نسخهی جدید مجموعهی Need for Speed با تاخیر عرضه میشود
Criterion Games فعلا مشغول توسعهی Battlefield جدید است
طبق اعلام رسمی شرکت Electrnoic Arts نسخهی جدید مجموعهی Need for Speed با تاخیر عرضه خواهد شد، چون که استودیوی سازندهی این عنوان یعنی Criterion Games فعلا تمرکز خود را روی کمک به استودیوی DICE و بازی Battlefield گذاشته و در سال ۲۰۲۲ دوباره به توسعهی این بازی بازخواهد گشت.
مجموعهی Need for Speed یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سری بازیهای اتومبیلرانی مسابقهای است که تا نسل هفتم عملکرد بسیار درخشانی داشت. استودیوی Criterion Games که تا سال ۲۰۰۸ روی یک مجموعهی اتومبیلرانی محبوب دیگر یعنی Burnout کار میکرد و همچنین بازی Black را توسعه داده بود، در نسل هفتم کنسولها وظیفهی ساخت نسخههای جدید Need for Speed را بر عهده گرفت و دو بازی Need for Speed: Hot Pursuit و Need for Speed: Most Wanted را توسعه داد که هر دو عملکرد فوقالعادهای داشتند. این توسعهدهنده همچنین در سال ۲۰۱۳ با همکاری استودیوی تازهتاسیس Ghost Games بازی Need for Speed: Rivals را ساخت. بعد از آن Ghost Games وظیفهی توسعهی نسخههای بعدی این سری را بر عهده گرفت و Need for Speed 2015 و Need for Speed: Payback را ساخت که هیچ کدام عملکرد چندانی خوبی نداشتند و نتواستند نظر منتقدان و طرفداران را جلب کنند. سپس در سال ۲۰۱۹ بازی Need for Speed: Heat منتشر شد که از نسخههای قبلی موفقتر بود. بعد از آن اعلام شد که وظیفهی ساخت نسخهی جدید مجموعهی Need for Speed باری دیگر به استودیوی Criterion Games سپرده شده است.
استودیوی Criterion Games در این چند سال اخیر بیشتر تمرکز خود را روی کمک به استودیوی DICE گذاشته و در ساخت بازیهای Star Wars: Battlefront II و Battlefield V با این توسعهدهندهی سوئدی همکاری داشته است. اکنون شرکت Electronic Arts به صورت رسمی اعلام کرده است که این استودیو به منظور کمک به DICE برای توسعهی نسخهی جدید Battlefield که در پاییز سال میلادی جاری برای پلتفرمهای نسل نهمی Xbox Series S ،PS5 و Xbox Series X منتشر خواهد شد، فعلا کار روی نسخهی جدید مجموعهی Need for Speed را متوقف کرده است. البته مدیر ارشد EA تاکید کرد که هیچ مشکلی در ساخت این عنوان وجود ندارد. بنابراین Need for Speed جدید با یک سال تاخیر منتشر خواهد شد.
لو را میله، مدیر ارشد استودیویهای Electronic Arts در مصاحبهای با وبسایت Polygon گفت که با این که به خاطر شیوع ویروس کرونا یک سری مشکلات برای ساخت بازیها به وجود آمده، اما EA به لطف خرید شرکت Codemasters میتواند تا پایان سال میلادی جاری یک بازی اتومبیلرانی مسابقهای دیگر را منتشر کند و این باعث شده تا استودیوی Criterion Games زمان کافی را برای توسعهی نسخهی بعدی Need for Speed داشته باشد.
او در رابطه میگوید:
Battlefield جدید بسیار عالی در حال شکل گرفتن است، تیم ما فوقالعاده سخت روی آن کار میکنند، آنها سال گذشته سخت تلاش کردند و بله، ما هم از خانه کار کردهایم و این سخت است، این کار بازی ساختن را سخت میکند و تیم ما در EA DICE کمی خسته شده است.
سپس در ادامه، میله افزود:
ما اکنون یک بازی عالی داریم که پتانسیل خارقالعادهای دارد. ما برای پیروزی تلاش میکنیم و ما میخواهیم یک بازی Battlefield عالی را در بازی عرضه کنیم.
شرکت Electronic Arts در نوامبر سال میلادی گذشته به سهامداران خود گفت که نسخههای جدید Need for Speed و Battlefield، هر دو محصولات تازهی این کمپانی هستند که تا مارس ۲۰۲۲ برای نسل جدید کنسولها منتشر خواهند شد. اولین بار در جلسهای با سهامداران بود که از ساخت نسخهی جدید Battlefield که البته هنوز نامش مشخص نشده، خبر داده شد. آخرین عنوان این مجموعه، Battlefield V است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و وقایع آن در جنگ جهانی دوم جریان داشت.
حدود یک سال پیش بود که بعد از چندین تلاش ناموفق استودیوی Ghost Games که اکنون وظیفهی توسعه و پشتیبانی از موتور بازیسازی Frostbite را بر عهده دارد، استودیوی Criterion Games باری دیگر مسئول ساخت Need for Speed شد و در قدم اول نسخهی ریمستر شدهی بازی Need for Speed: Hot Pursuit را توسعه داد، نسخهی اصلی این بازی توسط همین استودیو در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود.
میله همچنین گفت که پشتیبانی استودیوی Criterion Games از DICE و همکاری با آنها و همچنین بازگشت مجدد این تیم به مجموعهی Need for Speed تصمیمی نبوده که از سوی EA به آنها تحمیل شود و دربارهی این موضوعات در ابتدا با آنها صحبت میشود و در صورتی که شرایط مناسب باشد، این چنین تصمیماتی گرفته میشوند.
او همچنین دربارهی خرید شرکت Codemasters توسط EA که معاملهی آن تا پایان بهار سال میلادی جاری نهایی میشود، صحبت کرد و گفت که این به شرکت آنها این امکان را میدهد تا در زمینهی ارائهی بازیهای اتومبیلرانی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. Codemasters سال گذشتهی میلادی بازیهای Dirt 5 و F1 2020 و همچنین در سال ۲۰۱۹ سه عنوان دیگر را منتشر کرد. به کمک این شرکت EA میتواند حداقل یک مجموعهی دیگر را در کنار F1 به صورت سالانه منتشر کند.
به گفتهی میله این خرید باعث شده تا Criterion Games به جای عجله در ساخت بازی Need for Speed جدید، هم به اندازهای که لازم است وقت داشته باشد و هم از توانایی خود به شکل مناسب در ساخت نسخهی جدید Battlefield استفاده کند. او همچنین تائید کرد که نسخهی جدید مجموعهی Need for Speed علاوه بر کنسولهای نسل نهم، برای کنسولهای نسل هشتمی PS4 و Xbox One نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
علاوه بر اینها میله دربارهی چالشهای ساخت بازی از خانه صحبت کرد و گفت که اگرچه این کار بسیار سخت است و هم ارتباط خلاقانه میان اعضای تیم را کم میکند و هم از انرژی آنها میکاهد و باعث خستگی و فرسودگی در بعضی از توسعهدهندگان شده و بهرهوری را کمتر کرده، اما با این حال تیم آنها بازهم به شکل قابل قبولی این بحران را مدیریت کرده تا آسیبی به کیفیت نسخهی جدید Battlefield وارد نشود. او همچنین راجع به نقش کلیدی شعبهی جدید استودیوی DICE که در لس آنجلس واقع شده و توسط بنیانگذار استودیوی Respawn Entertainment یعنی وینس زامپلا هدایت میشود صحبت کرد و گفت که تیم این استودیو بیش از یک سال است که مشغول به کار هستند و در زمینهی خدمات آنلاین کارهای واقعا استثانیای را انجام دادهاند.
طبق شایعاتی که در تابستان منتشر شد، بازی Battlefield 6 قرار است شامل نقشههایی شود که از ۱۲۸ بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی میکند. همچنین مدتی پیش نیز شایعه شد که این نسخه در حال و هوای جهان امروزی جریان دارد. میله در اینباره نظری نداد و تنها گفت که این بازی نامهای عاشقانه به طرفداران خواهد بود و تیم آنها میخواهد یک اثر عالی را عرضه کند و EA برای این کار تمام منابع خود را در اختیار آنها قرار داده است.
هنوز دربارهی نسخهی جدید Need for Speed و Battlefield اطلاعاتی نداریم، اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که بهزودی از آنها رونمایی شود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید