جایزه بازی سال گلدن جویستیک از نگاه مخاطبین به Black Myth: Wukong رسید
بزرگترین جایزه این مراسم
براساس آرای شرکت کنندگان جایزه بازی سال گلدن جویستیک 2024 از نگاه مخاطبین به بازی Black Myth: Wukong تعلق گرفت.
به دنبال یک عرضه حیرت انگیز که طی آن بازی Black Myth: Wukong رکورد بیشترین پلیرهای همزمان را در هم شکسته و رتبه دوم بیشترین بازی تجربه شده در استیم را با بیش 2 میلیون پلیر به خود اختصاص داد. امری که سبب میشد این بازی در جایگاه بالاتری در مقایسه با بازی Palworld که در سال جاری عملکرد فوقالعادهای را از خود برجای گذاشت قرار گرفته و تنها از جایگاه و رکورد جاودانه بازی PUBG عقبتر بماند. همین موضوع سبب شده تا این بازی تحسین شده بتواند بالاترین جایزه رویداد Golden Joystick Awards 2024 که لقب بازی سال از نگاه مخاطبین است به خود اختصاص دهد.
از هر زاویهای که به این موضوع نگاه کنید، این اتفاق دستاورد بزرگی محسوب میشود اما زمانی درخشانتر از قبل بوده که به بخواهیم که نگاهی به تاریخچه استودیو توسعه دهنده آن داشته باشیم. استودیو چینی گیم ساینس (Game Science) پیش از Black Myth، تنها دو بازی موبایلی ساخته و عرضه کرده بود، بنابراین چنین نتیجهای آن هم با اولین بازی کنسولی آنها یک موفقیت همه جانبه به شمار میرود.
در میان نامزدهای مربوط به این دستهبندی عناوینی دیگری چون بازی Astro Bot، بازی Final Fantasy 7: Rebirth، بازی Helldivers 2، بازی Metaphor: ReFantazio و بازی Silent Hill 2 نیز حضور داشتند. همچنین ساخته استودیو گیم ساینس موفق شد جایزه بهترین طراحی بصری را نیز به نام خود ثبت کند.
در حالی که Black Myth: Wukong جایزه بازی سال گلدن جویستیک از نگاه مخاطبین را به دست آورد، بزرگترین برندگان این مراسم دو بازی Final Fantasy 7: Rebirth که موفق شد چهار جایزه از هفت موردی که برای آن نامزد شده بود را به دست آورده و بازی Helldivers 2 که سه جایزه از چهار نامزدی از جمله جایزه بازی منتخب منتقدان را به دست آورد بودند. از سوی دیگر بازی Astro Bot نیز جایزه بهترین طراحی صدا و استودیو سازنده آن یعنی تیم اسوبی (Team Asobi) جایزه بهترین استودیو سال را به نام خود اختصاص داد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید