دیجیتالی شدن انیمه ها باعث نگرانی طرفداران شده است.
دیجیتالی شدن انیمهها اجتناب ناپذیر است.
صنعت انیمه، به سمت دیجیتالی شدن قدم برمیدارد و به همین خاطر نیز، ساخت انیمههای دیجیتالی، بیشتر از قبل شده است. از طرفی، دیجیتالی شدن انیمه ها باعث نگرانی برخی از طرفداران شده است.
دیجیتالی شدن انیمه ها با واکنشهای مختلفی از طرف طرفداران مواجه شده است؛ برخی از طرفداران بر این باورند که در انیمهها نباید از C.G.I استفاده شود تا سبک کلاسیک و منحصر به فرد آن حفظ شود. هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)، کارگردان شناخته شده و بنیانگذار استودیو جیبلی (Ghibli)، یکی از آخرین افرادی است که به صورت دستی، انیمههای خود را طراحی میکند. آخرین انیمه سینمایی او، پسر و مرغ ماهیخوار (The Boy and the Heron)، به دلیل سبکی که به نظر میرسید یادگاری از گذشته باشد، مورد تحسین افراد بسیار زیادی، نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان، قرار گرفت. ناگفته نماند که این انیمه، موفق به دریافت جایزه اسکار نیز شد. با این حال، با وجود آنکه درصد زیادی از انیمه “پسر و مرغ ماهیخوار” با استفاده از مداد و بر روی کاغذ، طراحی شده بود، اما، این فیلم نیز همانند هر فیلم ساخته شده دیگری در این عصر، از انیمیشن رایانهای، از جمله تصویربندی دیجیتالی و جلوههای بصری، به صورت گستردهای، بهره برده است؛ هرچند، سبک کلاسیک این انیمه باعث شده است که جلوههای بصری دیجیتالی استفاده شده در آن، همانند دیگر انیمهها، جلب توجه نکند. اما بخشهایی اساسی از طراحی و تولید این انیمه، به صورت دیجیتالی ساخته شده است. این بخشها، بیشتر در جزئیات کوچک طراحی این انیمه به چشم میخورند: همانند سوسو پر جنب و جوش شعله آتش و چرخش تیری که در آسمان شناور است. آتسوشی اوکویی (Atsushi Okui)، یکی از فیلم برداران قدیمی استودیو جیبلی و مدیر فیلم برداری انیمه “پسر و مرغ ماهیخوار” در مصاحبهای بیان کرده است که استفاده از ابزارهای دیجیتالی به جای بکارگیری مداد و کاغذ در طراحی انیمهها، امری اجتناب ناپذیر است. هرچند استودیو جیبلی از C.G.I تنها به عنوان ابزاری مکمل در تولید گرافیک انیمههای خود استفاده میکند و درصد زیادی از انیمههای این استودیو، همچنان به صورت دستی طراحی میشوند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید