آمازون به شکست خود در مقابل استیم اعتراف کرد
استیم بیرقیب است!

معاون سابق آمازون پرایم گیمینگ سرانجام به شکست این کمپانی در مقابل استیم بعد از ۱۵ سال رقابت اعتراف کرد.
با وجود رقبای سرسختی همچون ایکس باکس، اپیک گیمز استور و لانچر اختصاصی بسیاری از شرکتهای ناشر از جمله سوشال کلاب، EA App و یوبیسافت کانکت، استیم همچنان به عنوان پرمخاطبترین پلتفرم بازی در کامپیوتر، بازار این صنعت را به تسخیر درآورده است.
در همین راستا، ایتن اوانز، معاون سابق شرکت آمازون پرایم گیمز ساعاتی پیش در گفتوگویی اعلام کرد که حتی با وجود رقابت ۱۵ ساله، این شرکت در نبرد تجاری با استیم شکست خورده و علیرغم تمامی تلاشها، آمازون نتوانسته جایگاه پلتفرم استیم را به دست بیاورد و چه بسا به علت موفقیت آن پی ببرد.
ایتن اوانز در این زمینه توضیح میدهد:
ما چندین بار در نبرد تجاری با استیم شکست خوردیم. با وجود اینکه ما ۲۵۰ برابر بزرگتر از آنها بودیم و همه راهها را نیز امتحان کردیم، اما بازهم در آخر شکست خوردیم. در طول پانزده سال اخیر و حتی پیش از معاونت من، علیرغم همه تلاشها، هرگز متوجه علت موفقیت استیم نشدیم.
به گفته اوانز، اولین تلاش آمازون برای پیشی گرفتن از استیم، ورود به بازار بازیهای آنلاین و هدایت گیمرها به فروشگاه اختصاصی آمازون بود. سپس با تصاحب پلتفرم توییچ به عنوان مکانی برای استریم بازیها و تاسیس فروشگاه برای جذب کاربرهای توییچ، بازهم این نتیجه بیثمر ماند.
در نهایت، آمازون با راهاندازی سرویس لونا به دنبال این بود تا بازیکنها حتی در دستگاههای ضعیفتر نیز به صورت استریم به تجربه بازیها بپردازند؛ اقدامی مشابه رویکرد گوگل که سرویسی تحت عنوان گوگل استادیا راهاندازی کرده بود. با این وجود، هر دو سرویس شکست خوردند و شبکه استیم در طول ۱۵ سال اخیر همواره در بازار صنعت بازیها یکهتازی میکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید