سازندگان Baldur’s Gate 3 یک اثر نقش آفرینی برای مخاطبین جوانتر ساختند
تجربهای برای مخاطبین جدید
سازندگان Baldur’s Gate 3 دراستودیو لارین اظهار داشتند که اثر آخر آنها یک نقش آفرینی برای مخاطبین مدرن و جوان و نه فقط برای طرفداران نسخههای ابتدایی این مجموعه است.
در گفتگو با نشریه Edge، کارگردان هنری بازی یعنی آلنا دوبراونا (Alena Dubrovna) اعتراف کرد که اعضای تیم سازنده در استودیو لارین (Larian Studios) خواستار آن بودند که بازی مخاطبین بیشتر به ویژه افراد تازهوارد به ژانر نقش آفرینی و همچنین افراد ناآشنا به دانجن و دراگون را جذب نماید. “ما بازی را برای مخاطبین جدید و افراد جوانتر به مانند خودم ساختیم. افرادی که احتمالا نسخه اول و دوم این مجموعه را که توسط استودیو بایوویر (Bioware) توسعه یافته بودند را چندان تجربه نکرده بودند.”
رویکرد فکری مشابهی در جریان ساخت بازی برای طرفدارانی که با D&D یا دانجن و دراگونز تازهوارد بودند در نظر گرفته شد. “ما میخواستیم به گونهای بازی را بسازیم که اگر شما آشنایی چندانی با D&D و یا Baldur’s Gate نداشته باشید، همچنان بتوانید هم از منظر بصری و هم از منظر روایی، حق انتخاب داشته باشید و بتوانید از تجربه بازی لذت ببرید.” با این حال این موضوع بدین شکل نبوده که سازندگان Baldur’s Gate 3 بخواهند طرفداران اختصاصی دو نسخه ابتدایی این مجموعه را به صورت کامل از یاد ببرند.
نویسنده ارشد بازی یعنی آدام اسمیت (Adam Smith) با اشاره به اظهار نگرانی طرفداران قدیمی در زمان ساخت نسخه سوم این مجموعه این گونه توضیح داد که “در تمام مدت زمان دسترسی پیش از موعد بازی، من به یاد میآورم که کامنت بسیاری از طرفداران میخواندم بدین شکل که این عنوان، بازی خوبی است اما Baldur’s Gate نیست و واکنش ما به این صورت بود که تنها که کمی به ما ایمان داشته باشید زیرا میدانیم که در حال انجام چه کاری در این زمینه هستیم.”
استودیو لارین توانست با قرار دادن عناصر آشنای متعلق به دو نسخه اصلی به مانند شخصیت Jaheira و تلاش برای وفادار ماندن به خط داستانی اصلی این مجموعه، تعادل مناسبی را برقرار کند. به گفته اسمیت، حضور شخصیت Jaheira توانست به بهترین شکل تجربه بازی را مدیریت کند. عنوان مذکور برای کنسولهای نسل نهم و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید