بازی ARMORED CORE VI
1%
  • 0/10

نقد و بررسی بازی ARMORED CORE VI

جنگ ربات‌ها به نفع انسان‌ها

نقد و بررسی بازی ARMORED CORE VI ۰ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ بررسی بازی کپی لینک

 بازی ARMORED CORE VI یکی از جدیدترین عناوین منتشر شده در سال جاری است که توجه مخاطبان بسیاری را از زمان عرضه به خود جلب کرده است.

بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد استودیوی FromSoftware با ساخت بازی‌های سری Dark Souls و عناوین دیگری مثل Bloodborne و Sekiro به نظر می‌رسید که دیگر این تیم علاقه‌ای به ساخت یک بازی دیگر از سری قدیمی Armored Core ندارد. به خصوص بعد از موفقیت چشم‌گیر Elden Ring و فروش فوق‌العاده این بازی شاید کسی تصور نمی‌کرد که FromSoftware به سراغ این سری قدیمی برود. البته این استودیوی موفق ژاپنی تقریبا ثابت کرده که شنا کردن در خلاف جریان آب را به خوبی بلد است. Armored Core VI: Fires of Rubicon ادامه‌ای بر این سری قدیمی است که شاید برای هواداران فعلی این استودیو عجیب و غریب به نظر برسد. نبرد در پوشش ربات‌های عظیم که به انواع و اقسام اسلحه‌ها مجهز هستند، چیزی نیست که طرفداران سری Souls به آن عادت داشته باشند.

در آینده‌ای دور، انسان‌ها می‌توانند سفر‌های میان‌ستاره‌ای را تجربه کنند. در سیاره‌ای به نام Rubicon 3 انسان‌ها ماده‌ای جدید به نام Coral را پیدا می‌کنند. این ماده قابلیت این را دارد که به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد اما می‌توان از Coral به عنوان راهکاری برای انتقال اطلاعات نیز استفاده کرد. در دنیای Armored Core VI از Coral به عنوان کلید بشریت برای دستیابی به تکنولوژی‌های جدید و بسیار برتر یاد می‌شود. البته بسیار زود Coral باعث به وجود آمدن صانحه‌ای بسیار وخیم می‌شود. این صانحه با نام Fires of Ibis شناخته می‌شود. این صانحه باعث شد تا سیاره Rubicon 3 تقریبا غیرقابل سکونت باشد. همچنین به نظر می‌رسید که این صانحه باعث شده تا تمام موجودیت ماده Coral از بین برود. بعد از گذشت تقریبا پنجاه سال مشخص می‌شود که هنوز هم می‌توان در Rubicon 3 ماده Coral را پیدا کرد. اینجاست که شما به عنوان شخصیت اصلی و انسانی بهبود داده شده با نام C4-621 وارد بازی می‌شوید. این شخصیت به عنوان یک خلبان ربات‌های جنگی به صورت قاچاقی وارد سیاره‌ Rubicon 3 می‌شود. او تحت کنترل رئیسی خشمگین به نام Handler Walter است. والتر به C4-621 قول داده است تا با انجام کار‌های مختلف در سیاره Rubicon 3 آزادی خود را به دست خواهد آورد. به صورت کلی می‌توان گفت که داستان Armored Cored VI: Fires of Rubicon آنچنان که باید قدرتمند نیست و بعد از مدتی حتی در حین بازی نیز آن را فراموش خواهید کرد. روایت سطحی و ارائه بخش‌های مختلف داستانی به شکل کاملا گسیخته باعث می‌شود که گیمر بعد از مدتی به شکل کامل داستان بازی را فراموش کند.

در Armored Core VI دیگر خبری از نقشه‌های بزرگ و بخش‌های مرتبط مانند سری Souls نیست. Armored Core VI شامل مراحل مختلفی است که هر کدام دارای نقشه‌های مربوط به خود هستند. این مراحل نسبتا کوتاه هستند و در حالی که تا حدی آزادی عمل را در اختیار شما قرار می‌دهد اما نکته‌ای را برای گشت و گذار بیشتر را ارائه نمی‌کنند. شما برای پیشرفت در بازی باید هر مرحله را به بهترین شکل و سریع‌ترین حالت تمام کرده و با منابع به دست آورده ربات خود را آپگرید کنید. البته برخی از مراحل شامل ماموریت‌های جانبی نسبتا کوتاهی هستند که البته روی روند کلی بازی تاثیر چندانی ندارند. باید گفت که Armored Core به شکل کلی همیشه از همین ساختار در مراحل استفاده می‌کرده و نسخه جدید نیز مستثنی نیست. به شکل کلی هر مرحله می‌تواند شامل نابود کردن ربات‌های دشمن، نابود کردن برخی تجهیزات و دفاع کردن از پایگاه ها باشد. همچنین برخی از مراحل شما را به شکلی هدایت می‌کند که در انتها با یک باس فایت روبرو خواهید شد. اگر از هواداران سری Souls باشید می‌دانید که FromSoftware از طراحی باس‌های بسیار دشوار و به چالش کشیدن هوادران خود لذت می‌برد. Armored Core نیز همین رویه را دنبال کرده اما می‌توان گفت که در زمینه طراحی باس‌های Armored Core VI: Fires of Rubicon حالا کمی بخشنده‌تر شدند.

 

بازی ARMORED CORE VI

گرچه هنوز هم گاهی با باس‌های برخورد خواهید کرد که شما را تا حد امکان تحت فشار قرار می‌دهد و شما باید با تمام امکانات و مهارت موجود به سختی از این چالش‌های دشوار عبور کنید. البته پیروزی بعد از این چالش‌های سخت می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. دیگر بخش بزرگ Armored Core VI: Fires of Rubicon مربوط به شخصی‌سازی ربات‌ها خواهد بود. ربات در اختیار شما دارای چهار اسلحه اصلی است و در کنار آن چهار بخش از زره نیز قابلیت تعویض و حتی آپگرید را دارند. شما در این بازی امکان استفاده از مسلسل، شاتگان، راکت، شمشیر و … را خواهید داشت. ساختار کوتاه مراحل باعث شده تا گیمر علاقه بیشتری به آزمایش سلاح‌های متفاوت داشته باشد. شما امکانات بیشتری برای ایجاد تغییرات مختلف در اسلحه‌ها و زره خود را دارید و اگر در این بخش اشتباهی داشته باشید، بازی فرصت برای ایجاد تغییر را به شما ارائه می‌کند. در این بازی تلاش شده تا برای هر سلیقه‌ای، انتخاب‌های متفاوت وجود داشته باشد. در بخش گیم‌پلی هم باید اشاره کرد که هدایت ربات‌ها در محیط و انجام مانور‌های مختلف به راحتی انجام می‌گیرد. شما می‌تواند با حرکت سریع در محیط، مانور‌های متفاوتی را انجام داده و به راحتی از تمام سلاح‌های خود برای حمله به دشمن استفاده کنید. در حالی که یاد‌گیری گیم‌پلی Armored Core VI: Fires of Rubicon می‌تواند بسیار آسان باشد با کسب تجربه بیشتر می‌توانید حرکاتی را انجام دهید که لذت بازی را برای شما چندین برابر افزایش می‌دهد. شاید بزرگترین مشکل Armored Core VI حس تکرار بعد از رد شدن از میانه بازی باشد.

. مراحل کوتاه در حالی که گیمر را به استفاده از ویژگی‌ها، سلاح‌ها و زره‌های جدید ترغیب می‌کند بعد از مدتی می‌تواند بسیار خسته کننده به نظر برسند. تقریبا با رسیدن به میانه بازی گیمر به دید بسیار خوبی از شیوه بازی خود و استفاده از ویژگی‌های مختلف بازی می‌رسد اما کوتاه بودن مراحل می‌تواند تاخیر‌های زیادی را به وجود آورده و گیم‌پلی را کسل کننده کند.
در نگاه اول Armored Core VI: Fires of Rubicon بسیار زیبا به نظر می‌رسد. سازندگان در بخش فنی بسیار خوب عمل کردند و این اثر روی کنسول‌های نسل جدید و کامپیوتر بسیار عالی اجرا می‌شود. نرخ فریم بازی بسیار پایدار است و در نبردهایی که شاید بیش از چند ده ربات در محیط‌های بسیار بزرگ با شما درگیر هستند شاهد کمتر افت نرخ فریم خواهید بود. کنسول‌های نسل جدید با استفاده از Performance Mode می‌توانند بدون هیچ مشکلی این بازی را با نرخ فریم 60 اجرا کنند. همچنین اگر علاقه‌ای به نرخ فریم 60 نداشته باشید، این بازی می‌تواند در بخش Quality Mode حتی ویژگی Ray Tracing را به شما ارائه کند. به صورت کلی گرافیک بازی بسیار چشم نواز است اما در این بین می‌توان به یک مشکل بسیار بزرگ هم اشاره کرد. در حالی که در ابتدای بازی محیط‌ها بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسند اما با گذشت چند مرحله طراحی بصری مراحل بسیار تکراری خواهند شد.

 


8 عالی
در نهایت باید گفت که Armored Core VI: Fires of Rubicon با سیستم گیم‌پلی سرگرم کننده، مبارزاتی لذت بخش، قابلیت‌های شخصی‌سازی با جزئیات بسیار زیاد می‌تواند برای بسیاری از گیمر‌ها لذت بخش باشد اما مشکلاتی وجود دارند که از دستیابی این بازی به موفقیت‌‌های مشابه با دیگر ساخته‌های استودیوی FromSoftware جلوگیری می‌کند. ساختار مراحل در این بازی بعد از مدتی بسیار تکراری شده و حتی لذت بردن از گیم‌پلی بسیار خوب آن را نیز محدود می‌کند. در کنار این مشکل، داستان سطحی و محیط‌های بسیار تکراری نیز از دیگر مشکلات
  • مبارزات هیجان انگیز
  • جزئیات بسیار زیاد در زمینه شخصی‌سازی ربات‌ها
  • باس‌فایت‌هایی که مهارت‌ شما را به چالش خواهند کشید
  • داستان سطحی
  • ساختار مراحل خسته کننده
  • محیط‌های تکراری و مشابه به یکدیگر

مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments