واکنش کارگردان بازی Deathloop به تعطیلی استودیوها توسط مایکروسافت
"این به مانند چاقو در شکم است"
کارگردان بازی Deathloop در استودیو آرکین لیون انتقادات شدیدی به تعطیلی استودیوهای صورت گرفته به دست مایکروسافت داشته است.
در روز سهشنبه شرکت مایکروسافت و برند ایکس باکس، کارکنان چهار مورد از استودیوهای زیرمجموعه خود و شرکت بتسدا (Bethesda) را از تعطیلی و بسته شدن آنها خبردار کردند. در این میان نام استودیو آرکین آستین (Arkane Austin) سازنده بازی Redfall و همچنین بازی Dishonored و استودیو تنگو گیم ورکس (Tango Gameworks) سازنده بازی تحسین شده Hi-Fi Rush و مجموعه بازی The Evil Within به چشم میخورد. مت بوتی (Matt Booty) مدیر برند ایکس باکس به دنبال این اتفاق اظهار داشت که تعدادی از اعضای این استودیوها به تیمهای دیگر ملحق شده و باقی افراد نیز تعدیل خواهند شد.
دینگا باکابا (Dinga Bakaba) کارگردان نوآوری بازی Deathloop و رئیس استودیو آرکین لیون (Arkane Lyon) که هماکنون مشغول کار روی بازی مورد انتظار Blade هستند، در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به شکلی صریح به انتقاد از تصمیم مایکروسافت مبنی بر تعطیلی این استودیوها پرداخت و نوشت: “این اتفاق واقعا فاجعهبار است. اجازه بدهید تا به مانند یک انسان واکنش نشان بدهم: خطاب به هر مدیر اجرایی که این پیام را میخواند، این یک یادآوری دوستانه است که بازیهای ویدئویی یک صنعت سرگرمکننده و فرهنگی به شمار میروند و بخشی از کسب و کار شما به عنوان یک شرکت این است تا مراقب کارمندان و هنرمندان خود باشید و به آنها کمک کنید تا برای شما ارزش خلق کنند.”
کارگردان بازی Deathloop در ادامه نوشت: “ما را در شرایط پرخطر تنها به منظور کسب سود بیشتر برای خود قرار ندهید. از ما به عنوان آزمون و خطا برای اشتباهات محاسباتی خود استفاده نکنید. محیط کاری ما را به جنگلهای داروینی تبدیل نکنید. شما میگویید که وقتی ما بازی خوبی میسازیم باعث افتخار شما میشویم. در زمان سختی باعث مفتخر شدن ما شوید. ما میدانیم که از عهده شما بر میآید. قبلا آن را دیدهایم.”
“اکنون تیمهای بزرگی در برابر چشمان ما از بین میروند. این به مانند چاقویی در شکم است. اکنون آرکین لیون در وضعیت امنی قرار دارد اما لطفا در مورد مسئله به وجود آمده با درک و تدبیر عمل کنید. به صدای افرادی که تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته احترام بگذارید و فضایی در اختیارشان قرار دهید تا شنیده شوند. این داستان آنهاست که باید روایت شود و احساساتی که باید ابراز شوند.”
استودیو Roundhouse که وظیفه همکاری در ساخت بازی Elder Scrolls Online را داشته به همراه استودیو Alpha Dog که سابقه توسعه بازی Mighty Doom به عنوان یک نسخه از مجموعه Doom روی گوشیهای موبایل را در کارنامه دارد نیز در کنار تنگو و آرکین آستین تعطیل شدهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید