آپدیت جدید بازی Apex Legends چه تغییراتی به ارمغان میآورد؟
رویداد جدید بازی را میتوانید همین حالا تجربه کنید
آپدیت جدید بازی Apex Legends که از دیشب در دسترس قرار گرفته است، علاوه بر آغاز یک ایونت زمانی جدید، تغییرات مهمی را به ارمغان میآورد.
آپدیتی که دیشب برای عنوان Apex Legends در دسترس قرار گرفت، آغازگر رویدادی با نام System Override Collection است که به مدت دو هفته، یعنی تا ۲۷ اسفند جریان خواهد داشت. اولین محتوای جدید این آپدیت برای بازی Apex Legends حالت بازی جدیدی به نام Deja Loot است. در این حالت آیتمها و لوتها به صورت تصادفی در نقشه پخش نمیشوند و مکانشان تا انتهای رویداد ثابت خواهند ماند. تنها چیزی که تغییر میکند، مسیر حرکت هواپیما و نوع محدود شدن منطقه است که آنهم به صورت روزانه تغییر میکند. این یعنی در ۲۴ ساعت هیچ موردی در نقشه عوض نمیشود و میتوانید مکان هر آیتم را به خاطر بسپارید. این رویداد هفتهی اول در نقشهی World’s Edge و هفتهی دوم در Kings Canyon جریان خواهد داشت.
محتوای جدید بعدی، نوع تازهای از زره با نام Evo Shield است. وقتی این زره را بر میدارید تنها یک واحد اضافی دارد، اما جذابیت این آیتم تازه شروع میشود؛ بهازای هر مقدار خاص آسیبی که به دشمنان سر پا وارد میکنید، یک واحد دیگر به ظرفیت زره اضافه میشود تا جایی که به حداکثر یعنی پنج واحد برسد که آن موقع قرمز رنگ خواهد شد. در حال حاضر این زره تنها در حالت Deja Loot وجود دارد و تیم سازنده در صورتی که از آن استقبال شود و تعادل بازی را به هم نزند، در آینده آن را به حالتهای دیگر خواهد آورد. آیتمهای تزیینی و ظاهری هم که پای ثابت رویدادهای مختلف هستند.
از محتواهای جدید که بگذریم، به بحث تغییرات گیمپلی و بالانس لجندها میرسیم. در پچ جدید لجند Bloodhound باز هم قوی شده است. بدین شکل که حالا شعاع قابلیت Eye of the Allfather که محیط اطراف را اسکن میکند، سه برابر شده است تا پیش از ورود به منطقهی درگیری، بهتر بتوانید موقعیت دشمنان را تشخیص دهید. در عوض به جای چهار ثانیه، هشت ثانیه باید صبر کنید تا فعال شود. همچنین زمان اسکن از دو به سه ثانیه افزایش و میزان سلامتی سپر لجند Gibraltar هم از ۷۵ به ۵۰ کاهش یافته است. تغییر آخر به Crypto مربوط میشود که حالا در حالت پرواز با Drone، خشاب سلاحها به طور خودکار پر میشود.
تغییرات مهم این پچ اما به بخش کولهپشتی بر میگردد. در قسمت چهارم از سری ویدیوهای Apex Devstream که برخی از اعضای تیم سازنده به بحث دربارهی تغییرات جدید میپردازند، به یکی از مشکلات مهم بازی اشاره شد. اسپم کردن نارنجک یکی از ایراداتیست که بازیکنها، به خصوص در بخش رقابتی حسابی از آن ناله میکردند. تا به حال هر خانهی کولهپشتی ظرفیت دو نارنجک از یک نوع را داشت. بدین ترتیب با کمی مدیریت میتوانستید کلی نارنجک با خود همراه داشته باشید. بسیاری از بازیکنان در دقایق آخر هر مسابقه که محدوده کوچک میشود، به پرتاب پشت سر هم نارنجک روی میآورند که ظاهرا صدای خیلیها را درآورده است و تیمهای بسیاری را مجبور میکرد تا حتما Wattson را در تیم داشته باشند.
حالا تغییر جدید کولهپشتی تا حد زیادی این به بهبود این مشکل کمک میکند. از این پس ظرفیت پایهی کولهپشتی از ۸ به ۱۰ افزایش مییابد و طبق روال همیشگی هر سطح بالاتر از کولهپشتی، دو خانه آن را بزرگتر میکند، اما هر نارنجک بهتنهایی یک واحد را اشغال خواهد کرد. ظرفیت واحد گلولههای سبک، سنگین و انرژی هم از ۸۰ به ۶۰، ظرفیت سرنگ و سلول زره از ۶ به ۴ و ظرفیت جعبه کمکهای اولیه و باتری زره از ۳ به ۲ کاهش پیدا میکند.
دو سلاح Peacekeeper شاتگان معروف و سلاح اسنایپر Sentinel هم تحولاتی به خود دیدهاند؛ برای شاتگان، میزان گلوله از ۶ به ۵، زمان پر کردن تفنگ از ۲.۵ به ۲.۶۵، زمان پر کردن تفنگ وقتی خشاب خالی است از ۳.۵ به ۳.۶ و ابعاد پخش گلوله از ۱.۶ به ۱.۷ تغییر یافته است. برای سلاح اسنایپر میزان صدمهی اولیه از ۶۵ به ۷۰ افزایش و زمان مسلح کردن از ۱.۸۵ به ۱.۵ کاهش یافته است.
سازندگان همچنین در پچ جدید، شدت آتش سر تفنگ هنگام شلیک در حال نشانهگیری را برای تمام سلاحها جز شاتگان و اسنایپر کاهش دادهاند تا بدین ترتیب نشانهگیری با دقت بهتری انجام گیرد. برای Heirloom ها که آیتمهای تزیینی کمیاب بازی محسوب میشوند هم یک سیستم جدید طراحی شده است که به جای اعطای آیتم به صورت یکجا، میتوان موارد ضروری را به صورت تکهتکه جمع کرد. دیگر موارد این پچ به رفع باگها مربوط میشود که میتوانید فهرستشان را در اینجا ببینید.
آپدیت جدید بازی Apex Legends که حجم زیادی هم دارد، همین حالا برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان در دسترس است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید