شاهد قابلیت Backwards Compatibility در PSVR 2 نخواهیم بود!
آتش بازی بزرگ سونی یک کمبود بزرگ دارد!
این روزها یکی از جذابترین قابلیتهای کنسولهای گیمینگ، قابلیت Backwards Compatibility بوده که به نظر کاربران آینده PSVR 2 از این قابلیت خارقالعاده محروم خواهند ماند!
یکی از پرسشهایی که فکر بسیاری از فعالان و کاربران دنیای تکنولوژی را درگیر خود کرده، وجود قابلیت Backwards Compatibility در هدست واقعیت مجازی PSVR 2 و پشتیبانی از بازیها و نرم افزارهای PSVR است. ولی آیا هدست واقعیت مجازی PSVR 2 از این قابلیت پشتیبانی میکند؟
متاسفانه باید بگوییم که احتمال وجود چنین قابلیتی به دلیل تفاوت بیش از حد تکنولوژی دو هدست نزدیک به صفر است. هدست PSVR 2 از تکنولوژی Inside-Out Tracking استفاده کرده و این تکنولوژی با استفاده از دوربینهای تعبیه شده روی هدست کنترلرهای Sense را تشخیص داده و این در حالیست که هدست PSVR کنترلرهای خود را به وسیله دوربین تعبیه شده در PS Move شناسایی میکرد.
شاید با خود بگویید این دو هدست توسط یک شرکت واحد توسعه یافته و آنها به راحتی میتوانستند چنین مشکلی را حل کنند. البته وجود تعداد دکمههای متفاوت برای ارتباط با هدست، باز هم میتوانست عرضه این قابلیت را پیچیدهتر از گذشته کند.
استیون توتیلو (Stephen Totilo)، خبرنگار معروف روز گذشته اعلام کرد که شرکت سونی حداقل در آینده نزدیک هیچ برنامهای برای رونمایی از قابلیت Backwards Compatibility در هدست PSVR 2 ندارد. ناگفته نماند که چنین سخنانی به معنای نفی کامل وجود قابلیت Backwards Compatibility در PSVR 2 نبوده و بدون شک جای خالی آن پس از آتش بازی سونی در مراسم CES 2022 حس میشود.
در سوی دیگر، بسیاری از فعالان معتقدند که عرضه چنین قابلیتی نشدنیست. برای مثال بازی Astro Bot Rescue Mission را در نظر بگیرید. این بازی به طور کامل وابسته به موقعیت کنترلر DualShock 4 بوده و انجام دادن چنین چیزی در پلی استیشن ۵ به طور کامل غیر ممکن بوده و برای استفاده از آن تیم سازنده نیاز به ایجاد تغییرات بسیار زیادی دارد. ناگفته نماند که برخی توسعه دهندگان اشاره داشتهاند که سونی در حال فشار آوردن به آنها برای عرضه نسخه PSVR 2 برخی بازیهای بسیار پرطرفدار مانند Beat Saber و Rec Room است که بدون شک ما نیز علاقه نداریم آنها را از دست بدهیم.
در پایان باید اشاره داشت که خیلی به عرضه قابلیت Backwards Compatibility در PSVR 2 امیدوار نباشید، چون به معنای واقعی غیر قابل تصور است. نظر شما چیست؟ به نظر شما سونی میتواند راه حلی برای عرضه قابلیت Backwards Compatibility در PSVR 2 پیدا کند؟ منتظر نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید