تعطیلی استودیو آرکین یک اشتباه محض بود!
بنیانگذار آرکین میگوید
بنیانگذار و رئیس سابق آرکین به تازگی اعلام کرده که تعطیلی این استودیو از سوی شرکت مایکروسافت یک تصمیم اشتباه بوده است.
چند وقتی است که در کنار تعدیل نیروها در اغلب شرکتهای بزرگ و کوچک، برخی از استودیوهای بازیسازی نیز بنا به دلایل مختلف از جمله کاهش هزینهها تعطیل شدهاند. یکی از این استودیوها، شعبه آستین آرکین بود که در ماههای گذشته به دستور مایکروسافت برای همیشه تعطیل شد.
رافائل کولانتینو، بنیانگذار و مدیر سابق آرکین، به تازگی در گفتوگویی با رسانه پیسی گیمر نسبت به تعطیلی این استودیو از سوی مایکروسافت ابراز نارضایتی کرد. این مدیر باتجربه مدعی است که تصمیم تعطیلی استودیو، یک اشتباه بزرگ محسوب میشود؛ چرا که همه اعضای این استودیو، توسعهدهندگانی خاص و ویژه بودند.
رافائل کولانتینو در این زمینه میگوید:
آرکین آستین تیم بسیار خاصی بود که آثار خارقالعادهای خلق کرده و میتوانست این موفقیتها را بار دیگر تکرار کند.
بنیانگذار و رئیس سابق آرکین معتقد است که احتمالا تعطیلی استودیو در راستای جلب رضایت سرمایهگذارها صورت گرفته است. در واقع، بازی Redfall انتشار فاجعهباری را تجربه کرد و بسیاری از گیمرها از وضعیت بازی ناراضی بودند. با این حال، آرکین آستین پیشتر بازی Prey را توسعه داده بود که به مراتب وضعیت بهتری داشت.
در ادامه این صحبتها، رافائل کولانتینو اذعان داشت که حضور هاروی اسمیت و ریکاردو بر در یک تیم، اتفاقی است که در یک برهه خاص رخ داده و به همین سادگی نمیتوان بار دیگر این دو توسعهدهنده باتجربه و با استعداد را در یک تیم جمع و بار دیگر این تیم ارزشمند را بازسازی کرد. با این تفاسیر، او معتقد است که تعطیلی استودیو، یک اشتباه محض بوده است.
البته، بهتر است بدانید که در کنار آرکین آستین، تانگو گیمورکس نیز به دستور مایکروسافت تعطیل شد. با این حال، چند ماه بعد از این تعطیلی، شرکت کرافتون این استودیو را خریداری کرد و اعضای آن در حال حاضر روی ساخت بازی مورد انتظار Hi-Fi Rush 2 مشغول به کار هستند. بدین ترتیب، شاید بار دیگر آرکین آستین به عرصه بازیسازی بازگردد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید