چگونه کارگردان Alien: Romulus توانست یک اثر ترسناک واقعی بسازد؟
به کمک تجارب ساخت آثار قبلی
کارگردان Alien: Romulus توضیح داده که تجارب ساخت آثار قبلیاش چگونه به او کمک کرده تا یک فیلم ترسناک واقعی که همیشه میخواسته را بسازد.
از زمانی که فیلم Alien: Romulus معرفی شد بازگشت این فرنچایز محبوب علمی تخیلی به ریشههای ترسناک خود یکی از وعدههایی بود که سازندگان این فیلم به آن اشاره میکردند. اکنون نیز با توجه به بازخوردها و نقدهای منتشر شده از این اثر میتوان اذعان داشت که سازندگان توانستهاند به این وعده وفا نمایند.
عنوان Romulus که داستان آن بین نسخه اول و دوم این مجموعه روایت میشود گروهی از غارتگران فضایی را دنبال کرده که در هنگام جستجوی یک ایستگاه فضایی متروکه با موجودات آشنای این فرنچایز برخورد میکنند. با حرکت به سمت سنگرگاههای مختلف، ترس و وحشت به مرور به میزان بیشتری به سمت کاراکترهای این فیلم هجوم میبرد تا سرانجام با رسیدن به کلایمکس آن، اتفاقاتی دیوانهوار انتظار کاراکترها را بکشد.
با این حال این چیزی است که از کارگردانی چون فده آلوارز (Fede Álvarez) انتظار میرود. شخصی که در کارنامه کاری او ساخت آثار دیگری در ژانر وحشت از جمله فیلم Evil Dead محصول سال 2013 و فیلم Don’t Breathe محصول سال 2016 مشاهده میشود. در حقیقت ساخت چنین آثار بود که سبب شد آلوارز بتواند از پس تولید اثری چون Romulus بربیاید.
کارگردان Alien: Romulus در گفتگوی اخیر خود با نشریه گیمزرادار و همچنین نشریه توتال فیلم در جریان فرش قرمز رویداد گالا بریتانیا توضیح داد که اگرچه دو فیلم Evil Dead و فیلم Don’t Breathe تفاوتهای قابل توجهی با یکدیگر دارند، آلوارز رویکرد خود برای ساخت این فیلمها را با یکدیگر ترکیب نمود تا بتواند با فیلم Alien: Romulus همان اثر وحشت واقعی را بسازد که همیشه تمایلش را داشته.
“به نظر من فرنچایز Alien در بطن خود ترکیبی از وحشت حقیقی است. منظور از این موضوع واقعا وحشتی خشونتآمیز و تعلیق مهیج نفسگیر است و به نظر من این موضوع، شکل خوبی برای توصیف این فیلم به شمار میرود. فیلم Evil Dead واقعا خشونت زیادی دارد و این خشونت را در صورت مخاطب خود میکوبد. از سوی دیگر فیلم Don’t Breathe تمرینی برای تعلیق به شمار میرفت. بنابراین پس از ساخت چنین آثاری، من آمادگی لازم برای چنین نوع فیلمی را داشتم.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید