شکست انتشار بازیهای بزرگ کنسولی برای آیفون و آیپد
فروش بسیار ضعیف
شواهد امر گویای این موضوع است که میزان فروش بازی های بزرگ کنسولی در آیفون و آیپد بسیار ناامیدکننده است.
به لطف پردازندههای جدید شرکت اپل، چند وقتی است که شماری از بازیهای بزرگ و کنسولی از جمله اساسینز کرید میراژ برای آیفون ۱۵ پرو و آیپدها نیز منتشر میشوند که از همه مهمتر، گیمرها با همان کیفیت اصلی میتوانند از تجربه این بازیها روی دستگاههای مزبور لذت ببرند.
در حالی که اپل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با توسعهدهندگان مختلفی وارد همکاری شود و بازیهای بزرگ و پرطرفداری را به آیفون و آیپد بیاورد، اما گزارشها نشان میدهد که عملکرد تجاری این عناوین چندان قابل قبول نیست و پلیرهای آیفون و آیپد تمایل زیادی به تجربه این بازیها ندارند.
بر اساس تازهترین گزارش Appfigures، به نظر میرسد که بازی Assassin’s Creed Mirage تا به امروز حدود ۱۳۸ هزار دلار درآمد داشته است. با توجه به قیمت ۵۰ دلاری بازی، میتوان گفت که تا به امروز کمتر از سه هزار نفر بازی را خریداری کردهاند که رقم ناچیزی محسوب میشود.
شرایط فروش دیگر بازی های بزرگ و کنسولی در آیفون و آیپد نیز یکسان است؛ به طوری که نزدیک به ۷ هزار نفر بازی Resident Evil 4 را خریداری کردهاند. همچنین، به نظر میرسد که میزان فروش دو بازی Resident Evil Village و Death Stranding نیز به ترتیب برابر با ۵.۷ و ۱۰.۶ هزار نسخه است.
از طرفی، تخمینهای Appmagic نشان میدهد که بازیهای Resident Evil 4 و Resident Evil Village به ترتیب ۱۵ و ۳۴ هزار نسخه فروش داشتهاند. همچنین، میزان فروش بازیهای Assassin’s Creed Mirage و Death Stranding نیز به ترتیب چیزی در حدود ۵.۷ و ۲۳ هزار نسخه تخمینزده شده است که در خوشبینانهترین حالت، بازهم ناامیدکننده است.
با توجه به این آمار و ارقامها، میتوان گفت که انتشار بازی های بزرگ کنسولی برای آیفون و آیپد با شکست روبهرو شده است. از مهمترین دلایل این اتفاق میتوان به قیمتگذاری زیاد بازیها، محدودیت اجرای این عناوین در پلتفرمها و امکان اجرای آن صرفا روی آیفون و آیپدهای رده بالا و همچنین نبود کنترلهای مناسب اشاره کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید