استودیو سازنده بازی Astro Bot در حال پیشرفت است
تمرکز بیشتر بر روی پلی استیشن 5 با استودیو جدید
استودیو سازنده بازی Astro bot اسوبی تیم (Team Asobi) ویژگیها و قابلیتهای جدید پلی استیشن 5 را با راهاندازی بازی Astro’s Playroom به نمایش گذاشت. حالا این تیم توسعه دهنده اعلام کرده است که به دنبال ساخت بزرگترین عنوان خود است و در عین حال به ریشههای پلی استیشن در دنیای بازیهای ویدیویی، یعنی بازار ژاپن نیز وفادار است.
اسوبی تیم مجموعه استرو بات را تنها برای بازی با هدست واقعیت مجازی سونی برای پلی استیشن 4 یعنی PlayStation VR ساخته بود. در این نسخه بازیکنان برای اولین بار در یک بازی ماجراجویی پلتفرمینگ سه بعدی کنترل استرو را در دست میگرفتند. پس از محبوبیت و موفقیت استرو بات، استرو تبدیل به یک شخصیت تبلیغاتی جدید برای پلی استیشن شدند شد و توسعه بازی Astro’s Playroom برای پلی استیشن 5 آغاز شد.
Astro’s Playroom برای برجسته کردن ویژگیهای کنترلر DualSense پلی استیشن 5، مانند بازخورد لمسی، تریگرهای تطبیقی و هدف گیری ژیروسکوپ طراحی و ارائه شد. پس از بسته شدن استودیوی ژاپنی سونی در سال ۲۰۲۱، تیم آسوبی به شرکت مستقلی تبدیل شد و زیر چتر استودیو پلی استیشن شروع به گسترش کرد.
بر اساس مصاحبهای که اخیرا مدیر استودیو تیم اسوبی نیکلاس دوست (Nicolas Doucet) با یکی از خبرنگاران سایت GamesIndustry داشته است، پروژه بعدی تیم اسوبی یکی از بزرگترین پروژههای این تیم خواهد بود. این استودیو از زمانی که مستقل شد پیشرفت زیادی داشته است به طوری که اعضای تیم از حدود سی و پنج کارمند در سال ۲۰۲۱ به بیش از شصت کارمند در سال ۲۰۲۲ رسیده است. نیکلاس دوست نیز در این بازه اضافه کرد که انتظار دارد پیشرفت حاصل حتی بیشتر شود و تیم اسوبی به نزدیک به صد کارمند در سال آینده گسترش یابد.
با اینکه پروژه جدید استودیو در دست ساخت است، مدیر استودیو تصمیم دارد که گروههای تحقیقاتی و توسعه دیگر را وارد کار کند تا احتمال پروژههای بالقوه جدید را در تیم اسوبی بررسی کنند. این تصمیمات تحقیقاتی بسیار مهم هستند و نقش حیاتیای برای آینده این شرکت دارند، زیرا استودیو ایدههای گیم پلی جدیدی را برای پیادهسازی در نظر گرفته است که اگر به خوبی اجرا نشوند اوضاع برای این تیم خراب میشود!
توسعه دهندگان ژاپنی تقریباً هفتاد و پنج درصد از تیم اسوبی را تشکیل میدهند و استودیو با استعدادهایی جدید از سراسر جهان در حال گسترش است. مدیر اجرایی این شرکت نیز بر منحصر به فرد ماندن روند توسعه بازیهای ژاپنی و گسترش دادن ویژگیهای کنترلرهای بازی تاکید دارد. بازی بعدی تیم آسوبی به طراحی بازیهای ژاپنی وفادار باقی میماند و آقای دوست به تیم طراحان اصرار کرده است که محیط بازی را طوری طراحی کنند که به نظر برسد بازی در ژاپن ساخته شده است.
تیم اسوبی قصد دارد به ارزشهای خود وفادار بماند و در عین حال در روند توسعه و ارائه یک تجربه ارزشمند بازی برای پلی استیشن موفق شود. گسترش اخیر استودیو نیز باید کمک زیادی به توسعه و ساخت پروژههای بزرگ و جدید برای پلی استیشن 5 کند. همچنین اخیرا اعلام شده که یکی از پروژههای جدید تیم اسوبی برای اصلاح کنترلهای بازی است. پروژهای که منجر به اصلاحاتی برای استفاده از نهایت قدرت کنترلر DualSense پلی استیشن 5 میشود.
پلیاستیشن باید به سرمایهگذاری روی ریشههای خود در توسعه بازیهای ژاپنی ادامه دهد و در عین حال بازیهای جدیدی را برای مخاطبان در سراسر جهان توسعه دهد. استودیو سازنده بازی Astro Bot ،تیم اسوبی میتواند یکی از موفقترین عناوین پلی استیشن 5 را ایجاد کند و توسعه دهندگان بیشتری را تشویق کند تا ایده های جدید را کشف کنند.
در حال حاضر بازی Astro’s Playroom برای پلتفرم پلی استیشن 5 تنها بازی تیم اسوبی در آخرین نسل سخت افزاری موجود است.
نظر شما درباره استودیو تیم اسوبی چیست؟ آیا این استودیو موفق به عملی کردن ایدههای خود خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید