بازی Assassin’s Creed Infinity رسما معرفی شد
یک اثر سرویس محور و صدالبته بزرگ!
شرکت سرشناس یوبیسافت سرانجام به طور رسمی از بازی جدید سری اساسینز کرید تحت عنوان Assassin’s Creed Infinity رونمایی کرد.
سری اساسینز کرید یکی از محبوبترین مجموعههای تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میرود که نسخهی اول آن در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط شرکت یوبیسافت راهی بازار شد. عنوانی که به لطف سبک منحصر به فرد و داستان درگیرکننده به خوبی مورد استقبال منتقدان و بازیکنان قرار گرفت و یک مسیر موفقی را برای این کمپانی فرانسوی رقم زد. به دنبال محبوبیت اساسینز کرید، یوبیسافت تا به امروز نسخههای متعددی روانه بازار کرده که برخیها حسابی محبوب هستند و برخی دیگر نیز به خاطر ماموریتهای تکراری و کسل کننده و همچنین گیمپلی نه چندان جذاب، آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی نداشتند.
در حال حاضر نزدیک به یک سال از انتشار جدیدترین بازی مجموعه به نام اساسینز کرید والهالا میگذرد. این عنوان اگرچه توانست انتظار سازندگان را به خوبی برآورده کند، اما به نظر میرسد که سیاست و رویکرد یوبیسافت برای توسعهی مجموعه به کلی فرق کرده و دیگر روند انتشار سالانهی مجموعه سالانه خاتمه یافته است. به بیان دقیقتر، ظاهرا تیم سازنده دیگر قصد انتشار بازیهای جدید اساسینز کرید در طول سالهای آینده را ندارد و در عوض با انتشار یک اثر سرویس محور، به طور مداوم با انتشار محتوای جدید و گوناگون برای مدت طولانی از آن پشتیبانی میکند.
این گزارش در ابتدا توسط جیسون شرایر لو رفته بود که ساعاتی پیش از افشای آن در سراسر فضای مجازی، یوبیسافت از بازی جدید فرنچایز با نام رمزی Assassin’s Creed Infinity رونمایی کرد. همانطور که گفته شده بود، گویا ساختار یوبیسافت برای ساخت بازی دستخوش تغییرات زیادی شده و از این پس استودیوی کپک و مونترال این شرکت با همکاری یکدیگر روی توسعهی بازی فعالیت میکنند. اگر با نحوه ساخت مجموعه آشنا باشید، احتمالا میدانید که دو استودیوی کبک و مونترال در طول سالهای اخیر به طور نوبتی وظیفهی خلق بازی جدید اساسینز کرید را برعهده داشتند که حال طبق اعلام رسمی یوبیسافت، اعضای این استودیوها با یکدیگر ادغام شده و تمامی آنها با همکاری یکدیگر روی ساخت بازی جدید فرنچایز مشغول به کار هستند.
شرکت یوبیسافت در این خصوص توضیح میدهد:
ما قصد داریم اطلاعات جدیدی در رابطه با ادغام استودیوهای با استعداد و خلاق خود به اشتراک بگذاریم. از این پس، اعضای دو استودیوی کبک و مونترال به صورت یک ساختار بین استودیویی با یکدیگر روی توسعهی سری اساسینز کرید فعالیت میکنند و آیندهی این مجموعه را رقم خواهند زد. این دو تیم سازنده فرنچایز را به سمت رشد، تکامل و پیشرفت هدایت میکنند. در پی همکاری بزرگ کبک و مونترال، یک پروژه مهم و حیاتی در دست ساخت و توسعه قرار دارد که در حال حاضر با نام رمزی Assassin’s Creed Infinity شناخته میشود.
بدون هیچ شک و تردیدی، ادغام این دو استودیو و همکاری اعضای آن بر سر ساخت یک محصول مشترک میتواند نتایج مثبتی را برای مجموعه رقم بزند. گفتنی است که شعبهی مونترال یوبیسافت در ساخت عناوین والهالا، اوریجین و یونیتی نقش داشته و این در حالی است که بازیهای ادیسه و سندیکا توسط یوبیسافت کبک توسعه یافتهاند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، آقای مارک الکسیس کوته (Marc-Alexis Côté)، مدیر خلاق بازی سندیکا، به عنوان تهیهکنندهی اجرایی پروژهی اساسینز کرید اینفینیتی انتخاب شده و در کنار او، جاناتان دیومونت، کارگردان بازی ادیسه، و کلینت هاکینگ، کارگردان سری اسپلینتر سل، در این پروژهی بزرگ نقش دارند.
با وجود ادغام هر دو تیم، به نظر میرسد اینکه استودیوی کبک به عنوان مدیر اصلی پروژه انتخاب شده، چندان باب میل کارکنان استودیوی مونترال نیست و گروهی بر سر این موضوع رضایت ندارند. در هر حال، بازی بعدی اساسینز کرید یک اثر سرویس محور خواهد بود که برخلاف گذشته، نسخههای جدید آن طی بازههای زمانی مشخص منتشر نمیشود و این بار تیم سازنده با پشتیبانی از یک اثر، به طور مداوم محتوای جدید از جمله محیط، شخصیت و داستانهای تازه را در قالب بهروزرسانی به آن اضافه میکند.
گزارشها نشان میدهد که مدیران یوبیسافت از رویکرد جدید حمایت میکنند. گفته شده این فرنچایز همواره توسط تیمهای مختلف توسعه یافته و افراد با طرز فکرها و فرهنگهای مختلف در خلق آن نقش داشتند. از این رو، بازیهای اساسینز کرید اگرچه در بسیاری از موارد شباهتهایی با یکدیگر دارند، اما در مجموع فرهنگها و تاریخ و تمدنهای گوناگونی را به تصویر کشیدند که برخی از آنها به خوبی مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفتند. بدین ترتیب، هرچند که تیم سازنده مجموعه با یکدیگر ادغام شده، اما یوبیسافت مدعی است که همچنان به ارائهی تجربههای جدید پایبند بوده و در رشد و تکامل فرنچایز گام برمیدارد.
یوبیسافت در این زمینه میگوید:
نسخههای گوناگونی از مجموعه اساسینز کرید همواره توسط تیمهایی با فرهنگ و طرز دیدگاههای مختلفی ساخته شدهاند که این موضوع تاثیر بهسزایی در نحوه به تصویر کشیدن شخصیتها، محیط و روایت داستانها داشته است. ما معتقد هستیم که همیشه راههای پیشرفت زیادی برای سری وجود دارد، اما ساختار جدید بین استودیویی و ادغام کبکو مونترال این امکان را برای ما فراهم میکنم تا از محصول نهایی مطمئن شویم و در کنار آن، همچنان به توسعهی محصولات متنوع و مشارکتی که بر اساس علایق هواداران مجموعه است، متعهد باقی بمانیم.
لازم به ذکر است که Assassin’s Creed Infinity تنها نام رمزی بازی جدید مجموعه است و به احتمال قوی این اثر با عنوان دیگری روانه بازار خواهد شد. هنوز تاریخ انتشار بازی توسط منابع رسمی اعلام نشده و چه بسا هیچ اطلاعاتی در خصوص داستان، شخصیت و دورهی تاریخی بازی در دسترس نیست. آنطور که به نظر میرسد، بازی در حال حاضر مراحل ساخت اولیهی خود را طی میکند و در آیندهی نه چندان دور شاهد معرفی کامل و همچنین نمایش اولین تیزر بازی خواهیم بود.
خلال این گفتهها، بد نیست اشاره کنم که تیم توسعهدهنده وعده داده که تا سال ۲۰۲۲ میلادی به طور کامل از بازی اساسینز کرید والهالا پشتیبانی میکند و در طول ماههای آینده کماکان محتوای جدیدی را تقدیم بازیکنان میکند. این عنوان در حال حاضر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس، سری اس، گوگل استادیا و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. علاوه بر اینها، چنانچه جزء کاربران سرویس یوپلی پلاس باشید، به رایگان میتوانید از تجربهی بازی لذت ببرید. در صورتی که اطلاعات چندانی در خصوص بازی ندارید و یا همچنان در خرید آن مردد هستید، پیشنهاد میکنم که نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla در رسانه سرگرمی را از دست ندهید.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه بازی اساسینز کرید اینفینیتی و تغییر رویکرد یوبیسافت چیست؟ به نظر شما، آیا مشابه بازی موفق رینبو سیکس سیج، این کمپانی میتواند یک اثر سرویس محور از مجموعه را به خوبی پشتیبانی کند؟ شما چه انتظارهایی از بازی جدید این فرنچایز پرطرفدار دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید