اسپینآف Mass Effect با الهام از شخصیت هان سولو در دست ساخت بود
بایوور نهایتا این پروژه را لغو کرد
دورین کیکن بازیساز آمریکایی در مصاحبهی اخیر خود فاش کرد اسپینآف Mass Effect با الهام از شخصیت هان سولو در دست ساخت بود.
بایوور پس از اینکه Star Wars: Knights of the Old Republic را ساخت و عرضه کرد، تمرکز خود را روی توسعهی محصولی کاملا جدید قرار داد که امروزه با نام Mass Effect شناخته میشود. هوش مصنوعی ضعیف و مکانیکهای نامتعادل سیستم مبارزه زیرسایهی نقاط قوت قرار گرفتند و این بازی عملکرد بسیار خوبی را در زمینهی فروش به ثبت رساند تا ناشر با ساخت دنباله موافقت کند. Mass Effect 2 حدودا سه سال بعد و در ژانویهی ۲۰۱۰ در دسترس علاقهمندان قرار گرفت. اینطور که به نظر میرسد، اعضای بایوور در ابتدا به دنبال توسعهی قسمت دوم مس افکت نبوده و برنامههای متفاوتی را در سر خود داشتند.
دورین کیکن (Dorian Kieken) یک بازیساز آمریکایی است. او قبلا یکی از کارمندان بایوور بود و در حال حاضر به عنوان موسس یک شرکت فعال در حوزهی فناوری به نام AI Redefined شناخته میشود. کیکن چندی پیش مصاحبهای را با وب سایت TheGamer انجام داد و در جریان آن، به صحبت دربارهی موضوعات مختلفی پرداخت. طبق گفتههای او، بایوور قبل اینکه به سراغ قسمت دوم مس افکت برود، میخواست اسپینآف Mass Effect را تولید کند. نویسندگان قصد داشتند با الهام از سرگذشت هان سولو، یک دزد یا قاچاقچی را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کرده و بدین طریق، بخشهای مختلف کهکشان، را به تصویر بکشند.
اگر با جنگ ستارگان آشنایی ندارید، باید بگوییم هان سولو یکی از پرطرفدارترین شخصیتهای این فرنچایز به شمار میرود. او در ابتدا یک قاچاقچی بود که با استفاده از سفینهی خود، یعنی میلینیوم فالکون کارهای مختلفی را انجام میداد و تنها به خودش و کسب درآمد فکر میکرد. این شرایط ادامه داشت تا اینکه ملاقات با اعضای ائتلاف شورشی باعث میشود مسیر زندگیاش برای همیشه تغییر کند. در ادامه میتوانید صحبتهای دورین کیکن را مشاهده کنید:
در سال ۲۰۰۸ میلادی و مدتی پس از عرضهی Mass Effect، ایدهای را برای ساخت یک بازی در دنیای مس افکت بررسی کردیم که در آن کنترل شخصیتی مانند هان سولو را در یک عنوان شبیه به Star Control بر عهده میگیرید. هدف اولیهمان این بود که به موازات سهگانهی اصلی، دنیای بازی را [به بواسطهی اسپینآف مزبور] گسترش دهیم.
کارمند سابق بایوور در ادامهی صحبتهای خود گفت:
من نظر مثبتی نسبت به استفاده از یک شخصیت خاکستری مانند دزد یا قاچاقچی در دنیای مس افکت داشتم. تصور کنید، بدون اینکه یک جدای باشید، به گشت و گذار در دنیای جنگ ستارگان میپردازید. یا بدون اینکه سرباز فضایی باشید، دنیای وارهمر را کندوکاش میکنید.
با توجه به توضیحاتی که دوربین کیکن ارائه داد، تیم توسعه نهایتا تصمیم گرفت تمرکز خودش را روی خط داستانی اصلی بگذارد. در نتیجه، ایدهی ساخت اسپینآف کنار رفت. در انتها، لازم به ذکر است نسخههای ریمستر سهگانه تولید شده و تحت عنوان Mass Effect Legendary Edition به بازار خواهد آمد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید