آرون کلر کارگردان Overwatch 2 از بخش آنلاین این بازی و اهداف بلیزارد میگوید
باید منتظر انبوهی از محتوای آنلاین باشیم
بسیاری از طرفداران سری Overwatch از صحبتهای زیاد بلیزارد درباره بخش داستانی نسخه دوم بازی ناراحت بوده و از آنها درخواست کردند تا اطلاعات بیشتری درباره بخش آنلاین چندنفره بازی در اختیار آنها قرار دهد. حال آرون کلر اینجاست تا طرفداران را کمی آرامتر کند.
پس از رونمایی کلی از بازی Overwatch 2، شرکت بلیزارد زمان زیادی را صرف توضیحات و صحبت کردن درباره محتوای بخش PvE (بازیکن دربرابر کامپیوتر) کرده است. مشکل این است که اکثریت طرفداران سری Overwatch دنبال این بخش نیستند. همانطور که طی سالهای اخیر شاهد بودهاید، نسخه اول این سری کاملا بهصورت آنلاین چند نفره یا همان PvP بوده و دلیل اصلی عرضه نسخه دوم را میتوان محبوبیت بیش از حد این محتوای این بخش دانست.
حال پس از نگاهی طولانی به بخش PvE این بازی، آرون کلر کارگردان جدید نسخه دوم طی مصاحبه اخیر خود با GameSpot سعی در آرام کردن طرفداران داشته و اعلام کرد که بخش زیادی از تمرکز آنها برروی بخش آنلاین چندنفره بازی خواهد بود. او در ادامه توضیحاتی سطحی و کوتاه و همچنین انتظاراتی که باید درباره این بخش داشته باشیم را در اختیار ما قرار داد که در ادامه میتوانید آنها را مطالعه کنید.
برای من بازی Overwatch 2 دو نیمه است و میدانم که زمان زیادی را صرف صحبت کردن درباره بخش PvE، داستان قهرمانان، عملیاتها پیشروی آنها و نحوه پیشرفت آن کردهایم، ولی بخش دیگر نیز اگر بیشتر نه، به اندازه بخش PvE بازی اهمیت داشته و آن بخش آنلاین چندنفره بازیست. ما ۶۰ میلیون بازیکن داریم که عاشق دیگر بخش بازی بوده و به آن وابسته هستند. ما میدانیم که با پیشرفت خود باید بهترین نسخه یک بازی شوتر تیم محور را ارائه دهیم. پس برای من بخش PvE بسیار مهم بوده، ولی درعین حال میزان تمرکز بسیار بالایی برروی بخش PvP داشته و آن را به بهترین حالتی که در توانمان باشد عرضه میکنیم.
طی مصاحبه درباره بخش PvP، کلر اشاره داشت که میخواهد این بازی برای تعداد بسیار بیشتری از بازیکنان دردسترس بوده و درعین حال بیش از پیش حالت رقابتی داشته باشد که بدون شک میتواند معنای واقعی اعتدال باشد و درهمین حین هدفیست که بسیاری از توسعه دهندگان بهدنبال آن بوده و البته بسیار سخت بهدست میآید و باید گفت که رسیدن به این هدف در بازیهای شوتر قهرمان محور سختتر است.
حال باید دید که بلیزارد موفق به برقراری این تعادل میشود یا خیر و میدانیم حتی اگر موفق به برقراری این تعادل نشوند نیز حجمی عظیم از بازیکنان این بازی را دنبال کرده و توسعه دهندگان دلایل زیادی برای لذت بردن از این بازی در اختیار بازیکنان قرار میدهند. طی نسخه اول نیز با مشکلات خروج بازیکنان از بازی روبهرو شدند که طی چندین بهروزرسانی توانستند تعداد بسیار زیادی از بازیکنان را به بازی خود بازگردانند. گرچه کلر تابدین لحظه از Battle Pass سخن نگفته، طی همین مصاحبه اعلام کرد که پشتیبانی پس از انتشار بازی ادامه خواهد داشت. همچنین افزود که نحوه پشتیبانی از بازی نسبت به نسخه اول متفاوت بوده و امیدواریم پیشرفت کرده باشد. کلر در ادامه توضیحاتی بیشتر درباره پشتیبانی افزود و که میتوانید آنها را در بخش پایین مطالعه کنید.
واقعا نمیتوانم بگویم چه چیزی در بازی خواهد بود و نمیتوانم بگویم که این بازی Battle Pass خواهد داشت یا خیر، ولی فکر کنم بتوانم درباره چیزهایی که بلیزارد آنها را ارزش مینامد صحبت بکنم. میتوانم درباره چیزهایی که بلیزارد آنها را پایههای این ارزشها و هرچیزی که وابسته به این ارزشهاست صحبت کنم. چیزی که ما برای بازی Overwatch 2 ارزش مینامیم این است که میخواهیم قلب این بازی بهطور مداوم بتپد و بهطور مداوم برای آن بهروزرسانی عرضه شود و جامعه بازی اولین اولویت ما برای پیشرفت دادن بازیست. گفتنش برای من سخت بوده و هر بازی که بازیکنان درحال بازی آن هستند با دیگری متفاوت است. فکر میکنم ارزش برای ما زمان گذاشتن برای این بازی تا بیشترین حد توانمان در بهروزرسانی این بازی و احساس تازه بخشیدن مداوم به آن است.
درحال حاضر بلیزارد آماده صحبت کردن درباره نحوه شکل گیری این بازی نبوده، ولی طبق سخنان کلر نحوه پشتیبانی از بازی شباهتهای زیادی به نسخه اول داشته و باید منتظر انبوهی از قهرمانان و نقشههای جدید پس از عرضه اولیه بازی باشیم. شما فکر میکنید بلیزارد به کمک کارگردان جدید و سابقه درخشان نسخه اول، میتواند نسخه دوم را بهتر توسعه داده و آیا میتواند بازیکنان بیشتری را جذب خود کند؟ منتظر نظرات شما درباره بخش آنلاین چند نفره بازی Overwatch 2 هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید