یکی از بزرگترین سورپرایزهای E3 امسال مطمئنا اعلام خبر ساخت ادامهای برای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود. اطلاعات زیادی از بازی فعلا در دسترس نیست ولی به لطف تیزری که در کنفرانس نینتندو پخش شد، در این مقاله از چیزهایی که دوست داریم در نسخه بعدی ببینیم، خواهیم گفت.
تجربه بازی با زلدا
در تریلر معرفی دیدیم که زلدا و لینک با هم داخل یک غار میشوند. در همین صحنه پتانسیلی به ما نشان داده میشود که در قسمت اول نبود؛ این که زلدا نقش پررنگتری را ایفا کند. دیدن او در کنار لینک در طول ماجراجوییهایش بسیار جذاب است، اما ما میخواهیم بازی را با زلدا هم تجربه کنیم. اگر در طول بازی، با توجه به داستان، کنترل زلدا یا لینک را برعهده بگیریم خوب است ولی زمانی بهتر میشود که در طول مراحل بتوان بین آنها عوض کرد. مثلا لینک در مبارزات نزدیک خوب است و زلدا تیرانداز ماهری است؛ همین بهانه خوبی است تا در طول مراحل با توجه به موقعیتهای مختلف، شخصیت ها را مدام عوض کنیم. از آنجایی که نینتندو به دنبال افزایش محبوبیت سرویس Nintendo Switch Online خود است، شاید قابلیت دونفره در بازی نیز وجود داشته باشد. با اینحال، اگر نینتندو این مسیر را پیش بگیرد، امیدواریم که پایه مکانیزم بازی را براساس چندنفره بودن قرار ندهد و همچنان تکنفره بودن بازی استوار باقی بماند.
موسیقی متنی متفاوت
Breath of the Wild یک عنوان ماجراجویی تمامعیار همراه با موسیقیهای متن زیبا و مناسب است که کاوشهای داخل بازی را به یادماندنیتر میکند. اما حالا که در نسخه جدید میبینیم که لینک دیگر تنها نیست و میخواهد به دل تاریکی برود، بازی باید روی دیگری از موسیقیهای متن را به ما نشان دهد. از آنجایی که قرار است نسخه بعدی تاریکتر باشد، باید حس تازهای را تجربه کنیم که موسیقی به شدت میتواند در ایجاد این حس موثر و مفید باشد.
مدیریت بهتر سلاحها
یکی از بخشهای اذیتکنندهی بازی، مدیریت سلاحها بود. نینتندو گفته بود برای اینکه بازیکن را تشویق به استفاده از سلاحهای مختلف کند، عمر سلاحها را کوتاه کرده بود. هر چند، این مسئله بسیاری از بازیکنان را عصبی کرده بود؛ چون برای برخی سلاحها یا پول بسیار زیادی خرج کرده بودند یا بعد از حل کردن معماهای سخت شراینها سلاح قوی پیدا کرده بودند که بعد از مدت کوتاهی از بین میرفت. عالی میشود اگر نینتندو راهی را پیش روی بازیکن بگذارد تا بتواند اسلحه را، چه از راه تعمیر یا بالابردن عمرشان، دوباره برگرداند. شاید نینتندو راهی جدیدی برای تشویق بازیکنان برای استفاده از سلاحهای جدید پیدا کند؛ مثل تقویت آنها با قابلیتهای منحصربهفرد یا حملات ثانویه (Secondary Attack). با درست کردن مدیریت سلاحها و کاهش تعداد آیتمهای اضافی و بیمصرف، نینتندو میتواند از تعداد انتقادات بکاهد و بازیکن حس بهتری نسبت به خریدن اسلحه گرانقیمت پیدا کند.
قدرت Master Sword برگردانده شود
بدست آوردن Master Sword یکی از به یادماندنیترین لحظات بازی است. اما آنطور که باید، این سلاح در Breath of the Wild قوی نبود. تمرکز بازی روی کمیاب بودن سلاحها و مجبور کردن بازیکن به تجربه سلاحهای مختلف، تا حدی میتواند ضعیف بودن این سلاح توجیه کند اما باز ما از Master Sword انتظار بیشتری داریم. شاید طبق آنچیزی که در تریلر به نمایش درآمد، با بیدار شدن گانودورف (Ganondorf) میتوان از نظر داستانی بهانهای جور کرد تا قدرت اصلی Master Sword نیز بیدار شود. با اینحال، ممکن است نینتندو با این مشکل روبهرو شود که نتواند بازیکنان را بعد از بدست آوردن Master Sword، قانع به استفاده از سلاحهای دیگر کند.
Hyrule را مثل روز اولش بسازیم
Breath of the Wild در دورانی میگذشت که هایرول (Hyrule) تبدیل به یک ویرانه شده بود اما مطمئنا در نسخه بعدی، زمان زیادی از اولین برخورد ما گذشته است. درحالی که تحولات عظیمی در نسخه بعدی رخ خواهد داد، جالب میشود اگر ببینیم که مردم هایرول در کنار هم در حال ساختوساز هستند تا این سرزمین را مثل روزهای اولش کنند. حتی ممکن است لینک و زلدا نیز در این ساختوساز شرکت کنند؛ مثلا با مکانیزمهای شهرسازی قسمتهای مختلف یک شهر را بسازند یا با انجام ماموریتهای فرعی به جمعآوری NPC برای نوسازی هایرول بپردازند. دیدن اینکه هایرول به آرامی به روزهای اوج خود برمیگردد، شدیدا رضایتبخش خواهد بود.
آیتمهای جذابتر برای جمعآوری
صدها چیز مختلف در Breath of the Wild وجود داشت که میتوانستید جمعآوری کنید ولی اکثر آنها یا مصرف کردنی بودند یا سلاحهای شکستنی! برجستهترین آنها دانه کروک (Krook) بود. با وجود بیش از ۹۰۰دانه برای جمعآوری، که ساعتها زمان میبرد برای بازیکن تا پیدا آنها را پیدا کند، در نهایت جایزه دندادنگیری نصیب بازیکن نمیشد. نه تنها ما خواهان جایزه بهتری هستیم، بلکه میخواهیم آیتمهای جذابتری را در بازی ببینیم.
یک Hyrule جدید در بازی
یکی از بهترین بخشهای Breath of the Wild جستوجو در سرزمین هایرول، پیدا کردن رمز و رازها و ایستراگها بود. تا الان هم بازیکنان صدها ساعت را در هایرول گذراندهاند. نینتندو برای اینکه این بازیکنان را همچنان جذب هایرول نگه دارد، باید سورپرایزهای بسیار زیادی را در این دنیا قرار دهد. در قسمتی از تریلر دیدیم که Hyrule Castle به سمت آسمان میرود، ولی چه بلایی بر سر قسمتهای دیگر این سرزمین میآید؟ آیا Ganondorf تغییرات بیشتری را با خود به همراه میآورد؟ امیدواریم که تغییراتی رخ دهد تا شاهد یک هایرول کاملا متفاوت در نسخه بعدی Breath of the Wild باشیم.
سرزمینی زنده و پویا
چیزی که از هایرول به یاد داریم، دنیایی پسااخرزمانی است که مردمانش از ترس در مکانهای مختلف این سرزمین پراکنده شدهاند. متاسفانه، چه داخل شهر و چه در جنگلها، هایرول به اندازه کافی حس یک دنیای پویا و زنده را به شما نمیداد. اکنون که مدت زیادی از شکست Calamity Ganon میگذرد، دنیای بازی میتواند بیشتر از قبل حس زنده بودن داشته باشد و افراد بیشتری باشد تا با آنها ارتباط برقرار کنید. به علاوه نینتندو میتواند حس گذر زمان را در بازی قرار دهد تا بیشتر با یک هایرول متفاوت روبهرو باشیم.
حضور ثابت Ganondorf
چیزی که تریلر مشخصا به آن اشاره میکرد این بود که در نسخه بعدی بازی، Ganondorf قرار است تمام توجهات را به سمت خود جلب کند و طرفداران هم از این موضوع بسیار خوشجال هستند. نبرد با Calamity Ganon در Breath of the Wild هیجانانگیز بود، اما چیزی که Ganondorf را نسبت به بقیه باسها منحصربهفرد میکند، گذشتهای است که لینک در عناوینی مثل Ocarina of Time و The Wind Waker با او داشته. هر زمان که این شاه دزدان خودش را در آن بازیهای قدیمی نشان میداد، لحظات مهمی در داستان شکل میگرفت و اینبار هم که قرار است با دنیای تاریکی روبهرو شویم، مطمئنا حضور Ganondorf موثرخواهد بود.
برگشتن سیاهچالهها و نبردهای متنوع با باسها
پیدا کردن، رفتن به دل شراینها و حل کردن پازلها بسیار لذت بخش بود ولی Divine Beastها برای ما کافی نبود. طراحی Beastها عالی بود و ایده کاوش در یک موجود مکانیکی بزرگ بسیار خوب از کار در آمد اما دلمان بیشتر برای آن سیاهچالههای قدیمی و همیشگی سری Zelda تنگ شده است. الان که Ganondorf دوباره به عنوان شخصیت منفی برگشته است، بهترین زمان برای بیدار کردن دوباره آن سیاهچاله و باسهای مختلفی است که زلدا و لینک باید با آنها مقابله کند.
اضافه کردن دشمنان متفاوت
مبارزه با بوکوبلینها لذتبخش بود و تمام بازیکنان Breath of the Wild حداقل چندباری زیر دستوپای Lynel مردند، اما با برگشتن Ganondorf دوست داریم که برگشتن دیگر موجودات قدیمی که در Breath of the Wild غایب بودند را ببینیم. تمام اتمسفر نسخه بعد، ReDeadها را، زامبیهای ترسناکی که در Ocarina of Time و The Wind Waker نیز حضور داشتند، صدا میزند. دشمنانی مثل Dodongos هم در منطقه Death Mountain میتوانند به خوبی از ارباب تاریکی خود استقبال کنند. حتی ممکن است اینبار، Ganondorf در قالب Shadow Link خودش را نشان دهد.
اشارات بیشتری به تاریخچه Zelda
زمانی که Breath of the Wild عرضه شد، حدسیات مختلفی درمورد جایگاه بازی در تایملاین سری بود. الان که نینتندو تایید کرده است که Breath of the Wild در اواخر این تایملاین است، ما خواهان اتفاقات و قهرمانان بیشتری از گذشته هستیم. در طول بازی میدیدیم در دیالوگها اشاراتی به بازیهای قبل از Breath of the Wild میشد اما میخواهیم که با آوردن قهرمانانی از گذشته تاکید بیشتری روی تاریخ سری Zelda شود.
تاکید بر ابزار منحصربهفرد
سری زلدا همیشه در سیاهچالههای مختلف به بازیکن انتخابهای متفاوتی از ابزار را میدهد. یکی از بهترین نکات Breath of the Wild این بود که تمام ابزاری که برای حل کردن پازلها نیاز داشتید را در همان چند ساعت اول به شما میداد. اما چه میشد اگر نینتندو ابزارهای بیشتری را در طول بازی برای پیدا کردن میگذاشت؟ با پتانسیلی که Breath of the Wild دارد، نینتندو میتواند ابزارها و آیتمهای مختلف بیشتری را به بازی اضافه کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید