بازی Assassin's Creed Shadows
1%
  • 0/10

بازی Assassin’s Creed Shadows یک رویکرد جدید به داستان‌های شاخه‌ای در پیش گرفته

البته اگر خرابکاری نکند

بازی Assassin’s Creed Shadows یک رویکرد جدید به داستان‌های شاخه‌ای در پیش گرفته ۲ 1 روز قبل اخبار بازی کپی لینک

این حالت که به عنوان Canon Mode در بازی Assassin’s Creed Shadows شناخته می‌شود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا داستان بازی را بدون نیاز به تصمیم‌گیری‌های شاخه‌ای تجربه کنند. توسعه‌دهندگان بازی طی یک جلسه پرسش و پاسخ در Reddit اعلام کردند که این حالت برای رفع نگرانی‌های طرفداران درباره تعادل بین امکان انتخاب‌های داستانی و نمایش یک روایت واحد از داستان “تاریخی” بازی طراحی شده است.

موضوع Canon همواره یکی از بحث‌برانگیزترین جنبه‌ها در میان طرفداران سری بازی‌های Assassin’s Creed بوده است. دلیل این امر، پیچیدگی شدید دنیای بازی و ارائه آن به عنوان یک تاریخچه مخفی از دنیای واقعی است، هرچند این تاریخچه شامل عناصر جادویی، جوامع مخفی و توانایی‌هایی نظیر دیدن دشمنان از پشت دیوارها می‌شود. این دیدگاه بر این اساس شکل گرفته که بازیکن معمولاً تاریخ را از طریق بازآفرینی خاطرات شخصی که در آن زمان حضور داشته است، تجربه می‌کند.

حالت Canon Mode بازی Assassin’s Creed Shadows به ‌ویژه برای بازیکنانی طراحی شده که تمایل دارند داستان بازی را به‌عنوان یک روایت خطی و مشخص بدون درگیر شدن در انتخاب‌های شاخه‌ای، تجربه کنند. این ویژگی می‌تواند تجربه بازیکنان را ساده‌تر و متمرکزتر کند، به‌ویژه برای کسانی که علاقه‌مند به کشف تاریخ و داستان بازی بدون انحراف از مسیر اصلی هستند. بازی‌های اولیه سری Assassin’s Creed بر ایده همگام‌سازی کامل با خاطرات گذشته تأکید داشتند و بازیکنان را برای “هم‌زمانی” کامل با این خاطرات پاداش می‌دادند. اما در نسخه‌های جدیدتر، خصوصاً بازی‌هایی که توسط تیم بااستعداد Quebec (که اکنون روی بازی Assassin’s Creed Shadows کار می‌کند) توسعه داده شده‌اند، آزادی بیشتری برای انتخاب به بازیکنان داده شد. برای مثال، در بازی Assassin’s Creed Syndicate که در لندن دوران ویکتوریایی جریان داشت، بازیکنان می‌توانستند در بیشتر داستان بازی انتخاب کنند که به‌عنوان یکی از دوقلوهای فری (Frye)؛ (جیکوب یا ایوی) بازی کنند. همچنین در بازی Assassin’s Creed Odyssey، که در یونان باستان اتفاق می‌افتد، بازیکنان بین دو شخصیت؛ کاساندرا (Kassandra) و الکسیوس (Alexios) یکی را انتخاب می‌کردند. شخصیت انتخاب نشده به‌عنوان آنتاگونیست (دشمن اصلی) در داستان ظاهر می‌شد.

یکی از نقاط قوت سری بازی‌های Assassin’s Creed این است که همیشه راهی برای توضیح این انتخاب‌ها در دنیای بازی پیدا کرده است، در حالی که همچنان ایده بازی از طریق خاطرات یک شخصیت واقعی را حفظ کرده است. در Odyssey، توضیح داده شد که DNA دو شخصیت اصلی (کاساندرا و الکسیوس) به اندازه‌ای مشابه است که امکان انتخاب هرکدام به‌عنوان شخصیت اصلی وجود دارد. هرچند، تیم توسعه‌دهنده تأیید کرد که انتخاب “کانن” (شخصیت اصلی داستانی) همیشه کاساندرا بوده است. همچنین، در بازی Assassin’s Creed Valhalla که در دوران وایکینگ‌ها جریان داشت و مقداری امکان انتخاب برای بازیکنان فراهم کرده بود، تفاوت بین نسخه‌های مرد و زن شخصیت اصلی، یعنی ایوور (Eivor)، با ایده‌ای خلاقانه توضیح داده شد: شخصیت دوگانه یا Split Personality. این ایده به تیم سازنده اجازه داد تا آزادی عمل بازیکنان را بدون تضاد با داستان حفظ کنند.

ما در بازی حالتی به نام Canon Mode اضافه کرده‌ایم که امکان تجربه روایتی بدون انتخاب را فراهم می‌کند

این جمله‌ای است که جاناتان دومانت (Jonathan Dumont)، کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows، در توضیح این حالت جدید گفت. او اضافه کرد که حتی در این حالت، بازیکنان همچنان می‌توانند بین شخصیت‌های اصلی بازی، یعنی Naoe (شینوبی) و Yasuke (سامورایی)، در دنیای باز جابه‌جا شوند.

امکان انتخاب بین این دو شخصیت اصلی در Shadows شباهت زیادی به مکانیک‌های بازی Assassin’s Creed Syndicate دارد، جایی که بازیکنان می‌توانستند به انتخاب خود در نقش هر یک از دوقلوهای فری در لندن بازی کنند، در حالی که هر یک از آن‌ها مأموریت‌های داستانی خاص خود را داشتند. علاوه بر انتخاب شخصیت قابل بازی، Shadows به بازیکنان اجازه می‌دهد متحدان خود را انتخاب کنند و روابط عاشقانه برقرار کنند. این ویژگی به بازیکنان آزادی بیشتری برای شخصی‌سازی تجربه‌شان در بازی می‌دهد. بروک دیویس (Brooke Davies)، کارگردان روایت بازی، توضیح داد که در Shadows، انتخاب‌ها در بخش‌های مختلف بازی تأثیر دارند.

او افزود:

در این بازی، انتخاب در اشکال مختلفی ارائه می‌شود، از جمله تأثیرگذاری بر شخصیت‌هایی که با آن‌ها بازی می‌کنیم، نتایج مأموریت‌ها، و حتی سایر جنبه‌های گیم‌پلی

به گفته او، این انتخاب‌ها در داستان اصلی لیگ بازی (League) به بازیکنان امکان می‌دهد تا به بررسی موضوعاتی چون جامعه و خانواده انتخاب‌شده بپردازند. بازیکنان می‌توانند تصمیم بگیرند چه کسانی را به‌عنوان متحدان خود جذب کنند و با چه کسانی به‌عنوان دوستان یا عاشقان ارتباط برقرار کنند، چه برای مدت کوتاه و چه بلندمدت. هر تصمیمی که در طول بازی بگیرید، داستان بازی Assassin’s Creed Shadows در نهایت به یک پایان مشخص و واحد ختم خواهد شد.

بروک دیویس در این باره توضیح داد:

داستان Shadows با یک پایان Canon به اوج می‌رسد. البته مسیرهایی که به این پایان منتهی می‌شوند، متنوع و منحصر‌به‌فرد هستند و به‌ویژه مشخص خواهند کرد چه کسی در طول راه در کنار شما خواهد بود و چه کسی نه

ماه گذشته، مارک الکسیس کوت (Marc-Alexis Coté)، مدیر سری Assassin’s Creed، در گفت‌وگویی با Eurogamer به نحوه حرکت رو به جلوی این فرنچایز با داستانی یکپارچه‌تر و بهتر نگه‌داری‌شده اشاره کرد. او همچنین تأکید کرد که بخش مدرن داستان، پس از سال‌ها که به‌عنوان یک بخش جانبی در نظر گرفته می‌شد، اکنون نقش مهم‌تری خواهد داشت.

جاناتان دومانت، کارگردان Shadows، افزود:

در Shadows، یک داستان مدرن محدود وجود خواهد داشت که مقدمه‌ای برای یک روایت گسترده‌تر در بخش Animus Hub است. اطلاعات بیشتری در این مورد را در آینده به اشتراک خواهیم گذاشت

حالت Canon Mode به‌ویژه برای بازیکنانی طراحی شده که تمایل دارند داستان بازی را به‌عنوان یک روایت خطی و مشخص بدون درگیر شدن در انتخاب‌های شاخه‌ای، تجربه کنند. این ویژگی می‌تواند تجربه بازیکنان را ساده‌تر و متمرکزتر کند، به‌ویژه برای کسانی که علاقه‌مند به کشف تاریخ و داستان بازی بدون انحراف از مسیر اصلی هستند. این روند، نشان‌دهنده تعادل هوشمندانه بین انتخاب بازیکن و روایت یکپارچه در سری Assassin’s Creed است، که اکنون با معرفی حالت Canon Mode در Assassin’s Creed Shadows به اوج خود رسیده است. این حالت جدید به بازیکنانی که به روایت خطی و مشخص علاقه دارند، تجربه‌ای خالص‌تر ارائه می‌دهد. این سطح از آزادی و تنوع در انتخاب‌ها، بازی Assassin’s Creed Shadows را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد در سری بازی‌های Assassin’s Creed تبدیل کرده و باعث می‌شود بازیکنان بتوانند داستان و گیم‌پلی را به شکل دلخواه خود شکل دهند. این تغییرات در داستان و تمرکز بر یکپارچگی بیشتر، نشان‌دهنده تعهد تیم سازنده به ارائه تجربه‌ای منسجم‌تر و عمیق‌تر برای طرفداران است، در حالی که همچنان آزادی عمل بازیکنان برای شخصی‌سازی تجربه خود حفظ می‌شود.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments