استفاده بیش از ۸۲ درصد گیمرها از خریدهای درون برنامهای در بازیها
درآمدزایی جدید
گزارشها نشان میدهد حدود ۸۲ درصد گیمرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۳ میلادی از خریدهای درون برنامهای در بازی ها استفاده کردهاند.
خرید درون برنامهای یکی از پرحاشیهترین بحثها در صنعت بازیها است. در حالی که بسیاری از گیمرها این سیستم را نوعی اخاذی میدانند، اما سازندگان بر این باور هستند که این سیستم صرفا به درآمدزایی هرچه بیشتر آنها کمک کرده و هیچ تاثیری در گیمپلی و تفکیک بازیکنها نمیگذارد.
حال بر اساس گزارش اخیر Comscore’s State of Gaming، به نظر میرسد که علیرغم اعتراضهای گیمرها، لیکن حدود ۸۲ درصد آنها از خریدهای درون برنامهای در بازی ها استفاده میکنند! بدون شک این آمار بسیار قابل توجهی است که اکنون میتوان علت وجود چنین سیستمی در اغلب عناوین امروزی را توجیه کرد.
در ادامه این گزارش نوشته شده که ۶۲ درصد از مردم که بیش از ۱۸ سال سن دارند، حداقل در طول عمر خود یک بازی ویدیویی تجربه کردهاند. همچنین، ۷۷ درصد بازیکنها از بیش از یک پلتفرم برای تجربه بازیها استفاده میکنند و بیش از ۳۳ درصد افراد نیز به طور منظم به تجربه بازیها در هر سه پلتفرم کنسول، کامپیوتر و موبایل میپردازند.
علاوه بر اینها، گفته شده که گیمرهای آمریکایی بیش از ۴۵ میلیارد ساعت را در سایتها و برنامههای مربتط با حوزه ویدیو گیم صرف کردهاند که بخشی از آن را باید مدیون افزایش محبوبیت ورزشهای الکترونیکی بود. از مهمترین عناوین eSports میتوان به بازی کانتر استرایک ۲ و دوتا ۲ و اورواچ اشاره کرد.
در انتهای این گزارش اعلام شد که ۸۶ درصد از نسل Z (متولدین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ میلادی) و ۸۰ درصد از نسل هزاره (متولدین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی) ورزشهای الکترونیکی را تماشا میکنند. البته، گویا نسل هزاره بیش از نسل زد با این سبک درگیر هستند. ناگفته نماند که تمام آمار و ارقام فوق مربوط به سال ۲۰۲۳ میلادی در ایالات متحده آمریکا است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید