ویژگی های Warzone 2.0 که میتوانند برای این بازی مشکل ساز شوند!
ایده پردازیهای جدید اینفینیتی وارد؛ خوب یا بد؟
کمتر از یک هفته تا انتشار بازی Call of Duty Warzone 2.0 باقی مانده و به باور ما مشکلاتی در این بازی وجود دارند که میتوانند سبب نارضایتی کاربران شوند. در این مطلب قصد داریم به ویژگی های Warzone 2.0 پیش از عرضه جهانی بپردازیم.
بازیهای بتل رویال از بدو تولد تا به امروز، تغییرات بسیاری به خود دیده و پیشرفت به شدت چشم گیری داشته و خوشبختانه روز به روز در حال پیشرفت بیشتر هستند. در این میان موضوعی بوده که گاهی به مذاق کاربران خوش نیامده و آن، انتشار بازیهای جدید در این سبک است. در حالی که ما همیشه به دنبال تجربه بازیهای روز دنیا با تکنولوژیهای جدید و ویژگیهای جدید هستیم، اغاز یک بازی از نو به همراه برخی تغییرات صورت گرفته در بازی جدید میتواند برای ما طاقت فرسا باشد.
بازی Call of Duty Warzone 2.0 کمتر از یک هفته با انتشار فاصله داشته و در حقیقت دنباله بازی بتل رویال Call of Duty Warzone است که اولین مرتبه طی سال ۲۰۲۰ انتشار یافت و طی بیش از دو سال اخیر افت و خیز فراوانی داشت. حال تیم اینفینیتی وارد (Infinity Ward) به ما قول برنامههای ویژه در کنار بسیاری مکانیسمهای جدید را داده تا غم از دست رفتن پیشرفت ما در بازی Call of Duty Warzone که از این پس با نام Call of Duty Warzone Caldera شناخته میشود، کمتر حس شود.
بازی کالاف دیوتی وارزون نه تنها محبوبترین بازی بتل رویال تاریخ، بلکه به یکی از محبوبترین بازیهای تاریخ ویدیو گیم تبدیل شد و همین موضوع نسخه دوم آن را تبدیل به یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۲۲ کرده است. خوشبختانه اطلاعات بسیار قابل توجه، به همراه ساعتها گیم پلی از این بتل رویال در اختیار ما قرار گرفته و ما میتوانیم نگاهی کامل به این بازی داشته باشیم. لازم به ذکر است که اطلاعات انتشار یافته نظر مثبت اکثریت کاربران را در بر داشته، با این حال ما در کنار از بین رفتن پیشرفت خود از بازی وارزون، بسیاری رخدادها در این بازی تماشا و مطالعه کردهایم که سبب نگرانی ما شدهاند. در این مطلب قصد داریم این نگرانیهای خود را با شما به اشتراک بگذاریم. نا گفته نماند که بسیاری از نگرانیهای ما درباره این بازی، به راحتی با پشتیبانی خارق العاده توسعه دهندگان از این بازی میتوانند طی به روزرسانیها برطرف شوند.
افزایش تعداد افراد متقلب (چیتر) در وارزون
طی یک سال گذشته، تعداد افراد متقلب در بازی وارزون به شدت افزایش یافته و این موضوع میتواند به سادگی به بازی وارزون ۲.۰ نیز انتقال یابد و متاسفانه تلاشهای شبانه روزی توسعه دهندگان و انتشار سیستم ضد تقلب Ricochet نیز به حد کافی نتوانسته تعداد این افراد آزار دهنده را کاهش دهد.
شکی نیست که بن کردن کاربران متقلب حرکتی درست بوده و نباید در برابر آنها دست روی دست گذاشت. انتقال نیافتن تفنگها و پیشرفت از وارزون به وارزون ۲.۰، میتواند سبب افزایش چیترها در بازی وارزون ۲.۰ نسبت به وارزون شود. خوشبختانه توسعه دهندگان طی رونمایی از بازی وارزون ۲.۰، از به روزرسانی و بهبود سیستم ضد تقلب Ricochet نیز رونمایی کردند که از اولین روز عرضه وارزون ۲.۰ در دسترس بوده و میتواند کمک شایانی به حذف افراد متقلب از بازی بکند.
تغییرات اساسی گولاگ
در کنار سیل عظیم تغییرات وارزون ۲.۰، شاهد تغییرات گولاگ نیز خواهیم بود و باید به این موضوع اشاره داشت که این بخش از بازی احتمالا شامل بیشترین تغییرات نسبت به وارزون شود. شما در این بخش به طور تصادفی با یکی از دشمنان به طور موقت هم تیمی شده و به مصاف تیمی دیگر میروید. در این بخش شما قدرت لوت کردن داشته و باید با دشمنان هوش مصنوعی که با نام Jailer شناخته میشوند نیز به مبارزه بروید. اما مبارزه با Jailer هدف اصلی ما در این بخش نیست. چشم ما در این بخش به مبارزه دو برابر دو برای آزادی است.
متاسفانه در این بخش نمیتوان به یاری که در حقیقت دشمن شما بوده به طور کامل اعتماد کرد، چون شما هیچگونه شناختی از شیوه مبارزه این شخص نداشته و میتواند به راحتی سبب حذف شما از بازی شود. روی کاغذ، ایده ارائه شده عالی به نظر میرسد، اما در عمل، مشکلاتی داشته و میتواند سبب ضرر شما شود و این ضرر در صورتی رخ دهد که شما در بهترین حالت خود ظاهر شدهاید. به باور ما، بازگشت به بازی با استفاده از گولاگ جدید، سختتر از آن چیزی است که فکر میکنیم.
نبود لود آت دراپ
پیش از آنکه به تشریح نگرانی خود بپردازیم، باید اشاره داشت که طی برخی شایعات، اینفینیتی وارد موضوعی که قرار است مورد بحث قرار دهیم را به خوبی در نظر داشته و نباید نگرانی چندانی در این بخش داشته باشیم. پس از آنکه به طور رسمی مشخص شد که بازی وارزون ۲.۰ فاقد لود آت دراپ خواهد بود، کاربران بسیاری از این بازی نا امید شدند، اما طبق اطلاعات انتشار یافته شما باید کلاس از قبل طراحی شده خود را از فروشگاه درون بازی خرید کنید و نمیتوانید به صورت جداگانه لود آت خریداری کنید.
بسیاری از کاربران باور دارند که این اتفاق، جلوی کار تیمی را گرفته و علاوه بر آن باید شاهد هجوم کمپرها به فروشگاههای درون بازی باشیم. اما طبق شایعات، اینفینیتی وارد در نظر داشته لود آت دراپ را به این بازی باز گردانده، اما دریافت آن را سختتر کرده یا به طور همزمان در اختیار تمام کاربران قرار دهد و به عبارتی لود آت بازی را هدفی بسیار سخت کند که البته جایزه بسیار با ارزشی در خود دارد.
نبود پرک
با توجه به حذف لود آتها از بازی، ما احتمالا شاهد حضور پرکها در بازی نیز نباشیم. به گفته اینفینیتی وارد، پرکها در زمان انتشار بازی وارزون ۲.۰ در دسترس نخواهند بود. آنها از عبارت در زمان انتشار بازی استفاده کردهاند و وجود این عبارت میتواند به معنای بازگشت آنها پس از به روزرسانیهای اولیه بازی باشد. خرید تفنگ خود از فروشگاه درون بازی و نارنجکها و دیگر ابزار، جایی برای پرکها در بازی باقی نمیگذارند.
پرکها بخشی اساسی از وارزون بودند و باید دید نبود آنها چه تاثیری در بازی خواهد داشت. البته ناگفته نماند که اکتیویژن و اینفینیتی وارد احترام بسیاری برای کاربران قائل بوده و به نظرات آنها گوش میکند. از روی دیگر، پیام آنها میتواند به معنی وجود پرکها به نحوی خاص در بازی وارزون ۲.۰ باشد.
مکانیسم شنا
اگر به نقشه بازی کالاف دیوتی وارزون ۲.۰ نگاه بیندازید، حجم زیادی از آب میبینید. نقشه این بازی منطقهای خلیجی را نشان داده که با کوهستان احاطه شده و رودی چند شاخه در آن جریان دارد. ما باید منتظر مبارزاتی درون آب و نزدیک آب باشیم و همین موضوع بدون شک شما را نیازمند شنا کردن میکند. در ادامه باید اشاره داشت که شنا کردن و مبارزه میتواند برای شما دست و پا گیر باشد و غفلتی کوتاه سبب کشته شدن شما در بازی شود. شاید وسایل نقلیه آبی شما را طی مبارزات پیش بیندازند، اما مکانیسم شنا میتواند به راحتی شما را به کشتن دهد.
مقرهای هوش مصنوعی Stronghold
یکی از مهمترین ویژگیهای بازی Call of Duty Warzone 2.0 دشمنانی با هوش مصنوعی هستند که در مقرهایی با نام Stronghold ظاهر میشوند. شما میتوانید با حمله به این مقرها و کشتن دشمنان درون آنها، لوت بسیار بی نظیری به دست آورید. تفنگهای عالی جایزه شما از این مقرها بوده، با این حال حمله کردن به آنها کاملا اختیاری است. لازم به ذکر است که دشمنان هوش مصنوعی شما تمام مدت در مقر حضور داشته و از آن خارج نمیشوند. پیشتر به قدرت خرید تفنگ خود از فروشگاه درون بازی اشاره شد و همین موضوع، مقرهای Stronghold را تا حدی به حاشیه رانده و آنها را بیشتر تبدیل به مکانهایی برای پر کردن خشابها و تجهیزات، تا به دست آوردن تفنگ میکند.
سیستم لوت و شیوه جابجایی در منوی لوت
موضوعی که قصد بیان کردن داریم، احتمالا مانند لود آت دراپ توسط اینفینیتی وارد در زمان انتشار بازی شاهد تغییراتی عمده باشد. منوی لوت ارائه شده در نسخه آزمایشی بازی، تمام تفنگها و ابزار را در منویی واحد جمع آوری کرده و همین موضوع لوت کردن را کند کرده است. منوی لوت وارزون ۲.۰ را میتوان نمونهای بسیار ضعیفتر از منوی لوت بازی Call of Duty Blackout دانست و ما احتمالا شاهد تغییراتی عمده در این بخش در زمان انتشار نسخه نهایی بازی Call of Duty Warzone 2.0 باشیم. در این باره نیز تیم توسعه دهنده پیامی رمز آلود به انتشار رساند که خبر از تغییرات در این بخش میدهند و به نظر شاهد سیستم لوتی آشناتر باشیم.
نبود قابلیت Slide Cancelling
مکانیسمهای جدید بسیاری در بازی Call of Duty Modern Warfare 2 دیده شده که بدون شک به بازی بتل رویال Call of Duty Warzone 2.0 راه مییابند و از جمله آنها میتوان به شیرجه زدن، آویزان شدن از لبه ساختمانها، شنا و نحوه جدید لیز خوردن بر زمین اشاره داشت. ما در بازی وارزون شاهد قابلیت Slide Cancelling بودیم که بسیاری از کاربران با استادی در آن، به سرعت جابجا شده و در مبارزات یک در برابر یک به سادگی هر چه تمامتر با پیروزی پشت سر میگذاشتند.
حال ما میدانیم که قابلیت Slide Cancelling در بازی وارزون ۲.۰ جایی نداشته و به نظر شاهد بازگشت آن نخواهیم بود. ما باور داریم که اینفینیتی وارد قصد کرده وجهه حقیقیتری به مبارزات بخشیده و کمتر شاهد حرکات غیر واقعی در این بازی باشیم. این موضوع میتواند برای بسیاری مثبت و برای بسیاری دیگر منفی باشد. در سوی دیگر، مکانیسم جدید شیرجه از شما تمرین جدید برای یادگیری کامل آن میخواهد.
تغییرات ابزار تاکتیکال بازی
طبق اطلاعات منتشر شده، شما نیاز بسیار بالایی به استفاده از ابزار تاکتیکال از جمله فلش بنگ، استان گرنید (Stun Grenade)، سنسور ضربان قلب (Heartbeat Sensor) و ابزار مشابه در بازی Call of Duty Warzone 2.0 دارید. سنسور ضربان قلب در این بازی به شما قابلیت استفاده دائم از آن را نداده و تمام مدت باید چشم خود را به میزان باطری آن بدوزید تا مبادا در میانه مبارزه به پایان برسد و این موضوع میتواند در مواقع حساس سبب شکست شما شود. شما باید استفاده از سنسور ضربان قلب را مدیریت کرده و تمام مدت به دنبال یافتن سنسوری جدید در نقشه باشید. این تغییر در حالی که بسیار واقع گرایانه و منطقی است، میتواند شما را به کشتن دهد.
انتقال نیافتن پیشرفت از وارزون به وارزون ۲.۰
اجازه دهید ما این نگرانی خود را یک باگ بسیار مهم و اساسی بنامیم. طی دو سال اخیر، کاربران بسیاری در بازی وارزون تلاش کرده و تفنگهای خود را در کنار بسیاری آیتمهای درون بازی به حد بالا رساندهاند. اما متاسفانه این تلاش آنها به طور کامل در بازی وارزون ۲.۰ بی ثمر خواهد شد. ناگفته نماند که این اتفاق، زمین بازی را برای کاربران تازه وارد بزرگتر کرده و میتواند بسیار عالی باشد و همچنین، زمان بیشتری برای توسعه دهندگان ذخیره کند. اما از سویی، کاربرانی که دو سال برای بازی وارزون تلاش کردهاند، ممکن است با نا امیدی به بازی وارزون ۲.۰ پا بگذارند.
پیش از پایان مطلب باید ذکر کرد نکاتی که به آنها اشاره شد، به نظر ما ویژگی های Warzone 2.0 هستند و ممکن است اختلافی فاحش متوجه نظرات ما و نظرات شما باشد. از همین رو ما از شما درخواست داریم در کنار ثبت نظرات خود درباره این مشکلات، مشکلاتی که گمان دارید متوجه بازی وارزون ۲.۰ هستند را با ما بیان کنید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید