خودتان را تصور کنید که در یک جنگل تاریک هستید و فقط یک دوربین فیلمبرداری دارید. چیزی شبیه به بازی Alan Wake که با Outlast تلفیق شده باشد. به نظر میرسد که معجون جدید استودیوی خلاق Bloober Team با نام Blair Witch حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
اولین نمایش بازی Blair Witch در E3 2019 همه را شگفتزده کرد. استودیوی Bloober Team سازنده سری Layers of Fear این بازی ترسناک ژانر اول شخص را با الهام از فیلم Blair Witch Project خلق کرده است. داستان بازی دقیقاً دو سال بعد از وقایع اصلی فیلم مذکور اتفاق میافتد. Blair Witch Project داستان فیلمسازان دانشجویی است که برای تهیه مستند از جادوگر بلر وارد جنگل Black Hills میشوند؛ این فیلم با وجودی که از بازیگران گمنام استفاده میکرد و عملاً بازیگرها در نقش شخصیت واقعیشان در فیلم بازی میکردند، در فضای اینترنت به حدی مورد استقبال قرار گرفت که با وجود ساخت دو نسخه از روی آن، کماکان همگان نسخه اصلی را بهترین و ترسناکترین نسخه این سری میدانند. پروژه Blair Witch را میتوان عاملی برای خلق آثار سینمایی مانند Paranormal Activity نامید. این بار این تاثیرگذاری از عرصه سینما فراتر رفته و منبع الهام تیم بازیسازی بلوبر قرار گرفته است.
استودیوی Bloober Team سازنده سری Layers of Fear این بازی ترسناک ژانر اول شخص را با الهام از فیلم Blair Witch Project خلق کرده است
با توجه به آنچه در نمایش این اثر میبینیم، قطعاً جنگل Black Hills جایی نیست که دوست داشته باشید در آن گرفتار شوید. پردهبرداری از بازی Blair Witch در نمایش مایکروسافت طی مراسم E3 2019 این نوید را به ما داد که خیلی نباید صبر کنیم تا این معجون ترسناک را تجربه کنیم. عنوان جادوگر بلر در تاریخ 8 شهریور برای پلتفرم ایکسباکس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. همچنین این بازی به دلیل اینکه انحصاری زمانی کنسولی برای پلتفرم ایکسباکس است، میتوانید هنگام عرضه این بازی را از طریق سرویس Game Pass به صورت رایگان دریافت نمایید. Bloober Team جادوگر بلر را به عنوان یک بازی ترسناک روانشناختی اول شخص توصیف میکند که واکنشهای شما در برابر خطر و استرس را مطالعه میکند. بیرون رفتن در یک جنگل نا آرام و پر از کابوسهای عجیب و جستجوی ساختمانهای متروکه در تاریکی برای هر کسی استرسزا خواهد بود. با توجه به آنچه در نمایش این اثر میبینیم، قطعاً جنگل Black Hills جایی نیست که دوست داشته باشید در آن گرفتار شوید. به محض دیدن نمایش ترکیبی از انحصاری ترسناک مایکروسافت یعنی Alan Wake و مکانیک دوربین در بازی Outlast به ذهن شما خطور میکند. همان طور که میدانیم ساخته قبلی این شرکت یعنی Layers of Fear یک نمونه کامل از ترس فیزیولوژیکی است. همین مسئله باعث میشود کنجکاو شویم که استودیوی بلوبر چگونه در فضای Blair Witch چنین ترسی را ایجاد خواهد کرد؟
به محض دیدن نمایش ترکیبی از انحصاری ترسناک مایکروسافت یعنی Alan Wake و مکانیک دوربین در بازی Outlast به ذهن شما خطور میکند
داستان بازی در سپتامبر 1996 یعنی دقیقاً دو سال بعد از وقایع داستان فیلم اصلی اتفاق میافتد. شما به عنوان یک پلیس بازنشسته برای پیدا کردن یک بچه گمشده به نام پیتر شانون وارد جنگل Black Hills میشوید. جنگلی که شایعه شده است اتفاقات عجیب و غریبی در آن رخ میدهد. در طول این جستجوی هیجانآور مدام با چهرههای وحشتناک و نمادهای جادوگری برخورد میکنیم که این مسئله به تنهایی اضطراب ما را افزایش میدهد. فضای حاکم بر بازی و نورپردازی مناسب، به خوبی حس وحشت و گرفتار شدن در میان یک جنگل مرموز و تاریک را به ما انتقال میدهد. البته نباید از این نکته غافل شد که دوربین اول شخص هم کمک شایانی به افزایش حس ترس ما میکند. به ادعای استودیوی سازنده بازی، شما قرار است تا با داستانی کاملاً جدید در دنیای Blair Witch و با الهام از نسخهی کلاسیک سینمایی آن روبرو شوید.
به نظر شما وقتی در یک جنگل تاریک که پر از کابوسهای زنده است گرفتار شدهایم چه چیزی میتواند اندکی از این اضطراب را کم کند؟ اینجاست که استودیوی بلوبر بسیار هوشمند از یک سگ نگهبان برای ایجاد اندکی اطمینان استفاده کرده و بخش اعظمی از بازی به تعاملشما با سگ در طی بازی باز میگردد. شاید هر چیز دیگری نمیتوانست مثل یک سگ نگهبان این حس اطمینان را به شما القا کند تا با جرات بیشتری وارد ماجراجوییهای جنگل Black Hills شوید. اسم این دوست و همراه ما در بازی Bullet است و تصویری که در نمایشهای این بازی از این سگ وجود دارد این حس را به ما انتقال میدهد که ما برای مبارزه با تنهاییمان در این محیط باید مواظب سگمان باشیم. نکته حائز اهمیت در گیمپلی بازی رابطه کاربری جدید طراحی شده توسط استودیو بلوبر است. اگر ساختههای پیشین این استودیو را تجربه کرده باشید خاطرتان هست که تنها یک نقطهی سفید رنگ روی صفحه نمایش و دستان ما تنها ابزار ارتباطی ما با محیط بازی بود، اما با توجه به حلقه ابزاری که در جدیدترین گیم پلی بازی شاهد آن بودیم و همینطور تعامل ما با بولت (سگ نگهبان) باعث میشود تا انتظار گیمپلی پویاتری را داشته باشیم.
در آخر Blair Witch در حالی که یادآور آثار کلاسیکی همچون Alan Wake و Outlast و فیلم Blair Witch Project است، انتظار میرود تا با خلق داستانی جدید و مکانیزم گیمپلی متفاوت با آثار قبلی استودیوی بلوبر، تجربهی ترسناک متفاوتی را برای ما به ارمغان بیاورد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید