بازی BioShock 4 به این زودیها منتشر نمیشود
ساخت این اثر چند سال به طول میانجامد
شرکت تیک-تو اینتراکتیو چندی پیش در جلسهی ارائه گزارش مالی چند ماههی اخیر خود طی پیامی رسما اعلام کرد که روند ساخت بازی BioShock 4 به این زودیها تمام نمیشود.
BioShock یکی از محبوبترین آثار صنعت بازیهای ویدیویی برشمرده میشود که روایت داستانهای درگیرکننده و گیمپلی منحصر به فرد آن باعث شده تا بازیکنان زیادی به این مجموعه جذب شوند. در حالی که بیشک عرضهی نسخهی جدید این سری غالب هواداران فرنچایز را به وجد میآورد، اما شرکت توکی گیمز به عنوان ناشر این مجموعه در طول نسل هشتم کنسولها کمی کم کاری کرده و فارغ از انتشار نسخهی کالکشن سهگانهی بایوشاک، نزدیک به شش سال است که نسخه جدیدی از این سری را تقدیم بازیکنان نکرده است. با این حال، چند وقت پیش بود که انتظار طرفداران پر و پا قرص مجموعه به پایان رسید و شرکت 2K Games در نهایت با تاسیس استودیوی جدید خود به نام کلاود چمبر (Cloud Chamber) رسما ساخت و عرضهی نسخهی بعدی بازی BioShock را تایید کرد.
حال، در جریان تازهترین جلسهی ارائهی گزارش مالی چند ماههی اخیر تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، شرکت مادر توکی گیمز، این کمپانی آب پاکی روی دستان عاشقان سری بایوشاک ریخت و تقریبا همهی هواداران را ناامید کرد. به گفتهی تیک-تو، فرآیند ساخت نسخهی بعدی بازی BioShock که به احتمال قوی همان BioShock 4 نام دارد، به این زودیها به پایان نمیرسد و استودیوی کلاود چمبر چند سالی روی توسعهی این اثر فعالیت خواهد کرد. به عبارت سادهتر، این عنوان هنوز مراحل ابتدایی ساخت خود در این استودیو را طی میکند و سازندگان با مرحلهی تکمیل پروژه فاصلهی زیادی دارند. البته، هرچند که منظور دقیق شرکت تیک-تو اینتراکتیو از عبارت «چند سال» هنوز مشخص نیست و توسعهدهندگان به صراحت زمان دقیقی را برای اتمام ساخت بازی اعلام نکردهاند، اما به طور معمول پروسهی ساخت یک بازی نسبتا بزرگ چیزی در حدود دو الی چهار سال به طول میانجامد. این بدان معنا است که بازی بایوشاک 4 نه تنها در ادامه سال جاری عرضه نمیشود، بلکه در سال 2021 میلادی نیز نباید منتظر تجربهی آن باشید و این عنوان حداقل در سال 2022 میلادی روانه بازار خواهد شد.
با توجه به این اظهارات، بدیهی است که BioShock 4 برای کنسولهای نسل فعلی یعنی ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 توسعه نمییابد و این عنوان مورد انتظار در آیندهی نسبتا دور به دست دارندگان کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس و پلیاستیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانههای شخصی خواهد رسید. البته، فراموش نکنید که شرکت توکی گیمز هنوز به طور رسمی به معرفی بازی نپرداخته و جزئیاتی از قبیل داستان، گیمپلی و حتی پلتفرمهای مقصد این اثر در هالهای از ابهام قرار دارد.
برای آشنایی بیشتر با استودیوی تازه تاسیس کلاود چمبر، بد نیست بدانید که اعضای این استودیو پیشتر با نام Dubbed Cloud Chamber روند ساخت نسخهی جدید سری BioShock را آغاز کرده بودند. در حال حاضر، این استودیو در دو شهر سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکا و مونترال کانادا شعبه دارد و این اولین استودیوی کانادایی شرکت توکی گیمز به شمار میرود. انتظار میرود که تاسیس این استودیو شروع یک حضور گسترده برای 2K Games در مونترال باشد و توسعهدهندگان عناوین مهیج و باارزشمندی را خلق و عرضه کنند. دربارهی تخصص تیم سازنده بازی هم چندان نگران نباشید، چرا که تعدادی از این افراد پیشتر روی سری بایوشاک فعالیت کردهاند و تقریبا به خوبی با مکانیزمهای مختلف این مجموعهی پرطرفدار آشنا هستند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید