توضیح خط زمانی Assassin’s Creed پس از بازی میراژ
ما با بیش از هزار سال خاطره سر و کار داریم!
سری بازی اساسینز کرید با داستانهای جذاب خود، ما را با خود همسفر دورههای مختلف تاریخی کرده است و با انتشار بازی Assassin’s Creed Mirage ما داستانهای بیشتری برای دنبال کردن داریم. حال در این مطلب نگاهی به خط زمانی Assassin’s Creed و اثر هر بازی در آن خواهیم داشت.
سری بازی Assassin’s Creed سالهای زیادی است که ما را سرگرم کرده و میدانیم که هنوز داستانهای تعریف نشده بسیاری در این سری بازی وجود دارد که در آینده ما را سرگرم میکنند. در زمان انتشار اولین نسخه از این سری بازی در ۲۰۰۷، بازیهای جهان باز بزرگ زیادی دیده میشد، اما توسعه دهندگان با ترکیب درست مخفی کاری، پارکور و مبارزه، توانستند به سرعت مخاطبین را شیفته خود کنند. این سری بازی حتی با وجود افت طی برخی سالها، خود را از نو بالا کشیده و اجازه نداده کاربران تجربهای بد از این سری بازی داشته باشند.
یکی از نقاط قوت سری بازی Assassin’s Creed، سفر در زمان و رویارویی ما با دورههای مختلف و مهم تاریخی است که همانطور که همیشه گفته شده، مانند کلاس تاریخی جذاب و سرگرم کننده برای طرفداران است. هر نسخه جدید از این سری بازی به دورهای مختلف سفر کرده تا داستانی تازه را برای ما تعریف کند. سری بازی اساسینز کرید از سال ۲۰۰۷ تا به امروز بیش از هزار سال را پوشش داده که قصد داریم در این مطلب به تفکیک بازیها بر اساس خط زمانی بپردازیم.
نگاهی به خط زمانی Assassin’s Creed
- بازی Assassin’s Creed Odyssey: سالهای ۴۳۱-۴۰۴ پیش از میلاد مسیح
- بازی Assassin’s Creed Origins: سالهای ۴۹-۴۳ پیش از میلاد مسیح
- بازی Assassin’s Creed Mirage: سال ۸۵۰ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Valhalla: سالهای ۸۷۲-۸۷۸ میلادی
- بازی Assassin’s Creed: سال ۱۱۹۱ میلادی
- بازی Assassin’s Creed 2: سالهای ۱۴۷۶-۱۴۹۹ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Brotherhood: سالهای ۱۴۹۹-۱۵۰۷ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Revelations: سالهای ۱۵۱۱-۱۵۱۲ میلادی
- بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag: سالهای ۱۷۱۵-۱۷۲۲ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Rogue: سالهای ۱۷۵۲-۱۷۷۶ میلادی
- بازی Assassin’s Creed 3: سالهای ۱۷۵۴-۱۷۸۳ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Unity: سالهای ۱۷۷۶-۱۸۰۰ میلادی
- بازی Assassin’s Creed Syndicate: سال ۱۸۶۸ میلادی
از لحاظ زمانی، بازی Assassin’s Creed Odyssey پیش از تمام نسخهها رخ داده است. شما در این بازی در سرزمین یونان باستان و در قالب کاساندرا (Cassandra) یا الکسیوس (Alexios) نقشی مهم در جنگ پلوپونز داشته و رازهای زیادی را برملا میکنید. در بازی Assassin’s Creed Origins که صدها سال پس از ادیسی اتفاق افتاده، ما نگاهی به شکل گرفتن گروه حشاشین و تمپلارها که قبل از آن با نام هیدن وانز (Hidden Ones) و اردر آف د انشنت (Order of the Ancient) شناخته میشدند، داریم. این بازیها همچنین نگاهی به اولین تمدن تاریخ که ایسو (Isu) نام گرفته دارند. تمدن پیشرفته ایسو بیش از ۷۷ هزار سال پیش وجود داشته که پیش از نابودی توسط شرارههای خورشیدی، اطلاعات خود را از طریق دی ان ای منتقل کردهاند.
پس از این دو، ما تقریبا ۹۰۰ سال فضای خالی داشته و سپس به جدیدترین نسخه از سری بازی اساسینز کرید یعنی بازی Assassin’s Creed Mirage و داستان بسیم (Basim) از اعضای هیدن وانز میرسیم. بسیم در بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز حضور داشته که اتفاقات آن چند دهه پس از بازی میراژ رخ میدهند. در این بازی ما متوجه میشویم که بسیم در حقیقت از نیاکان لوکی (Loki)، یکی از اعضای تمدن ایسو است. شخصیت اصلی بازی والهالا یعنی ایور (Eivor) نیز حلولی از یکی دیگر از اعضای تمدن ایسو یعنی ادین (Odin) است!
بار دیگر صدها سال به جلو سفر کرده و به اتفاقات اولین نسخه از سری بازی Assassin’s Creed در دوره جنگهای صلیبی سوم میرسیم. در این بازی حشاشینی با نام الطائر (Altair) جسمی از تمدن ایسو با نام سیب عدن (Apple of Eden) با قدرتی نا مشخص مییابد. صدها سال پس از آن سه گانه اتزیو آدیتوره دا فیرنتزه (Ezio Auditore Da Firenze) آغاز میشود. داستان اتزیو در دوران رنسانس رخ داده و با یافتن دوباره سیب عدن به پایان میرسد.
در حدود ۲۰۰ سال بعد و در بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag، ادوارد کنوی (Edward Kenway) که یک رهبر قدرتمند گروهی از دزدان دریایی است، تبدیل به حشاشینی دوست داشتنی شده، اما فرزندش هیثم کنوی (Haytham Kenway) تبدیل به عضوی مهم از تمپلارها میشود اما فرزند هیثم و نوه ادوارد، بار دیگر به حشاشینهای سفید پوش میپیوندد. بازی Assassin’s Creed Unity و Assassin’s Creed Syndicate نیز داستانهایی تازه را پس از اتفاقات نسخههای پیشین تعریف میکنند.
در این میان باید اشاره داشت که داستان تمام بازیهای سری اساسینز کرید با این خط زمانی همسو نیستند. طی این سری بازی، ما لحظات زیادی را در خارج دستگاه انیموس (Animus) و در دنیای امروزی خود میگذرانیم. این بخشها تمایل دارند که به صورت خطی ما را در میان نسخههای جدید جابجا کرده و تکههای گم شده را به یکدیگر بچسبانند.
اولین شخصیت مهم در دنیای مدرن سری بازی اساسینز کرید دزموند مایلز (Desmond Miles) بود که در اولین نسخه معرفی شد. در بازی Assassin’s Creed 3 دزموند برای جلوگیری از برخورد شرارههای خورشیدی با زمین، خود را فدا میکند. حال دومین شخصیت دنیای امروزی سری اساسینز کرید لایلا (Layla) بوده که پس از یافتن عصای هرمس (Staff of Hermes) در آتلانتیس، مقری مربوط به تمدن ایسو برای آزاد کردن بسیم از ابر کامپیوتری متعلق به تمدن ایسو با نام ایگدراسیل (Yggdrasil) وسوسه شد. حال لایل در شبکهای از اطلاعات با نام خاکستری (The Grey) محبوس شده و با دزموندی که حالت فیزیکی نداشته برای جلوگیری از فاجعهای دیگر تلاش میکند.
خط زمانی Assassin’s Creed با تمام کم و کاستی و مشکلات، همیشه توانسته ما را سرگرم کرده و تجربیاتی بی نظیر را در اختیار ما قرار دهد که سبب شده ما همیشه به تحسین توسعه دهندگان این سری بازی بپردازیم. شما کدام نسخه از این سری بازی را بیشتر دوست دارید؟ در انتظار نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید