همکاری AMD با بتزدا برای توسعه نسخه کامپیوتر بازی Starfield
نگرانی پیسی بازها
شرکت سرشناس AMD قرار است شریک انحصاری بتزدا برای توسعه نسخه کامپیوتر بازی Starfield باشد.
بدون تردید، استارفیلد یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال جاری به شمار میرود که در حال حاضر روند ساخت پایانی خود را در استودیوی بازیسازی بتزدا سپری میکند. به گفته تیم سازنده، استارفیلد بزرگترین ساخته بتزدا و ایکس باکس تا به امروز است که به لطف نمایشهای جذاب، هوادارها برای تجربه آن لحظهشماری میکنند.
با این وجود، هر از چند گاهی اطلاعاتی از استارفیلد منتشر میشود که چندان باب میل بازیکنها نیست. برای مثال، مدتی پیش بود که مشخص شد نسخه کنسولی بازی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. حال، تاد هاوارد، کارگردان بازی، به تازگی اعلام کرده که شرکت AMD به عنوان شریک انحصاری بتزدا برای توسعه نسخه کامپیوتر بازی Starfield خواهد بود.
تاد هاوارد در این زمینه توضیح میدهد:
ما برای Creation Engine 2 فناوریهای جدیدی را توسعه دادهایم و با شرکت AMD همکاری میکنیم تا مطمئن شویم همه چیز به بهترین شکل ممکن اجرا میشود. مهندسهای ایامدی در کد بیس روی تصاویر FSR2 و Upscaling فعالیت میکنند که نتایج این کار فوقالعاده است. بدون شک، شما مزایای این همکاری را در هر دو نسخه ایکس باکس و کامپیوتر مشاهده خواهید کرد. ما بسیار هیجانزده هستیم و بیصبرانه منتظریم تا اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک بگذاریم.
در حالی که تاد هاوارد معتقد است این همکاری به نفع بازیکنها خواهد بود، اما پیسیبازها از این تصمیم حسابی ناراضی هستند. در واقع، همکاری AMD با بتزدا بدین معنا است که استارفیلد از ویژگی پرطرفدار DLSS شرکت انویدیا و از همه مهمتر، قابلیت Ray Tracing (رهگیری پرتو) پشتیبانی نخواهد کرد.
بازی مورد انتظار استارفیلد در روز ۶ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۵ شهریور ماه) به طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و پلتفرم رایانه شخصی منتشر میشود. در صورت پیش خرید نسخه پریمیوم، به مدت پنج روز زودتر از سایر بازیکنها میتوانید به تجربه بازی بپردازید. البته، این اثر از همان روز نخست به سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس راه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید