گور وربینسکی از فیلم لغو شدهی BioShock میگوید
یک فیلم پرخرج و با درجهی سنی R
گور وربینسکی، کارگردان سهگانهی اول Pirates of the Caribbean و انیمیشن تحسینشدهی Rango به تازگی از فیلم لغو شدهی BioShock صحبت کرده است. طبق گفتهی او این اثر قرار بود با درجهبندی سنی R اکران شود و حدود ۲۰۰ میلیون دلار بودجه برای ساخت احتیاج داشت
تعداد کمی از مجموعههای بازیهای ویدئویی هستند که اینچنین مانند BioShock تحسین منتقدان را به همراه داشتند و در تاریخ ماندگار شدند. این سری اولشخص تیراندازی که شامل عناصر نقشآفرینی می شود، به لطف داستان فوقالعادهی خود و جهانسازی بینظیرش موفق شد تا طرفداران زیادی به دست آورد.
در سال ۲۰۱۰ قرار بود تا گور وربینسکی هدایت یک اقتباس سینمایی را بر اساس بازی BioShock بر عهده داشته باشد، اما این فیلم مدتی بعد لغو شد و هرگز ساخته نشد. اکنون وربینسکی در مصاحبهی جدیدی که با وبسایت Collider داشته است، دربارهی این اثر صحبت کرد و اطلاعاتی را در رابطه با آن ارائه داد. طبق گفتهی او فیلم لغو شدهی BioShock قرار بود با درجهبندی سنی R (مناسب برای افراد ۱۷ سال به بالا) اکران شود و بودجهی بزرگی برای تولید نیاز داشت و همین دو عامل باعث لغو ساخت آن شدند.
وربینسکی در این مصاحبه دربارهی جلسهی عجیبی که با شرکت Universal برای ساخت فیلم BioShock داشت صحبت کرد. او میگوید که در همان جلسهی اول گفت که این اثر قرار است یک فیلم با بودجهی ۲۰۰ میلیون دلاری و درجهبندی سنی R باشد و همه در اتاق سکوت کرده بودند. سپس وکیلش به او گفت که چرا این حرف زد؟ چرا سعی کرد که این فیلم را قبل از این که حتی ساختش شروع شود، بکشد؟ و وربینسکی هم در جواب او گفت که میخواست صادق باشد. او سپس در ادامهی صحبتهای خود اضافه میکند که طبیعتا از نظر سران استودیو چین پروژهای خیلی بزرگ است و با ساخت آن مخالفت میکنند.
این کارگردان همچنین میگوید که یکی از دلایل دیگری که با درخواست او برای این بودجهی بزرگ مخالف شد، عدم موفقیت فیلم Watchmen به کارگردانی زک اسنایدر بود که در گیشه عملکرد خوبی نداشت. البته وربیسنگی گفت که اگر اجازهی ساخت اقتباس سینمایی BioShock داده میشد، او قطعا به بازی و فلسفهی آن بسیار وفادار میماند. او همچنین به تحسین داستان بازیها پرداخت و گفت که دلیل انتخاب جان لوگان برای نگارش فیلمنامه توسط او این بود که لوگان میتوانست به خوبی جنبههای داراماتیک را در این اثر پیادهسازی کند. آنها زمان زیادی را صرف فیلمنامه کرده بود که البته نهایتا به هیچ جایی نرسید. وربینسکی همچنین اضافه کرد که پایانی که او برای فیلم لغو شدهی BioShock در نظر داشت، ترکیبی بود از دو پایان خوب و بد بازی اصلی و میتوانست هر دوی آنها را به بیننده ارائه بدهد.
گور وربیسنکی هماکنون کارگردانی اقتباس سینمایی Sandkings را بر اساس رمانی با همین نام، نوشتهی جرج آر. آر. مارتین برای سرویس اشتراکی Netflix بر عهده گرفته است. همچنین یکی از استودیوهای داخلی و تازهتاسیس شرکت 2K Games با نام Cloud Chamber در حال ساخت یک بازی جدید از مجموعهی BioShock است، البته هنوز هیچ اطلاعاتی از این عنوان مورد انتظار نداریم و به نظر میرسد که زمان زیادی تا معرفی آن باقی مانده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید