از زمان عرضهی اولین نسخهی رزیدنت اویل، این مجموعه به یکی از موفقترین فرنچایزهای ترسناک تاریخ تبدیل شده است. بدون شک میتوان گفت که این عنوان به شکل گیری ژانر ترسناک-بقا به شکلی که امروز هست، کمک زیادی کرده است. حال که با عرضهی نسخهی هشتم به نام Resident Evil Village، بحث این مجموعه حسابی داغ است، نگاهی میاندازیم به هفت حقیقت جالب از این مجموعهی کلاسیک و محبوب.
۷. George A. Romero قرار بود کارگردانی فیلم رزیدنت اویل را به عهده بگیرد
George A. Romero با کارگردانی عناوین زامبی محوری همچون Night of The Living Dead، Day of The Dead و Dawn of The Dead، به عنوان یک اسطوره در دنیای ترس شناخته میشود. بنابراین تمایل کپکام برای همکاری با او به منظور ساخت فیلم رزیدنت اویل کاملا طبیعی است. این اتفاق در نهایت رخ داد و رومرو مشغول کار کردن روی یک فیلم در دنیای رزیدنت اویل شد اما متاسفانه این پروژه توسط کپکام لغو شد. دلیل آن هم پایبندی زیاد رومرو در فیلمنامهنویسی به بازی بود؛ در حالی که کپکام به دنبال یک عنوان مستقل میگشت. با وجود لغو شدن این عنوان، شما میتوانید فیلمنامهی رومرو که اتفاقا بسیار جذاب است را به صورت آنلاین مطالعه کنید.
۶. Resident Evil: Code Veronica قرار بود سومین نسخهی اصلی فرنچایز باشد
به دلیل پیشرفت و تغییر دائمی کنسول ها، Resident Evil Code: Veronica و Resident Evil 3 رقابت تنگاتنگی برای تبدیل شدن به سومین نسخهی اصلی فرنچایز داشتند. تعدادی از اعضای تیم سازنده میخواستند که Code Veronica به عنوان سومین دنبالهی اصلی باشد که برای PS1 عرضه میشود اما با نزدیک شدن به زمان عرضهی PS2، مشکلاتی برای تیم سازنده به وجود آمد.
ماجرا ار آنجا شروع شد که کپکام موفق به عرضهی دومین رزیدنت اویل برای کنسول Sega Saturn نشد. از آنجایی که این شرکت تمایل داشت که روابط خود را با Sega حفظ کند، تصمیم بر آن شد که Code Veronica به عنوان یک اسپین-آف برای sega Dreamcast منتشر شود و ماجراجوییهای جیل ولنتاین در راکون سیتی که امروزه به عنوان Resident Evil 3: Nemesis شناخته میشود برای PS2 عرضه شود تا به این ترتیب عناوین اصلی همچنان به عنوان انحصاریهای سونی شناخته شوند و به این ترتیب این شرکت توانست هر دو طرف را راضی نگه دارد.
۵. بازی Resident Evil 1.5 در دست تولید قرار داشت
تیم رزیدنت اویل مدت کوتاهی پس از عرضهی نسخهی اول، کار روی نسخهی بعد را شروع کردند و حتی بیش از نیمی از بازی را به اتمام رساندند. نسخهی اورجینال رزیدنت اویل ۲ که اکنون به عنوان رزیدنت اویل ۱.۵ شناخته میشود، بازیکنان را در نقش لیان کندی و شخصی به نام الزا واکر (که بعدا کلیر ردفیلد جایش را گرفت) قرار میداد. نکتهی جالب در ریمیک نسخهی دوم، یکی از لباسهای کلفیر ردفیلد به این شخصیت اشاره دارد.
دلیل عمدهی لغو شدن این پروژه عدم توافق بین تیم سازنده و ناراضی بودن مدیران کپکام از محصول نهایی بود. در واقع آنها اعتقاد داشتند که این عنوان بیش از حد از عنصر اکشن استفاده کرده و همین موضوع از ترسناک بودن ماجرا کاسته است. بنابراین آنها این عنوان را کاملا لغو و کارشان را از ابتدا آغار کردند و در نهایت یکی از بهترین نسخههای مجموعه تا به امروز یعنی Resident Evil 2 را ساختند.
۴. نسخهی اول رزیدنت اویل رکورد بدترین دیالوگ جهان را دارد
هیچ انسانی روی کرهی خاکی تا به حال نگفته است که اولین نسخهی رزیدنت اویل دیالوگهای بسیار جذابی دارد. در واقع بعضی از دیالوگهای این نسخه آنقدر بد بودند که یکی از آنها توانست عنوان بدترین دیالوگ تاریخ را در کتاب گینس ویژهی گیمرها به خود اختصاص دهد. اینکه این بازی بعد از این همه سال توانسته است این رکورد را حفظ کند، گویای همه چیز است! کافی است نگاهی به دو دیالوگ معروف زیر بیندازید:
خیلی نزدیک بود! تو تقریبا یه ساندویچ جیل شده بودی!
این یک سلاحه. این خیلی قویه؛ مخصوصا در برابر موجودات زنده!
۳. کتهای کریس و کلیر ردفیلد در واقع اشارهای به گروه راک Queen دارند
هیچ انسانی در جستوجو برای یافتن برادرش یک کت صورتی روشن با شلوار کوتاه نمیپوشد! در واقع استایل کلیر در نسخهی اورجینال رزیدنت اویل نمادین است. اگر به نوشتهی پشت کت او دقت کرده باشید، عبارت ” Made in Heaven ” یا ساخت بهشت که در واقع اشارهای به آخرین آلبوم گروه راک کویین Queen دارد را مشاهده میکنید.
به نظر میرسد که سازندگان بازی علاقهی زیادی به این گروه موسیقی دارند! چرا که علاوه بر نسخهی دوم، شما میتوانید در قسمتهای دیگر از مجموعهی رزیدنت اویل، مرجوعاتی به این گروه را پیدا کنید. از جمله کت کلیر در Code Veronica و تتوهای بیلی در Resident Evil Zero.
۲. Devil May Cry قرار بود بخشی از دنیای رزیدنت اویل باشد
خارج از دنیای رزیدنت اویل، کپکام فرنچایزهای به شدت محبوبی را منتشر کرده است؛ از جمله این مجموعهها میتوان به Devil May Cry اشاره کرد. اما آیا میدانستید که این بازی قرار بود به عنوان Resident Evil 4 عرضه شود؟ تیم مسئول ساخت نسخهی چهارم تمایل داشتند که این نسخه به یک تجربهی جذاب و اکشن تبدیل شود. هر چند بعد از مدتی، این تیم تصمیم گرفت که این عنوان به یک فرنچایز جدا تبدیل شود؛ چرا که نقش اصلی، استایل و حس و حال کلی بازی زیاد با ژانر ترسناک-بقا که رزیدنت اویل با آن شناخته میشد هماهنگی نداشت.
۱. این مجموعه در اصل Resident Evil نامیده نمیشد
مطمئنا تا به حال شنیدهاید که مجموعهی رزیدنت اویل در ژاپن به عنوان Biohazard شناخته میشود؛ اما آیا دلیل این موضوع را میدانید؟ در دههی ۹۰ در ژاپن، Biohazard توانست موفقیت زیادی کسب کند اما این اسم در غرب نمیتوانست به موفقیت مشابهی برسد. شینجی میکامی، کارگردان این عنوان، متوجه شد که ثبت این نام بسیارچالشانگیز است؛ چرا که در آن زمان یک بازی و گروه متال با آن اسم در غرب وجود داشت. بنابراین، کپکام یک رقابت کوچک برای نامگذاری این بازی برگزار کرد و در نهایت نامی که امروزه این مجموعه را با آن میشناسیم انتخاب شد. هر چند که به عقیدهی برخی از کارمندان این نام بیش از حد آبکی بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید