احتمال پشتیبانی بازی Starfield از فناوری DLSS انویدیا
همه چیز به بتزدا بستگی دارد
آنطور که به نظر میرسد، پشتیبانی بازی Starfield از فناوری DLSS انویدیا به شرکت بتزدا بستگی دارد.
بدون تردید، استارفیلد یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال جاری به شمار میرود که در حال حاضر روند ساخت آن به پایان رسیده و کمتر از دو هفته دیگر از راه میرسد. با این حال، برخی از پیسی بازها از عملکرد بازی روی سیستم خود نگران هستند؛ چرا که گفته شده که شرکت AMD به عنوان شریک انحصاری بتزدا برای توسعه نسخه کامپیوتر استارفیلد بوده است.
شراکت این دو کمپانی باعث شده تا گمانهزنیهایی در خصوص احتمال عدم پشتیبانی بازی از فناوری DLSS انویدیا برای افزایش نرخ فریم مطرح شود. با این حال، ظاهرا شرکت ایامدی هیچ محدودیتی برای برخورداری بازی از این ویژگی برای بتزدا تعیین نکرده و پشتیبانی استارفیلد از این فناوری به تیم سازنده بستگی دارد.
در همین راستا، ساعاتی پیش شرکت AMD در پیامی خاطرنشان کرد که اگرچه نسخه فعلی بازی Starfield از فناوری DLSS انویدیا پشتیبانی نمیکند، اما این موضوع به خاطر قرارداد این کمپانی با بتزدا نیست و تیم سازنده در صورت تمایل میتواند پشتیبانی از آن را به نسخه کامپیوتر بازی اضافه کند.
فرانک آزور، رئیس کل بخش بازیهای ایامدی، در این زمینه توضیح میدهد:
اگر آنها از ما بپرسند که آیا میتوانند از فناوری DLSS در بازی استفاده کنند، مثل همیشه پاسخ ما به آنها، بله خواهد بود.
در ادامه این صحبتها، فرانک آزور خاطرنشان کرد که در صورت بهرهمندی استارفیلد از این فناوری DLSS، پشتیبانی AMD از نسخه کامپیوتر بازی کماکان ادامه خواهد داشت. با توجه به این گفتهها، ممکن است که شرکت بتزدا در آینده نه چندان دور بهروزرسانی پشتیبانی از این تکنولوژی را به بازی اضافه کند تا کاربرهای انویدیا نیز با نرخ فریم بیشتری به تجربه بازی بپردازند.
بازی Starfield در روز ۶ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۵ شهریور ماه پیشرو) به طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و پلتفرم رایانه شخصی منتشر میشود. البته، در صورت پیش خرید نسخه پریمیوم، به مدت پنج روز زودتر از سایر بازیکنها میتوانید به تجربه بازی بپردازید. دقت داشته باشید این اثر از همان روز نخست عرضه به ایکس باکس گیم پس راه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید