خالق بایوشاک از وضعیت بحرانی بازیهای AAA میگوید
اهمیت خلاقیت
خالق سری پرطرفدار BioShock به تازگی در گفتوگویی به وضعیت بحرانی و پیچیده بازی های AAA و لزوم نوآوری در این عناوین برای موفقیت اشاره کرد.
اگر نگاهی به عملکرد صنعت بازیها در طول سالهای اخیر بیاندازید، مشاهده میکنید که اغلب سازندگان و استودیوهای بزرگ، بازیهای بزرگ با بودجه کلان (AAA) را بسیار محتاطانهتر از گذشته توسعه داده و به بازار عرضه میکنند؛ چرا که در صورت شکست آن، به خاطر هزینه سرسامآور ساخت، ضررهای هنگفتی را تحمیل میکنند.
در همین راستا، ساعاتی پیش کن لیون، خالق سری پرطرفدار بایوشاک که در حال حاضر در استودیو تازه تاسیس گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) مشغول ساخت بازی جدید Judas است، به چالشها و وضعیت بحرانی ساخت بازی های AAA در این دوره اشاره کرد و از اهمیت بالای خلاقیت در توسعه عناوین سخن گفت.
کن لوین در این زمینه توضیح میدهد:
مشکل محصولات AAA این است که اگر هیچ نوآوریای نداشته باشند، به ویژه برای بازیهای ویدیویی، به مرور زمان توجه بازیکنها را از دست خواهند داد؛ چرا که محتوای ارائه شده در این عناوین به تدریج برای آنها تکراری به نظر خواهد رسید.
خالق سری BioShock مدعی است که در گذشته روند ساخت بازیها به مراتب سادهتر بود، اما در حال حاضر تمرکز روی جلوههای بصری واقعگرایانه و افزایش شدید بودجه ساخت بازیها، شرایط را دشوار کرده و با توجه به شکستهای اخیر، عدم نوآوری در بازیها منجر به شکست و کاهش محبوبیت آنها خواهد شد.
در ادامه این مصاحبه، کن لوین برای ارائه مثال، به دنیای سینمایی مارول اشاره کرد؛ جهانی که اگرچه در ابتدا مورد علاقه مخاطبها بود، اما به تدریج به خاطر ارائه محتوای تکراری و نبود نوآورری، محبوبیت اولیه خود را از دست داده است. بر این اساس، لوین سعی بر این دارد که بازی جدید آن یعنی Judas نیز با وجود تمامی ریسکها، موفق شده و مورد توجه گیمرها قرار بگیرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید