انتشار Blade Runner: Enhanced Edition با تاخیر مواجه شده است
اینبار ویروس کرونا تقصیری ندارد!
استیون کیک مدیرعامل استودیوی نایتدایو در مصاحبهی اخیر خود با Eurogamer از تاخیر در انتشار Blade Runner: Enhanced Edition خبر داد.
نایتدایو که با ساخت ریمستر عناوین کلاسیک از جمله System Shock و Turok: Dinosaur Hunter توانسته بود نامی برای خود دست و پا کند، در سال ۲۰۱۹ میلادی قراردادی را با شرکت آلکان اینترتینمنت به امضا رساند و در نتیجه، امتیاز بازی Blade Runner محصول سال ۱۹۹۷ را بهدست آورد. این استودیو چند ماه بعد ساخت نسخهی ریمستر آن را تایید و اعلام کرد Blade Runner: Enhanced Edition در سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرمهای هدف عرضه میشود. اینطور که به نظر میرسد، شرایط مطابق برنامهریزیها پیش نرفته و تیم توسعه مجبور شده هدفگذاریهای خود را تغییر دهد.
استیون کیک (Stephen Kick) مدیرعامل نایتدایو به تازگی مصاحبهای را با وب سایت Eurogamer انجام داد. او در بخشی از گفتگوی خود اعلام کرد انتشار Blade Runner: Enhanced Edition به دلیل مشکلات فنی پیش آمده تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. طبق توضیحاتی که ارائه شده، الکترونیک آرتز در سال ۱۹۹۸ میلادی وستوود (سازندهی Blade Runner) را خریداری کرد. در نتیجه، مدیران مجبور شدند محل استودیو را تغییر دهند. در جریان نقل مکان به ساختمان جدید، کدهای مرجع بازی گم شدند. البته الکترونیک آرتز چندی پیش در جریان ساخت نسخهی ریمستر Command & Conquer با فایلهای قدیمی وستوود مواجه شد اما اینکه چه مقدارشان به Blade Runner مربوط میشود فعلا مشخص نیست.
در پی پیدا شدن تعدادی از فایلهای قدیمی وستوود، نایتدایو با الکترونیک آرتز وارد مذاکره شد تا اگر در میان فایلها مواردی مرتبط با Blade Runner وجود داشت برایشان ارسال شود. با توجه به ادعای استیون کیک، ناشر آمریکایی پاسخ واضح و روشنی ارائه نداد و ظاهرا قصد همکاری ندارد. از همین رو، تیم توسعهی Blade Runner: Enhanced Edition در نایتدایو در حال حاضر به هیچ کدام از فایلهای اصلی دسترسی نداشته و تنها باید به نسخهی قدیمی بازی بسنده کند. البته مشکلاتی که باعث عقب افتادن از برنامهریزیها و تاخیر خوردن عرضهی بازی شدند به همین مورد ختم نمیشود. مدیرعامل استودیو در بخش دیگری از صحبتهای خود به یک چالش دیگر اشاره کرد.
افرادی که در حوزهی انیمیشن فعالیت دارند، معمولا یک مدل آماده کرده و سپس آن را در تمام فریمها استفاده میکنند اما اعضای وستوود در هنگام ساخت Blade Runner سیاست متفاوتی را پیش گرفتند. صحنهای را تصور کنید که کادربندیاش تنها بخشی یک مدل را شامل میشود. تیم توسعه بنا به دلایلی ترجیح داد برای این صحنه مدل جدیدی ساخته که تنها بخشهای مورد نظر از شخصیت را شامل میشود. بدین ترتیب، سینماتیکها شامل هزاران مدل متفاوت میشوند که کار را برای ریمستر بسیار سخت و زمانبر کرده است.
Blade Runner در سبک کلیک و اشاره ساخته شده و یک سایدسکوئل برای فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۸۲ میلادی است. به بیان دیگر، اتفاقات بازی همزمان با داستان فیلم رخ میدهد اما روی شخصیتهای متفاوتی تمرکز دارد. محصول استودیوی وستوود در زمان انتشار بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد و بیش از یک میلیون نسخه فروخت تا یک موفقیت تجاری لقب بگیرد. در ضمن، نسخهی ریمستر این عنوان برای چهار پلتفرم پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی توسعه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید