چرا سری Assassin’s Creed از ریشههای خود دور شده است؟
خداحافظی با روزهای خوش مخفی کاری
سازنده سری Assassin’s Creed، آقای Patrice Desilets که البته دیگر روی این مجموعه کار نمیکند، اصلا از روندی که Ubisoft برای این فرنچایز پیش گرفته است راضی نمیباشد و از دلایل دور شدن آن از ریشههایش میگوید.
طبق گفته Desilets، سری Assassin’s Creed، از یک عنوان ماجراجویی و مخفیکاری، به یک بازی هکانداسلش و نقشآفرینی تبدیل شده است؛ که البته با توجه به ترند امروز دور از انتظار نیست. چیزی که همه ما در مورد بازیهای AAA میدانیم این است که سازندگان به هیچ عنوان حاضر به ریسک کردن نیستند و آن فقط به خاطر یک چیز است؛ پول. هر چقدر هم که میزان درآمدی که یک بازی به همراه دارد بیشتر باشد، میزان خطری که سازندگان حاضرند به جان بخرند کمتر است. در عین این که این موضوع ناراحتکننده است تا حدودی قابل درک میباشد.
هر چه که صنعت بازیهای ویدیوئی پیشرفت میکند، اضافه کردن عنصر مخفی کاری، چیزی که بازیهای AAA قدیمی به آن شهرت دارند و همواره یکی از چاشنیهای مورد علاقه بازیکنان بود، برای سازندگان سختتر میشود. Desilets توضیح میدهد:
به دلیل اینکه باور کردن آن سخت است. اینکه بازیکن بتواند از میان جمعیت زیادی عبور کند و آنها را از پای در بیاورد بدون این که دیده شود. بازیهای AAA در مورد دقت هستند، هم در طراحی شخصیتها هم یک محیط مناسب. با این وجود به نظر من بازیهای اخیر سری Assassin’s Creed جالب بوده و سازندگان تجربه خاص و هیجانانگیزی را طراحی کردهاند. اما برای پیروی از ترند و جلب توجه عده زیادی از مخاطبان، اصالت خود را در میانه راه جا گذاشت. بازیهای AAA، فقط در مورد پول هستند. به هر حال سازندگان باید مطمئن شوند که هزینه زیادی که برای بازیهایشان خرج میکنند ارزشش را دارد و افراد زیادی آن را بازی میکنند و از آن لذت میبرند.
در نسخه های اخیر سری Assassin’s Creed یعنی Valhalla، Odyssey و Origins به سختی میشود ردپایی از بازیهای قدیمیتر این سری مشاهده کرد. بازیکنان زیادی از این وضعیت ناراضی بوده و میخواهند که یوبیسافت فرنچایز را دوباره به روزهای گذشته خود برگرداند. هر چند هر کدام از نسخههای مدرن ذکر شده فروش بالایی را به همراه داشتهاند و بعید به نظر میرسد که یوبیسافت علاقه ای به تغییر این روند داشته باشد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید