علت شکست بازی Anthem چه بود؟
یک پروژه فوری و اجباری
یکی از اعضای سابق استودیوی بایوور به تازگی از علت اصلی شکست بازی Anthem پرده برداشته است.
بازی انتم برای نخستین بار جریان رویداد E3 سال ۲۰۱۷ میلادی توسط شرکت الکترونیک آرتز با انتشار یک تیزر سینمایی معرفی شد. محصول استودیوی بایوور در ابتدا حسابی مهیج به نظر میرسید و گویا با یک اکشن نقش آفرینی با دید سوم شخص فوقالعادهای روبهرو خواهیم بود.
با این وجود، انتم هرگز مطابق با انتظارها ظاهر نشد! با توجه به اینکه بایوور ساخت مجموعههای ارزشمندی از جمله مس افکت، استار وارز و دراگون ایج را در کارنامه خود دارد، میتوان گفت که پروژه Anthem یک شکست بزرگی برای آنها رقم زد. بعد از گذشت دو سال از عرضه بازی، بایوور به خاطر تعداد پایین بازیکنها به ناچار به پشتیبانی از بازی خاتمه داد و بدین ترتیب، پرونده انتم به کلی بسته شد.
حال سوال اصلی این است که چرا استودیوی با استعدادی همچون بایوور در توسعه انثم به این صورت شکست خورد؟ در همین راستا، ساعاتی قبل ایان ساتردالن، یکی از توسعه دهندگان سابق بایوور در پیامی خاطرنشان کرده که آنها به خوبی میدانستند که بازی آماده انتشار نیست، اما در پی اجبار الکترونیک آرتز، چارهای جز عرضه بازی نداشتند.
به گفته او، مجموع پروسه ساخت بازی Anthem حدود ۱۵ ماه به طول انجامید که این مدت زمان برای ساخت یک بازی AAA بسیار کوتاه است. با این حال، ساتردالن مدعی است که استودیو بایوور اشتباه خود را برای دنباله مجموعه تکرار نمیکند و بازی Anthem 2 عالی خواهد بود.
ایان ساتردالن در این زمینه توضیح میدهد:
من در این پروژه چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما میدانستیم که بازی آماده نیست؛ چرا که در مجموع فقط پانزده ماه روی ساخت آن وقت گذاشته بودیم؛ چیزی که برای توسعه چنین اثر گسترده و عظیمی بیسابقه است. بازی انتم ۲ عالی بود!
بهتر است بدانید الکترونیک آرتز و بایوور بعد از شکست بازی Anthem تصمیم گرفتند تا با ساخت یک ریبوت، این فرنچایز را دوباره راهاندازی کنند. این پروژه با نام Anthem Next شناخته میشد که گویا منظور ساتردالن از انتم ۲، همین بازی است. طبق گفته این توسعهدهنده سابق، روند ساخت بازی مزبور به خوبی پیش میرفت، اما در نهایت الکترونیک آرتز دستور توقف پروژه را صادر کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید