ژانر وحشت در Assassin’s Creed Hexe میتواند برای اولین بار استفاده شود
جاهطلبانهترین نسخه این مجموعه
ژانر ترس و عناصر وحشت در Assassin’s Creed Hexe میتواند به خوبی برای اولین بار در تاریخ این مجموعه مورد استفاده قرار بگیرد و این فرنچایز را در مسیر کاملا جدیدی قرار دهد.
پس از جنجالها و چند دستگی که بازی Assassin’s Creed Shadows هنوز پیش از انتشار و بدون کوچکترین زحمتی در چند ماه اخیر به وجود آورد، به سختی میتوان باور داشت که نسخه بزرگ بعدی این مجموعه که در حال حاضر از آن با عنوان Assassin’s Creed Hexe یاد میشود، بتواند تغییری در اوضاع ایجاد کند. فرنچایز Assassin’s Creed به واسطه فرمول جدیدی که در چند سال اخیر و از نسخه Origins به بعد در پیش گرفت، با حواشی زیادی همراه بوده و بسیاری از طرفداران معتقد هستند این مجموعه به صورت کامل از ریشههای خود دور شده است.
از همین رو تمامی حواشی که تاکنون برای Assassin’s Creed Shadows ایجاد شده، میتواند جنبه دیگری نیز به خود بگیرد. با این وجود، به نظر میآید عنوان Assassin’s Creed Hexe جاهطلبانهترین نسخه در این مجموعه به شمار میرود و اگر بتواند وعدههایی که در رابطه با آن در شایعات شنیده شده را به شکل مطلوبی پیادهسازی نماید، میتواند مسیر جدید قابل توجهی را برای این سری باز و هموار کند.
تنها با تکیه بر شایعات و حرف و حدیثهایی که تاکنون به گوش رسیده، بازی Assassin’s Creed Hexe احتمالا در قرن شانزدهم و بازه زمانی شکار جادوگران دنبال شده و در آن پلیرها در نقش یک جادوگر مونث قرار میگیرند که از آن با نام السا یاد میشود. این مجموعه پیش از این نیز سابقه دست زدن به اقدامات جسورانه را داشته اما عنوان Hexe و مواردی که از آن به گوش میرسد با تمامی نسخههای قبلی این سری متفاوت است.
در حالی که تمامی این موارد ممکن است به شکست و سقوط این بازی بیانجامد، در عین حال بلیطی برای موفقیت نیز به شمار میرود. در حقیقت آنچه که پیرامون این بازی شنیده میشود درهایی را برای گشت و گذار به سوی این مجموعه باز میکند که تاکنون این فرنچایز کوچکترین قدمی در مسیر آن برنداشته بود و چنانچه Hexe بتواند از پس آن بربیاید، دوران جدیدی برای این مجموعه شکوفا خواهد شد.
ژانر وحشت در Assassin’s Creed Hexe میتواند استفاده شود
در صورتی که شایعات و حرف و حدیثها پیرامون این بازی و شخصیت اصلی آن به حقیقت بپیوندد، برای اولین بار این مجموعه قدمی برای استفاده از عناصر ژانر ترس برخواهد داشت. براساس اطلاعاتی که ارائه شده، این بازی تاریکترین نسخه این مجموعه چه به صورت مضامین به کار رفته و چه از نظر محیطی توصیف شده و از همین نظر گزینه خوبی برای حضور در ژانر وحشت محسوب میشود.
جزئیات فاش شده حاکی از آن هستند که السا به عنوان شخصیت اصلی این بازی قابلیت استفاده از سحر و جادو را دارد. امری که اگرچه در گذشته به امری جنجالی و تفرقهانگیز در میان طرفداران این مجموعه تبدیل شده بود، اما میتواند مسیر را برای استفاده از عناصر ترس و وحشت در Assassin’s Creed Hexe هموار نماید.
از نظر بازه زمانی و فضای محیطی، قرن شانزدهم و دوره شکار جادوگران به قدری ترسناک بوده که بتواند به آسانی عنوان Hexe را به استفاده از عناصر ژانر ترس سوق دهد. به سختی میتوان متصور شد که کمپانی فرانسوی یوبیسافت (Ubisoft) بخواهد و حتی بتواند عنوانی چون Assassin’s Creed Hexe را بدون درجه بندی سنی بزرگسال بسازد، مخصوصا وقتی در نظر بگیریم که بازه زمانی یاد شده، رویدادهایی را شامل میشود که در آن دهها هزار نفر به جرم جادوگری و اتهام درگیر بودن با سحر، افسون و جادو دستگیر، مجازات و اعدام میشدند.
به همین دلیل ژانر ترس شاید منطقیترین مسیر برای عنوان Hexe باشد. با این حال ناگفته نماند ترس ژانر حساسی محسوب میشود و نیازمند رویکردی ملایم و دقت فراوان برای پیادهسازی و جهانی است که بتواند نیازهای منحصر به فرد آن را پاسخگو باشد.
به مانند هر اثر دیگری که تلاش کند تا پاهای خود را در دریای ژانر ترس به آب بزند، عنوان Assassin’s Creed Hexe نیز باید به آرامی و دقت تمام به آن نزدیک شود تا از غرق شدن اجتناب کرده باشد. برای مثال حضور در ژانر وحشت و استفاده از عناصر ترس ممکن است به قدری زیاد صورت بگیرد تا همه چیز بیشتر از ترسناک بودن، مضحک به نظر بیاید. به مانند هر اثر باکیفیت دیگری در این زمینه، ژانر ترس چندان به استفاده از مواردی چون جامپ اسکیر متکی نبوده و در عوض به فضاسازی، ایجاد اتمسفر رعبآور و تنش استرسزا متکی است.
از سویی دیگر از آن جایی که مجموعه Assassin’s Creed یک فرنچایز شناخته شده و مشهور در بازیهای ویدئویی به شمار میرود، استفاده از عناصر ترس و ژانر وحشت در Assassin’s Creed Hexe نباید به قدری باشد تا این بازی، هویت خود را به عنوان اثری در مجموعه Assassin’s Creed از دست بدهد. استفاده بجا و ملایم از جادو، امری است که باید در نظر گرفته شود چرا که عنصر سحر و جادو، خلاف واقعگرایی است که این مجموعه همواره روی آن استوار بوده و به واسطه آن شناخته میشود.
چنانچه ژانر وحشت در Assassin’s Creed Hexe برای اولین بار استفاده شود، بدون شک مسیر جدید و جاهطلبانهای برای این فرنچایز به شمار میرود. این سری میتواند تغییرات قابل توجهی را در پیش بگیرد که همچنان نیز به ریشههای آن وفادار بماند با این حال باید در پیادهسازی این این موارد کمال دقت را رعایت نماید. تنها زمان مشخص خواهد کرد که عنوان Assassin’s Creed Hexe چه چیزهای را در چنته خواهد داشت. در هر صورت احتمال دارد با بزرگترین و جاهطلبانهترین نسخه این مجموعه مواجه شویم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید