبیعی بازیهایی مثل The Outer Worlds و Fallout در آن وجود نخواهند داشت. بلکه با یک جهان علمی – تخیلی واقعگرایانه و بسیار غنی طرفیم که جلوهای متفاوت از آثار علمی – تخیلی و فضایی را به تصویر میکشد و از طرفی هم قصد فتح کردن مرزهای سبک نقشآفرینی و خلق یک نسل جدید از بازیهای این سبک را دارد.
Elden Ring
بعد از استارفیلد، بازی Elden Ring احتمالا دومین بازی بزرگی است که چند سال پیش معرفی شده و در تمام این مدت طرفداران خود را در انتظار یک نمایش جدید نگه داشته. راستش را بخواهید، همهچیز در رابطه با بازی Elden Ring هیجانانگیز است. این بازی با همکاری استودیوی From Software جورج آر آر مارتین نویسندهی سری کتابهای Song of Ice and Fire (منبع اقتباس سریال Game of Thrines) درحال توسعه است. بازی Elden Ring از سال ۲۰۱۷ در دست توسعه قرار گرفته و نخستین بار در E3 2019 معرفی شد. در طول این دو سال هیچ خبر جدیدی از وضعیت بازی Elden Ring منتشر نشد و تنها تعدادی اسکرین شات از گیمپلی بازی در فضای مجازی دست به دست شدند که با اعلام رسمی سازندگان متعلق بودن آن تصاویر به بازی Elden Ring تکذیب شد.
مدتی قبل، جف گراب یکی از اینسایدرهای معروف دنیای گیم که در کانال یوتوب خود به تحیلیل بازیها و مرور اخبار مختلف میپردازد و حتی گاهی اخبار رسمی دربارهی بازیها منتشر میکند، اعلام کرد که استودیوی From Software تا اطلاع ثانوی قصد به نمایش درآوردن هیچ عنوانی را نخواهد داشت. این خبر جف گراب، تا حد زیادی حدس و گمان پیرامون حضور بازی Elden Ring در مراسم E3 2021 را به بنبست کشاند و طرفداران این بازی را ناامید کرد.
بعد از این اتفاق، طرفداران بازی در جریان یک شوخی اینترنتی با سازندگان بازی، جف کیلی به نمایندگی از تیم سازندهی بازی Elden Ring، به جرم نشان ندادن گیمپلی این بازی به زندان گیمرها فرستاده شد. جف کیلی در واکنش به این اقدام اعتراضی طرفداران، گیفی را منتشر کرد که در آن یک پاندا پشت میلههای چوبی تلاش دارد از میلهها عبور کند و روی گیف عبارت I Will Break Free به معنای «خودم را آزاد خواهم کرد» نوشته شده است. بسیاری از طرفداران بازی از این توییت جف کیلی اینگونه برداشت کردند که نمایش گیمپلی بازی Elden Ring به زودی منتشر خواهد شد. شاید هم این گیف صرفا در پاسخ به شوخی طرفداران و به زندان انداختن جف کیلی بوده. در هر صورت طی چند روز آینده که شرکتهای گوناگون کنفرانس اختصاصی خود را در مراسم E3 2021 به صورت مجازی برگزار میکنند، ممکن است بالاخره بازی Elden Ring را مشاهده کنیم و چنانچه نمایش این بازی برنامهریزی شده باشد، باید در کنفرانس مایکروسافت منتظر آن باشیم!
Omen Project
استودیوی آرکین دارای دو بخش مختلف است. از یک سو استودیوی Arkane Lyon را داریم که مشغول ساخت بازی Deathloop است و طبق برنامه بازی خود را در سپتامبر سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد. از سویی دیگر، استودیوی Arkane Austin را داریم که در جریان آخرین پروژهی تکمیل شدهاش بازی Prey را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. با گذشت چهار سال از انتشار بازی قبلی این استودیو، به نظر میرسد که باید منتظر رونمایی از یک بازی جدید باشیم. اینطور که شایعههای جدید پیرامون بازی جدید استودیوی Arkane Austin خبر میدهند، این بازی یک پروژهی کاملا جدید است و دنبالهی هیچ یک از بازیهای قبلی نخواهد بود.
بازی جدید استودیوی Arkane Austin به سادگی تحت عنوان Omen شناخته میشود و اینطور که از شواهد پیداست، داستان و جهان آن با خونآشامها و ومپایرها در ارتباط خواهد بود. استودیوی Arkane از آن دسته استودیوهایی است که بازیهای همهگیر و پرطرفداری را تولید میکند که خیلی زود موفق به جذاب بازیکنان از سرتاسر جهان خواهند شد. حتی بازی Prey که از بسیاری از جهات فاصلهی زیادی با دیگر ساختههای استودیوی آرکین داشت نیز علاوه بر استقبال خوب منتقدین، با حمایت بازیکنان مواجه شد و توانست به یک بازی نسبتا موفق در کارنامهی این استودیو تبدیل شود. بازی جدید استودیوی Arkane Austin در قابل پیشبینیترین حالت ممکن یک Dishonored جدید با حضور ومپایرها در دنیای بازی خواهد بود.
اما این استودیو به ساخت بازیهای ساده و قابل پیشبینی نیز علاقهای ندارد و احتمالا وقتی صحبت از یک IP کاملا جدید به میان آورده میشود، قرار است با یک بازی جدید و متفاوت از هر نظر همراه شویم. استودیوی آرکین با ساخت هر یک فرنچایزهای جدیدش، ادای احترامی داشته به یکی از فرنچایزهای کلاسیکش و تا حد زیادی روح بازیهای قدیمی خود را در کالبد این بازیهای جدید زنده نگه داشته. برای مثال بازی Dishonored را میتوان یک دنبالهی معنوی بر بازی Thief دانست درحالی که بازی Prey منتشر شد تا جای خالی System Shock را پر کند. بازی جدید استودیوی Arkane Austin در صورتی که ومپایرها را در خود جای داده باشد، احتمالا شباهتهای زیادی به بازی Vampire: The Masquerade: Bloodlines خواهد داشت. با توجه به مشکلاتی که گریبانگیر دنبالهی بازی Vampire: The Masquerade شده، بازی جدید آرکین میتواند جای خالی یک اثر ومپایری تمام و کمال را به خوبی پر کند.
Assassin’s Creed Tournament
پس از بازی متفاوت Assassin’s Creed Syndicate و سبک و سیاق متفاوتی که وارد این مجموعهی پرطرفدار کرد، مشاهده کردیم که یوبیسافت برنامهریزی کاملا متفاوت و تازهای را برای فرنچایز محبوب خود تدارک دید و آن را وارد مسیر جدیدی کرد. مجموعهی Assassin’s Creed با نسخهی Origins وارد فاز کاملا جدیدی شد. جهان بازی به طور کلی تغییر کرد و حالا بازی در جهان بسیار بزرگتری جریان داشت. یوبیسافت در همان سال ۲۰۱۷ و زمان انتشار بازی Assassin’s Creed Origins نیز اعلام کرده بود این بازی اولین نسخه از یک سهگانهی جدید در مجموعهی AC خواهد بود.
سهگانهای که در سال ۲۰۱۸ با بازی Odyssey ادامه پیدا کرد و پس از استراحت یک سالهی مجموعه برای نخستین بار از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، بازی Assassin’s Creed Valhalla در سال ۲۰۲۰ به انتشار رسید. از آنجایی که در سال ۲۰۱۹ نسخهی جدیدی در این مجموعه به انتشار نرسید و والهالا نیز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. نوبت به تیم توسعهای که روی بازی AC: Odyssey کار کرده رسیده بود تا پس از گذشت دو سال از انتشار پروژهی قبلیاش، بازی جدید خود را منتشر کند. از همین رو چندان دور از ذهن نیست که یوبیسافت یک Assassin’s Creed جدید برای انتشار در سال ۲۰۲۱ برنامهریزی کرده باشد و بخواهد در کنفرانس امسال خود در جریان مراسم E3 2021 به معرفی آن بپردازد.
اما سوال اصلی در رابطه با نسخهی جدید بازی Assassin’s Creed که مثل همیشه هیجانانگیزترین مورد حین رونمایی از این بازی محسوب میشود، لوکیشن حوادث داستانی بازی و منطقهی جغرافیایی جدیدی است که بازی در آنجا جریان خواهد داشت. مدتی قبل شایعهای در این رابطه در فضای مجازی پخش شد که بر اساس آن این بازی جدید Assassin’s Creed Tournament نامیده میشود و بازیکنان را به اروپای قرون وسطی خواهد برد. اما از سویی تعدادی شایعهی دیگر به جریان پیدا کردن این بازی در چین باستان، ژاپن فئودالی و حتی بازهی زمانی اولین نسخهی این مجموعه یعنی دوران جنگهای صلیبی اشاره میکنند.
با در نظر گرفتن چگونگی مرتبط بودن Odyssey به Origins از لحاظ به اشتراک گذاشتن یک برههزمانی کلاسیک و باستانی با یکدیگر، احتمال به وقوع پیوستن ستینگ قرون وسطایی نسخهی جدید AC بیشتر از دیگر نقاط جغرافیایی و برهههای زمانی است. چرا که والهالا نیز به نوعی در همین برههی زمانی (حدود قرن ۱۰ میلادی) جریان داشت و احتمالا بازی بعدی نیز همانند Odyssey و Origins، با فاصلهی چندصد ساله از حوادث والهالا در اروپا جریان پیدا میکند همچنان شاهد تم تاریک قرون وسطایی اروپا در این بازی نیز خواهیم بود.
در پایان نیز به یک شایعهی دیگر میپردازیم که به عدم انتشار دنبالهی جدید AC تا سال ۲۰۲۲ به دلیل محدودیتهای ایجاد شده توسط پاندمی کرونا اشاره میکند. اما حتی اگر نسخهی جدید Assassin’s Creed برای انتشار در سال ۲۰۲۱ نیز برنامهریزی نشده باشد، احتمال اینکه این بازی در قالب یک تیزر کوتاه نیز رونمایی نشود بسیار کم است. رونمایی از نسخهی جدید AC و جغرافیا و بازهی زمانی جدید آن همواره جزو یکی از هیجانانگیزترین سورپرایزهای E3 بود. البته اگر یوبیسافت میتوانست از لو رفتن بازی چند روز قبل از مراسم جلوگیری کند!
Halo Infinite
ما همواره انتظار داشتهایم که در کنفرانسهای E3 نمایشهای بسیار خوب و باکیفیتی را مشاهده کنیم که هوش از سرمان بپرانند. از همین رو بازیسازها باید تلاش کنند تا بهترین قسمت از بازی خود را در بالاترین سطح ممکن به نمایش درآورند تا رضایت مخاطب را جلب کنند. از طرفی دیگر اما یک نمایش متوسط یا حتی ضعیف، لزوما به معنای ضعیف بودن آن بازی نیست. بازی Halo Infinite یکی از بازیهایی بود که در کنفرانس سال گذشتهی مایکروسافت در مراسم E3 به عنوان یکی از موردانتظارترین بازیهای مراسم به نمایش درآمد و گیمپلی خود را نشان داد. نمایش این بازی اما اصلا در حد و اندازهی انتظارات طرفداران ظاهر نشد و انگار شاهد یک بازی پایینرده بودیم که آنچنان AAA به نظر نمیرسید.
همهی ما به خوبی میدانیم که فرنچایز Halo به عنوان یکی از شوتر اولشخصهای قدیمی دنیای گیم که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، همیشه روایت جذابی را در نسخههای مختلف برای طرفداران خود به همراه داشته و همزمان یک تجربهی چندنفرهی شگفتانگیز را به ارمغان آورده. بازی Halo Infinite نیز به عنوان جدیدترین پرچمدار فرنچایز هیلو که قرار است پس از چندین سال مجددا این مجموعه را به اوج برساند و البته چندین سال در اوج نگه دارد، قطعا داستان بسیار خوبی دارد و محتوای بسیار زیادی را برای مخاطبین خود تدارک دیده. از گرافیک و ظاهر معمولی این بازی که در مقام بزرگترین انحصاری قویترین کنسول تاریخ وارد ظاهر شده نیز میتوان تا حد زیادی چشمپوشی کرد و به آن خرده نگرفت. اما این مهم به شرطی به وقوع میپیوندد که بازی گیمپلی سرگرمکننده و متنوعی را همراه با یک روایت نفسگیر و جذاب ارائه کند و برای شروع کار نیز به نمایش مفصل بخش داستانی بازی در E3 امسال بپردازد.
Dragon Age 4
این روزها سبک نقشآفرینی رونق زیادی پیدا کرده و شاهد عرضهی بازیهای بسیار خوبی در این سبک هستیم. اما طرفداران قدیمی بازیهای نقشآفرینی همواره در انتظار بازگشت یکی از موفقترین فرنچایزهای نقشآفرینی هستند که نسخهی قبلیاش موفق به کسب جایزهی بهترین بازی سال شد. بدون شک بازی Dragon Age 4 میتواند به یکی از بهترین سورپرایزهای E3 2021 تبدیل شود که در راستای همکاریهای نزدیک این روزهای مایکروسافت و EA در کنفرانس مایکروسافت به نمایش درآید.
درحال حاضر میدانیم که بازی Dragon Age 4 مدت زیادی است که در دست تولید قرار داشته و اطلاعاتی جزئی در رابطه با آن نیز در اختیار داریم. برای مثال میدانیم که بازی Dragon Age 4 در سرزمین توینتر (Tevinter) جریان خواهد داشت. در سالهای گذشته شایعهای مبنی بر سرویسمحور شدن این بازی و نیاز به اتصال دائمی اینترنت حین تجربهی آن به گوش میرسید اما سازندگان بازی به صورت رسمی تایید کردند که بازی Dragon Age 4 به طور کامل روی ارائهی یک بخش داستانی یک نفره تمرکز خواهد کرد. همچنین سال گذشته در جریان مراسم Game Awards نیز یک تیزر کوتاه از این بازی مشاهده کردیم. پس میتوان مطمئن بود که بازی Dragon Age 4 قطعا در دست تولید قرار دارد و به زودی از آن رونمایی خواهد شد. بازیهای Dragon Age همواره در خلال نسخههای مختلف، تغییرات بسیاری را به خود دیدهاند. از همین رو نمیتوان پیشبینی کرد که مکانیزم گیمپلی بازی به چه صورتی خواهد بود و چگونه خود را با نسل جدید بازیها وفق خواهد داد. یکی از مواردی که در رابطه با بازی بسیار موفق Dragon Age: Inquisition باعث فاصله گرفتن منتقدین از مخاطبین شده بود، گیمپلی مبارزات نوبتی و تاسمحور آن بود که همانند بازیهای رومیزی جریان پیدا میکرد. بازی Dragon Age 4 احتمالا باید تغییرات زیادی در مکانیزمهای گیمپلی خود ایجاد کند و گیمپلی آن را بیشتر از قبل به یک بازی اکشن نزدیک کند.
Project GG
استودیوی پلاتینوم گیمز در سال گذشته نخستین پروژهی مستقلش را که خود انتشار آن را برعهده دارد، معرفی کرد. یک بازی ابرقهرمانی و اکشن دیگر که توسط هیدکی کامیا خلق شده. این پروژهی جدید را میتوان سومین و آخرین بازی در سهگانهای دانست که توسط هیدکی کامیا خلق شده و دو بازی دیگر موجود در آن را The Wonderful 101 و Viewtiful Joe تشکل میدهند.
تریلری که سال گذشته از این پروژه منتشر شد خیلی جالب بود اما اطلاعات خاصی را در رابطه با این بازی به اشتراک نمیگذاشت. پلاتینوم گیمز که همواره بازیهای اکشن بسیار خوبی را تولید کرده، هماکنون مشغول توسعهی عنوانی است که به طور کامل به صورت مستقل توسط خود پلاتینوم گیمز تولید شده و در ساخت آن با هیچ شرکت دیگری مشارکت صورت نگرفته. پلاتینوم گیمز سابقهی خوبی در حضور به هم رساندن در مراسم E3 دارد و اگر مجددا بخواهد با حضور یافتن در یکی از کنفرانسهای این مراسم به معرفی بازی جدید خود بپردازد، پروژهی GG قطعا محتملترین گزینه روی میز این استودیو خواهد بود.
Diablo 4
در مراسم بلیزکان سال 2019 بود که جدیدترین دنبالهی فرنچایز محبوب و پرطرفدار Diablo معرفی شد. سری Diablo یک بازی MMO (آنلاین و چندنفره در تعداد بالا و محیطهای بزرگ) نقشآفرینی است که المانهای اکشن و هیجانانگیز سبک هک اند اسلش نیز در گیمپلی آن تعبیه شدهاند و در مجموع یک بازی چندنفرهی سرگرمکننده و بسیار خوب را به ارمغان آوردهاند. چهارمین نسخهی این بازی تحت عنوان Diablo 4 در مراسم Blizzcon 2019 معرفی شد و از آن زمان تا به امروز تقریبا هیچ خبر جدیدی از این بازی دریافت نکردهایم. بازیهای Diablo از آن دست عناوینی هستند که نسخههای مختلف آن تفاوتهای بسیاری با یکدیگر دارند و به خوبی میتوان فاصلهی زمانی چند ساله بین انتشار نسخههای مختلف این مجموعه را در ظاهر هر نسخه از مجموعهی دیابلو مشاهده کرد. این سری هر بار در قالب یک نسخهی جدید بیشتر از قبل به تکامل رسیده و پیشرفتهای بازی نیز تنها مختص به گرافیک آن نشدهاند. بلکه به طور کامل محیط بازی و مکانیزمهای موجود در گیمپلی دستخوش تغییرات بسیاری شدهاند و شاهد شخصیتهای متفاوتی در نسخههای جدید بودهایم.
از همین رو طرفداران سه نسخهی قبلی بازی Diablo حسابی هیجانزده شدهاند که بازی Diablo 4 چگونه میخواهد یک بار دیگر سری دیابلو را یک سر و گردن بالاتر ببرد و آن را به تکامل برساند. تا به امروز چند اسکرین شات از محیطهای بازی Diablo منتشر شدهاند که نوید محیطهای متنوع و شخصیتهای مختلف را در این بازی میدهند. حضور این بازی در کنفرانس اختصاصی PC Gaming Show میتواند یکی از نمایشهای جذاب این مراسم را رقم بزند و بستر مناسب برای انتشار یک دیابلوی جدید را مهیا سازد.
بازی جدید هیدئو کوجیما
تا اینجای کار به مرور عناوینی پرداختیم که میتوانند یک E3 خوب و رضایتبخش را برای گیمرها به ارمغان آورند. اما برای اینکه شاهد یک E3 افسانهای باشیم که در آن رویاها به واقعیت میپیوندند، نیاز به یک سوپرسورپرایز مثل رونمایی از بازی جدید هیدئو کوجیما داریم!
بر کسی پوشیده نیست که هیدئو کوجیما درحال کار روی بازی جدید خودش است. طبق کارنامهی این بازیساز ژاپنی و نحوهی منحصر به فرد معرفی بازیاش، غیرممکن نیست که کوجیما همین حالا هم بازی جدیدش را رونمایی کرده باشد و ما از آن بیخبر باشیم. از آنجایی که هیدئو کوجیما سابقهی درخشانی در حضور پیدا کردن در مراسمهای مختلف و رونمایی کردن از بازیهایش در این مراسمها دارد، زیاد دور از ذهن نیست که شاهد رونمایی از بازی جدید کوجیما پروداکشنز در E3 2021 باشیم.
با توجه به شناختی که از هیدئو کوجیما داریم، درحال حاضر به هیچ طریقی نمیتوانیم پروژهی پیش روی آن را پیشبینی کنیم. تنها چیزی که در رابطه با بازی بعدی هیدئو کوجیما از آن مطمئنیم، ساخته شدن آن با استفاده از موتور بازیسازی دسیما است که با همکاری استودیوی گوریلا گیمز در دسترس کوجیما پروداکشنز قرار گرفته است. پیش از رونمایی و انتشار بازی قبلی هیدئو کوجما یعنی بازی Death Stranding، شاهد معرفی و لغو زودهنگام تولید بازی Silent Hills بودیم که نشان داد هیدئو کوجیما علاقهی بسیار زیادی به ساخت یک بازی ترسناک دارد. از همین رو بازی بعدی کوجیما پروداکشنز با اینکه قطعا دنبالهی Silent Hill نخواهد بود، ممکن است یک بازی ترسناک جدید باشد که بالاخره میل کوجیما به ساخت بازیهای ترسناک را برآورده کند. یا ممکن است شاهد رونمایی از دنبالهی بازی Death Stranding و تایید انتشار آن به صورت مولتی پلتفرم باشیم. در هر صورت هیدئو کوجیما به هیچ وجه قابل پیشبینی نیست و حتی قرار دادن آن در این لیست هم به خاطر غیرقابل پیشبینی بودن شخصیت او صورت گرفته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید