نسخهی موبایل Apex Legends همچنان مراحل توسعه را پشت سر میگذارد
همکاری الکترونیک آرتز با یک شرکت چینی برای ساخت این بازی
علیرغم اینکه طی چند ماه گذشته خبر امیدوارکنندهای پیرامون نسخهی موبایل Apex Legends منتشر نشد اما این بازی همچنان در دست ساخت قرار دارد.
اوایل فوریهی سال گذشتهی میلادی بود که ریسپاون اینترتینمنت و الکترونیک آرتز در اقدامی غیرمنتظره، نسخهی اسپینآف تایتان فال را تحت عنوان Apex Legends منتشر کردند. این بازی اکشن اول شخص که در سبک بتل رویال ساخته و بهصورت رایگان عرضه شده بود، بهسرعت مورد استقبال کاربران سراسر جهان قرار گرفت؛ بهطوری که توانست رکورد سریعترین رشد را در میان محصولات الکترونیک آرتز از آن خود کند. همین موفقیت هم باعث شد تا سه ماه پس از عرضه، نسخهی موبایل آن هم تایید شود.
از زمان تایید ساخت نسخهی موبایل Apex Legends تاکنون هشت ماه میگذرد اما این بازی هنوز منتشر نشده است. همچنین در طول این مدت بهندرت خبری از روند ساخت آن به اشتراک گذاشته شد. همینها هم باعث شد نگرانیهایی در برخی کاربران پیرامون لغو آن بهوجود آید. با این حال، جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا روند ساخت آن همچنان ادامه داشته و الکترونیک آرتز اخیرا یک شریک چینی پیدا کرده است تا در روند تولید به آنها کمک کنند.
الکترونیک آرتز چندی پیش یک نشست خبری برگزار کرد تا گزارش مالی خود را ارائه دهد. در جریان این نشست، سوالی پیرامون سیاستهای شرکت برای کسب درآمد از بازار بازیهای موبایل در آسیا پرسیده شد. بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen)، مدیر ارشد عملیات و مدیر ارشد مالی، در پاسخ، ادامه داشتن روند توسعهی Apex Legends را تایید و اعلام کرد شرکت آنها اخیرا یک شریک چینی پیدا کرده است تا به آنها برای عرضهی بازی در آن کشور کمک کند:
بدیهی است که برای عرضهی نسخهی موبایل یک بازی در چین به یک شریک نیاز است. در متن سخنرانی که برای امروز آماده کردیم ذکر شده که در حال همکاری با یک شرکت در چین هستیم و بهخاطر بهوجود آمدن چنین فرصتی هیجان زیادی داریم. این شریک همچنین قرار است به ما در عرضهی نسخهی موبایل Apex در سراسر جهان به ما کمک کند.
اگرچه در آینده همکاریهای بیشتری رخ میدهد اما توسعهی Apex برای موبایل موهبت بزرگی برای ما است. فعلا پیرامون این همکاری برای سال آیندهی میلادی هیچ گونه پیشبینی انجام ندادیم؛ زیرا زمانبندیها ممکن است تغییر کند. با این حال، مطمئن هستیم که فرصتهای بسیاری در چین وجود دارد.
مدیر ارشد مالی در ادامهی صحبتهای خود گفت نسخهی رایانههای شخصی Apex Legends برای کاربران چینی منتشر میشود. بلیک یورگنسن همچنین توضیحاتی را پیرامون سیاستهای الکترونیک آرتز در زمینهی شراکت با دیگران ارائه کرد. او گفت شرکت آنها ترجیح میدهد تا جای ممکن از استودیوهای خود برای توسعهی بازیها استفاده کند اما اگر برای عرضهی بازی در یک منطقهی خاص یا کسب درآمد نیاز به شراکت با شرکتهای متفاوت باشد، حتما این کار را انجام میدهد. متاسفانه در جریان جلسه هیچ اشارهای به نام شرکت چینی نشد.
چندی پیش، استودیوی ریسپاون اینترتینمنت رسما از فصل چهارم Apex Legends رونمایی کرد. همزمان با آغاز این فصل در تاریخ ۱۵ بهمن (مصادف با ۴ فوریه)، نقشهی Kings Canyon بازگشته و قهرمان جدیدی به بازی اضافه خواهد شد. البته این دو مورد بخشی از تغییرات آینده خواهند بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید