هدایت مجموعهی Battlefield به یکی از خالقان Call of Duty سپرده شد
آیا وینس زامپلا میتواند یک تحول را در این سری ایجاد کند؟
طبق اعلام شرکت Electronic Arts، هدایت مجموعهی Battlefield از این به بعد بر عهدهی وینس زامپلا است. زامپلا موسس استودیوهای Infinity Ward و Respawn Entertainment است و در توسعهی اولین نسخههای سری بازی Call of Duty و مجموعهی Titanfall نقش کلیدیای داشته است.
حدود دو هفته از انتشار یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال یعنی Battlefield 2042 میگذرد، این عنوان اگرچه با ایدههای بسیار بزرگ و جاهطلبانهای به میدان آمده، اما به نظر میرسد که فعلا مشکلات و کمبودهایی دارد و همین باعث شده تا نتواند نظر بازیکنها و طرفداران را به خود جلب کند. حالا طبق جدیدترین اخباری که منتشر شده، فرد جدیدی هدایت سری Battlefield را بر عهده گرفته و احتمالا یکسری برنامههای توسعهدهندگان برای آیندهی آن تغییر پیدا کردهاند.
همان طور که احتمالا میدانید، بازی Battlefield 2042 شامل بخش کمپین تکنفره نمیشود، اما احتمالا چیزی شبیه به یک کمپین جدید بر اساس آن مراحل اولیهی توسعهی خود را میگذراند. طبق اعلام شرکت Electronic Arts، وظیفهی هدایت مجموعهی Battlefield به تازگی به وینس زامپلا سپرده شده است. زامپلا یکی از باتجربهترین سازندگان بازیهای آنلاین تیراندازی است که در گذشته استودیوی Infinity Ward را تاسیس کرده و جزو خالقان مجموعهی Call of Duty است. او تا سال ۲۰۱۰ در استودیوی Infinity Ward فعالیت میکرد و هدایت سری Call of Duty را بر عهده داشت، اما بعد از اختلافاتی که میان او و Activision به وجود آمد، از آنجا جدا شد و یک استودیوی جدید را با نام Respawn Entertainment تاسیس کرد که احتمالا آن را به خاطر توسعهی مجموعهی Titanfall و بازیهای Apex Legends و Star Wars Jedi: Fallen Order میشناسید.
حالا بعد از حدود ۱۱ سال، وظیفهی نظارت روی سری Battlefield که به نوعی میتوان آن را یک رقیب برای Call of Duty دانست، به وینس زامپلا سپرده شده است. همچنین گفته شده استودیوی Ripple Effect که حالت پورتال بازی Battlefield 2042 را ساخته، در کنار استودیوی تازه تاسیس EA در سیاتل که توسط مارکوس لهتو، کارگردان هنری و خلاق سابق استودیوی Bungie و طراح شخصیت Master Chief در سری Halo، رهبری میشود در حال توسعهی تجربههای جدیدی در مجموعهی Battlefield هستند.
در همین حال، اسکار گابریلسون، مدیر کل استودیوی DICE که از زمان Battlefield 3 روی این سری کار کرده نیز EA را ترک میکند و ربکا کوتاز، مدیر سابق استودیوی Ubisoft Annecy جای او را میگیرد. گابریلسون در حساب توئیتر خود در این رابطه نوشت:
دههی گذشتهی من با تیم استودیوی DICE چیز شگفتانگیزی نبود. من در زمان کار با این تیم خاطرات بسیار خوبی داشتهام، اما اکنون من یکی از سختترین تصمیمات زندگیام یعنی ترک DICE و Electronic Arts را گرفتهام.
به نظر نمیرسد که جدایی اسکار گابریلسون به دلیل واکنشهای منفی Battlefield 2042 باشد، همچنین احتمالا این یک تصمیم ناگهانی نیست چون که خیلی زود شاهد معرفی جایگزین او بودیم. مدیر کل جدید استدیوی DICE یعنی ربکا کوتاز زمانی که در استودیوی Ubisoft Annecy فعالیت میکرد، روی بازی Steep و مجموعههای The Division و Assassin’s Creed کار کرده و به نظر میرسد تجربهی کافی را برای هدایت تیم بزرگ DICE داشته باشد.
طبق اعلام وبسایت GameSpot، شرکت Electronic Arts برنامه دارد تا با کمک استودیوی Ripple Effect و استودیوی تازه تاسیس خود در سیاتل بازیهای جدید Battlefield را در یک دنیای جدید که Battlefield Universe نامگذاری شده، بسازد و میتوان انتظار داشت که استودیوهای زیادی از زیرمجموعههای EA درگیر توسعهی آن شوند.
استودیوی Ripple Effect قبلا DICE LA نامیده میشد و درست قبل از انتشار Battlefield 2042 تغییر نام داد و دیگر نباید آن را به عنوان زیرشاخهای از استودیوی DICE در نظر بگیریم، چون که این تیم اکنون واحد خلاقیت مخصوص به خودش است. زامپلا قبلا گفته بود که Ripple Effect در حال ساخت یک بازی جدید است. او همچنین به GameSpot گفته که هر چیزی ممکن است برای آیندهی پروژههای Battlefield اتفاق بیفتد.
GameSpot همچنین اضافه کرد که استودیوی جدید EA در سیاتل که هنوز از نام آن اطلاعی نداریم، به رهبری مارکوس لهتو به گسترش روایتها، داستانها و شخصیتهای سری Battlefield میپردازد. بریون بید، یکی دیگر از رهبران جدید مجموعهی Battlefield گفته که بهزودی قرار است بخشی از این تجربههای جدیدی که توسط Ripple Effect و استودیوی بدون نام سیاتل در حال ساخت است را در بازی Battlefield 2042 ببینیم. بریون بید تا مدتی پیش از رهبران مجموعهی Call of Duty بود که او هم حالا برای کار روی سری Battlefield به EA پیوسته است.
به نظر میرسد که کار استودیوی سیاتل با بیان داستان آزاد Battlefield 2042 در مورد سربازان بدون مرز آغاز خواهد شد، اما چیزی بزرگتر مانند یک بازی جدید یا یک کمپین تکنفرهی داستانی برای نسخهی بعدی Battlefield به طور قطع در برنامههای این استودیو است. رهبر این استودیو یعنی مارکوس لهتو، نام بزرگی است، او قبلا جزو اعضای کلیدی سازندگان سری Halo بود و همچنین کارگردانی بازی Halo: Reach را بر عهده داشت. او پس از جدایی از Bungie، در سال ۲۰۱۴ استودیوی مستقل خودش را با نام V1 Interactive تاسیس کرد و بازی Disintegration را ساخت که البته عملکرد موفقی نداشت و در نتیجه هم استودیوی V1 Interactive بسته شد و هم عنوان Disintegration به کار خود پایان داد. او اخیرا چند تریلر سینمایی Battlefield 2042 را کارگردانی کرده است.
هنوز خبری در رابطه با تغییر استودیوی اصلی سازندهی Battlefield اعلام نشده، بنابراین احتمالا هنوز هم استودیوی سوئدی DICE بازیهای اصلی این مجموعه را خواهد ساخت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید