شرکت AMD از فناوری FSR 3.1 رونمایی کرد
بهبود نرخ فریم
شرکت AMD در جریان مراسم GDC 2024 از فناوری جدید FSR 3.1 با هدف بهبود کیفیت و نرخ فریم رونمایی کرد.
چند سالی است که غولهای سازنده پردازندههای گرافیکی از جمله انویدیا و ایامدی با استفاده از فناوریهای جدید تحت عنوان سوپر رزولوشن و آپ اسکلینگ، به دنبال بهبود وضوح تصویر و افزایش نرخ فریم بازیها هستند. تکنولوژی انحصاری شرکت AMD در این حوزه، FSR نام دارد که این کمپانی همچنان روی پیشرفت عملکرد آن فعالیت میکند.
نسخه فعلی این فناوری، FSR 3 بوده که مدتی قبل شرکت ایامدی در جریان مراسم GDC 2024 از نسخه جدید آن به نام FSR 3.1 رونمایی کرد. به گفته این شرکت، ورژن جدید این تکنولوژی وضوح تصویر را بهبود بخشیده و ضمن حفظ بهتر جزئیات، مشکل سایهزنی را تا حدودی برطرف میکند.
یکی از مهمترین امکانات این نسخه، استفاده قابلیت تولید فریم با استفاده از دیگر تکنولوژیهای آپ اسکلینگ است. در واقع، ویژگی آپ اسلکینگ FSR 3.1 از قابلیت تولید فریم جدا شده که این موضوع به بهبود عملکرد هر یک کدام یک از آنها کمک شایانی میکند. از دیگر ویژگیهای این نسخه میتوان به سازگاری با Vulkan و کیتهای توسعه بازی ایکس باکس اشاره کرد.
در ادامه، شرکت AMD خاطرنشان کرده که به لطف استفاده از API جدید، اشکالزدایی برای توسعهدهندگان راحتتر شده و امکان سازگاری با نسخههای بهروز شده FSR نیز فراهم شده است. خبر خوب دیگر این است که تا به امروز بالغ بر ۴۰ بازی ویدیویی مختلف از جمله Call of Duty Modern Warfare 3 و Ghost of Tsushima و Cyberpunk 2077 و ریمیک The Last of Us Part 1 از این تکنولوژی پشتیبانی میکنند.
البته، گفته شده که به مرور بازیهای بیشتری از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد. طبق بیانیه این شرکت، توسعهدهندگان از طریق پلتفرم GPUOpen میتوانند به تکنولوژی FSR 3.1 دسترسی داشته باشند. ناگفته نماند که ایامدی هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه عمومی این فناوری اعلام نکرده، اما احتمالا در سه ماهه دوم روانه ارائه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید