چرا جهان بازی Assassin’s Creed Mirage کوچک است؟
خستگی بازیکنان از جهان وسیع آثار نقش آفرینی!
شرکت یوبیسافت معتقد است که به خاطر نارضایتی بازیکنان از دنیای وسیع بازیهای نقش آفرینی، جهان بازی Assassin’s Creed Mirage را کوچکتر خلق کرده است.
بعد از عدم استقبال چندان زیاد بازیکنان از مجموعه اساسین کرید در اوایل شروع نسل هشتم صنعت بازیها، یوبیسافت تغییرات اساسی و مهمی را در ساختار این فرنچایز به وجود آورد؛ به طوری که بعد از توقف عرضه سالانه و استراحت یک ساله، بازی اساسین کرید اوریجین به همراه المانهای نقش آفرینی و جهان وسیع روانه بازار شد که حسابی تحسین منتقدها را برانگیخت.
در پی موفقیت بازی، یوبیسافت از همین فرمول برای ساخت بازیهای اودیسه و والهالا نیز استفاده کرد. با این حال، به نظر میرسد که وجود المانهای نقش آفرینی در کنار طراحی وسیع و گسترده جهان بازی چندان باب میل هواداران نیست و چه بسا این فرمول نیز تا حدودی تکراری شده است.
بر این اساس، یوبیسافت در ساخت بازی جدید سری اساسین کرید که میریج نام دارد، تصمیم گرفته تا با بازگشت به ریشه اصلی مجموعه، بار دیگر توجه هواداران را به خود جلب کند. بدین ترتیب، Assassin’s Creed Mirage از فضای گسترده و وجود المانهای نقش آفرینی آثار اخیر اساسین کرید فاصله گرفته تا با تمرکز روی المانهای مخفیکاری، یاد و خاطرات نخستین آثار فرنچایز را زنده کند.
در تازهترین خبرها، ساعاتی پیش استفان بودون، مدیر ارشد خلاقیت یوبیسافت، در گفتوگویی رسما اعلام کرد که دلیل اتخاذ این تصمیم، انتقاد و خستگی طرفداران از جهان وسیع بازیهای نقش آفرینی بود که برای حل این مشکل، تیم سازنده تمام سعی خود را به کار گرفته تا جهانی کوچک و گیمپلی کوتاه و در عین حال جذاب خلق کند.
استفان بودون در این زمینه توضیح میدهد:
اوریجین، اودیسه و والهالا همگی بازیهای فوقالعاده و بینظیری هستند که وعده یک سفر حماسی در جهانی فانتزی و قوی را میدهند. این بازیها برای تحقق چنین جاهطلبیهایی توسعه یافته بودند؛ چرا که همه آنها از المانهای نقش آفرینی بهره میبرند. در این میان، طرفداران خواستار آثار داستانی و شخصیت محور هستند که بر اساس اولین نسخه سری اساسین کرید در مقیاسی کوچکتر و متمرکزتر ساخته شده بود. در نهایت، ما به این درخواستها گوش فرا دادیم و این در واقع نقطه شروعی برای پروژه بود.
بر اساس اعلام شرکت یوبیسافت، طبق اعلام شرکت یوبیسافت، اتمام بازی اساسین کرید میریج چیزی در حدود ۱۵ الی ۲۰ ساعت به طول میانجامد. هرچند، دقت داشته باشید که طراحی کوچک جهان و گیمپلی کوتاه بازی باعث شده تا شرکت ناشر این اثر را نسبت به سایر بازیهای AAA با قیمت کمتری نیز به فروش برساند.
در ادامه این گفتوگو، آقای استفان بودون خاطرنشان کرد که به لطف استفاده از سختافزارهای قدرتمند در ساخت اساسین کرید میریج، این بازی تجربه بسیار متراکمی را برای بازیکنان رقم میزند و جدا از آن، تعامل سیستمی بیشتری در این بازی به چشم خواهد خورد. علاوه بر این، جهان میریج بسیار فراگیر بوده و از نظر محتوا و جزئیات، کاملا غنی خواهد بود.
استفان بودون در این باره میگوید:
افزایش قدرت سختافزارها در کنار تخصص گسترده تیم سازنده، این امکان را برای ما فراهم میکند که نقشه بازی را به طور غنی و متراکم نسبت به بازی اول سری اساسین کرید خلق کنیم. این موضوع بدین معنا است که فرصتهای بیشتری در گیم پلی وجود دارد و تعامل سیستمی بیشتری در بازی وجود خواهد داشت. به علاوه، به لطف این مورد، جهان بازی از نظر جزئیات فوقالعاده است.
داستان بازی میریج در شهر بغداد و در اواسط قرن نهم میلادی روایت میشود؛ جایی که شما در نقش بسیم ابن اسحاق ماجراجویی جدیدی را برای فرقه مخفیان شروع میکنید. بسیم در این مسیر تنها نیست که برای اینکه به قاتل حرفهای تبدیل شود، فردی به نام روشن (Roshan) که اصالتا ایرانی است، با او همراه خواهد بود.
لازم به ذکر است که اثر مزبور هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر و آمازون لونا منتشر شود. گزارشها نشان میدهد که بازی در ماه آگوست پیشرو (مرداد ماه سال ۱۴۰۲) روانه بازار خواهد شد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تصمیم یوبیسافت برای خلق جهان کوچک در بازی Assassin’s Creed Mirage چیست؟ به نظر شما، آیا بازگشت به ریشهها و فرمول اولیه اساسین کرید میتواند بار دیگر این مجموعه را نجات دهد؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید