بیش از ۸۰ درصد کاربرهای انویدیا از DLSS استفاده میکنند
ادعای انویدیا
شرکت انویدیا مدعی است که بیش از ۸۰ درصد کاربرهای خود از فناوری DLSS در تجربه بازیها استفاده میکنند.
فناوری DLSS یا همان DLSS Deep Learning Super Sampling، یکی از تکنولوژیهای انحصاری شرکت انویدیا است که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، با حفظ تقریبی کیفیت تصویر، میزان نرخ فریم در بازیها را به طرز چشمگیری افزایش داده و عملا، عملکرد بازیها را بهبود میبخشد.
این فناوری برای نخستین بار با کارتهای گرافیک سری RTX 20 در سال ۲۰۱۸ معرفی شد که در طول سالهای اخیر با پیشرفتهای زیادی همراه بوده و عملکرد آن روز به روز بهتر میشود؛ به طوری که در جدیدترین نسخه این فناوری یعنی DLSS 4 به لطف تولید چندگانه فریم، نرخ فریم در بازیها تا ۸ برابر افزایش پیدا میکند.
حال در تازهترین خبرها، شرکت انویدیا از محبوبیت باورنکردنی تکنولوژی DLSS در میان گیمرهای پیسی سخن گفته است. بر اساس بیانیه اخیر تیم سبز، بالغ بر ۸۰ درصد کاربرهای این کمپانی در تجربه بازیهای مختلف فناوری دیالاساس را فعال میکنند که بدون شک رقم قابل توجهی است.
طبق ادعای این شرکت، تا به امروز بیش از ۵۴۰ بازی و حتی برنامه از فناوری DLSS پشتیبانی میکنند. همچنین، گفته شده از این فناوری برای بیش از ۳ میلیارد ساعت در تجربه بازیها استفاده شده که همه اینها، محبوبیت و عملکرد خیرهکننده فناوری انویدیا را به رخ میکشد.
البته، برخیها این آمار و ارقام را چندان واقعی نمیدانند. در حقیقت، برنامه انویدیا به طور پیش فرض فناوری DLSS را برای اجرای بازیها در بهینهترین حالت و تنظیمات گرافیکی، فعال میکند. به همین خاطر، گروهی از کاربرها از فعال بودن این قابلیت اطلاعی ندارند. همچنین، ممکن است که کاربرها گاها در برخی از صحنهها، این قابلیت را فعال کرده و مدتی بعد، آن را غیرفعال کنند.
به طور کلی، اگرچه نمیتوان تاثیر فناوری DLSS در اجرای بازیهای کامپیوتر با کیفیت و فریم بهتر را انکار کرد، اما برخی از گیمرها این تکنولوژی را به ضرر صنعت بازیها میدانند؛ چرا که به عقیده آنها، وجود این فناوری باعث شده تا سازندگان آنطور که باید بازیها را بهینه نکرده و مشکلات بهینهسازی بازیها را به کمک دیالاساس جبران کنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید