اطلاعات جدیدی از پنجرهی انتشار Biomutant توسط THQ منتشر شد
انتظارها چه زمانی به پایان میرسد؟
شرکت تیاچکیو با ارسال یک بیانیهی مطبوعاتی برای وب سایت GamesIndustry دربارهی پنجرهی انتشار Biomutant شفافسازی کرده است.
تعدادی از کارمندان آوالانچ در تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی به همکاری خود با این استودیو پایان داده و مجموعهی جدیدی را تحت عنوان اکسپریمنت 101 راهاندازی کردند؛ آنها میخواستند پس از سالها کار روی مجموعهی جاست کاز، محصولی تازه را توسعه داده و به بازار عرضه کنند. این استودیو با گذشت مدت کوتاهی از تاسیس، اولین پروژهی خود را کلید زد که امروزه با نام Biomutant شناخته میشود. این بازی قرار بود در سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرمهای هدف عرضه شود اما پروژه مطابق انتظار جلو نرفت تا شاهد تاخیرهای چندباره باشیم.
تیاچکیو نوردیک که وظیفهی نشر Biomutant را بر عهده گرفته، چندی پیش گزارش مالی خود را منتشر کرد. رسانههای فعال در حوزهی ویدیو گیم با استناد به گزارش مالی ادعا کردند Biomutant پیش از پایان سال مالی به بازار خواهد آمد. به بیان دیگر، اولین محصول اکسپریمنت 101 تا قبل از تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۳۱ مارس) در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد. زمانی که چنین گمانهزنی به وجود آمد، عدهای کارشناسان گفتند احتمال درست بودنش بسیار پایین است؛ زیرا سازنده یا ناشر طی ماههای اخیر هیچ اقدامی در راستای بازاریابی انجام ندادهاند. ظاهرا، حق با آنها بوده است.
تیاچکیو نوردیک با ارسال یک بیانیهی مطبوعاتی برای وب سایت GamesIndustry سرانجام پنجرهی انتشار Biomutant را فاش کرد. بر این اساس، بازی مزبور در سال مالی آتی منتشر خواهد شد. بهطور دقیقتر، نخستین محصول اکسپریمنت 101 در بازهی زمانی ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ الی ۱۱ فروردین سال ۱۴۰۱ (یک آوریل سال ۲۰۲۱ الی ۳۱ مار سال ۲۰۲۲) به بازار خواهد آمد.
Biomutant در زیرژانر اکشن نقشآفرینی ساخته شده و داستانش در یک دنیای فانتزی جریان دارد. به واسطهی یک بلای طبیعی، نفت از دل خاک بیرون آمده و درخت زندگی را در آستانهی نابودی قرار داده است. در چنین شرایطی، شخصیت اصلی وظیفه مییابد به انتهای پنج ریشهی این درخت رفته و جلوی گسترش آلودگی را بگیرد. در ضمن، در دنیای بازی شش قبیله وجود دارد که سه مورد از آنها به دنبال نجات دادن درخت زندگی بوده و برای رسیدن به این هدف با یکدیگر همکاری میکنند. سه قبیلهی دیگر هم به صورت مستقل در حال انجام اقدامات مد نظر هستند. نحوهی تعامل کاربر با قبیلهها به تصمیمات او در جریان داستان بستگی دارند.
از ویژگیهای شاخص گیمپلی میتوان به سیستم شخصیسازی در ابتدای بازی اشاره کرد. کاربر میتواند جنسیت، قد، وزن و دیگر موارد را مطابق با سلیقهاش تغییر دهد. برخی از ویژگیها مانند وزن تاثیر مستقیمی روی گیمپلی دارند؛ برای مثال، شخصیت اصلی در صورت داشتن وزن بالا میتواند ضربات کشندهتری را به دشمنان وارد کند اما چابکی کمتری دارد. در ضمن، کاربر میتواند با گشت و گذار در محیط جهانباز به جمعآوری آیتمهای مختلف پرداخته و از آنها برای ساخت سلاحهای جدید استفاده کند.
در انتها، لازم به ذکر است Biomutant برای سه پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی توسعه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید