1%
  • 0/10

سازندگان Elden Ring Nightreign نگران شکست به مانند Concord نیستند

زیرا ترندهای روز را دنبال نمی‌کنند

سازندگان Elden Ring Nightreign نگران شکست به مانند Concord نیستند ۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
سازندگان Elden Ring Nightreign

کارگردان تیم سازندگان Elden Ring Nightreign نگرانی از بابت شکست این پروژه ندارد زیرا اساس گیم دیزاین آثار آن‌ها از ترندهای روز صعنت بازی پیروی نمی‌کند.

استودیو فرام‌سافتویر (FromSoftware) نگران ساخت و انتشار یک عنوان کواپ در فضای لایو سرویس نیست. فضایی که آثار بی‌شماری که در سال جاری در آن منتشر شدند را در گرداب خود غرق نمود و برای مثال می‌توان به آثاری چون بازی Concord و بازی Suicide Squad اشاره داشت. بخشی از عدم نگرانی تیم سازنده به این موضوع باز می‌گردد که Nightreign در اصل اصلا یک بازی لایو سرویس نبوده و بخشی دیگر نیز به این مسئله ارتباط دارد که فرام سافت‌ویر هیچ نگرانی از بابت اتفاقاتی که در این فضا به وقوع پیوسته ندارد.

عنوان Nightreign که اثری اسپین‌آف کواپ از دنیای Elden Ring بوده در جریان برگزاری رویداد The Game Awards 2024 رونمایی شد و ساختار یکپارچه تجربه بازی اصلی را به راندهای 40 دقیقه‌ای تبدیل می‌کند که پلیر می‌تواند به تنهایی یا به همراه دو نفر از دوستان خود به پای بنشیند. شما اساسا باید یک گروه برای خود جمع وجور کنید، در طول سه روز در داخل بازی لوت پیدا کرده و سعی کنید به بقای خود ادامه دهید و در پایان نیز با باس نهایی مبارزه نمایید.

حال آن که چرخش توسعه دهندگان عناوین تک نفره داستانی به بازی‌های چندنفره امری بوده که در چند سال اخیر نتیجه مطلوبی نداشته است. بازی Anthem محصول استودیو بایوویر (Bioware) نتوانست عملکرد قابل توجهی داشته باشد. نسخه چندنفره بازی The Last of Us که توسط استودیو ناتی‌داگ (Naughty Dog) در دست توسعه قرار داشت سرانجام کنسل شد و آخرین ساخته استودیو راک‌استدی (rocksteady) تحت عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League عملکرد ناموفقی داشت. آثار دیگری چون بازی Concord و بازی xDefiants یک شکست تمام عیار محسوب می‌شدند.

جونیا ایشیزاکی (Junya Ishizaki) کارگردان تیم سازندگان Elden Ring Nightreign در استودیو فرام‌ سافت‌ویر در گفتگویی که اخیرا با نشریه IGN داشته در پاسخ به وجود ریسک برای ساخت چنین پروژه چندنفره‌ای اظهار داشت که این استودیو لزوما دنباله‌روی صنعت بازی نبوده و پایه و اساس گیم دیزاین خود را براساس آن دنبال نمی‌کند که بخواهد از بابت اتفاقاتی که در آن به وقوع می‌پیوندد اظهار نگرانی کند. فلسفه تیم سازنده ظاهرا بدین ترتیب است که محصولی بسازند که خود آن‌ها برای آن اشتیاق داشته باشند و از تجربه آن لذت ببرند و سپس اعتماد داشته باشند که پلیرها نیز “در این تجربه با آن‌ها سهیم شوند و امیدوار بوده تا آن‌ها نیز از آن لذت ببرند.”

ایشیزاکی صریحا به این مسئله اشاره داشت که بازی Elden Ring Nightreign یک اثر لایو سرویس به شمار نمی‌رود. “زمانی Nightreign را خریداری کنید، شما پکیج کامل آن را دریافت کرده‌اید و همه چیز از همان ابتدا در دسترس شما قرار دارد. بنابراین باید به طور واضح به این موضوع اشاره داشته باشیم که این پروژه، چیزی بوده که ما می‌خواستیم بسازیم و قرار نیست با یک محصول لایو سرویس مواجه باشید.”




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments