محیط بازی Borderlands 4 جهان باز نخواهد بود
اما بزرگترین و بازترین ساخته آنها است
به گفته مدیر استودیو گیرباکس، ایشان محیط بازی Borderlands 4 را لزوما جهان باز قلمداد نمیکند حال آن که میتوان به طور یکپارچه بدون لودینگ در آن گشتوگذار کرد.
در پاسخ به صحبت یک تولیدکننده محتوا که نسخه چهارم از مجموعه بازی Borderlands را جهان باز نامیده بود، رندی پیچفورد (Randy Pitchford) مدیرعامل و کارگردان استودیو گیرباکس (Gearbox) با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق اظهار داشت که از چنین عباراتی برای بازی استفاده نمیکند زیرا “این عبارات با مشخصات زیادی همراه است که برای این بازی مطرح نمیشود. خودتان این موضوع را خواهید دید.”
پیچفورد در مصاحبهای که با نشریه گیماسپات نیز داشت به این مسئله اشاره کرده بود که در دنیای بازی Borderlands 3، “تقسیمبندی بیشتری” صورت گرفته بود زیرا پلیر به طور مداوم در حال پرش بین سیارههای موجود در سهگانه این مجموعه بود. محیط بازی Borderlands 4 قرار است خود را به عنوان “بازترین و آزادترین” جهان در این مجموعه متمایز کند.
پیچفورد با اشاره به یکی از سکانسهای موجود در تریلر رونمایی بازی که در آن، گروه شخصیتها به افق پیشروی خود مینگرند، توضیح داد: “هر آن چیزی که مشاهده میکنید فضای قابل بازی بوده و میتوانید بدون هیج صفحه لودینگ یا بارگذاری خود را به آن برسانید.” پس از آن که همین سوال درباره ماه Elpis که چندین بار در تریلر نشان داده میشود و همان موردی است که در بازی Borderlands: The Pre-Sequel نیز وجود داشته، پیچفورد اظهار داشت که آن هم یک فضای قابل بازی بوده که میتوانید بدون صفحه بارگذاری به آن دست پیدا کنید. “هر آن چیزی که در تصویر مشاهده میکنید.”
حال اگر قرار باشد بتوانید به شهرهای دوردست، کوهستانهای قدیمی و حتی به ماه بدون هیچ صفحه بارگذاری دستیابی پپدا کنید، چگونه محیط بازی Borderlands 4 از سایر آثار جهان باز متمایز جلوه خواهد کرد؟ به گفته پیچفورد، همه چیز به قصد تیم سازنده ارتباط دارد: “ما اهمیت فراوانی به داینامیک مبارزات و احساس لحظه به لحظه بازی میدهیم. ما این دنیا را ساخته و همه چیز در آن دارای مقصودی است. شما میتوانید قلب طراح را پشت هر کدام از موارد بازی احساس کنید. میتوانید متوجه شوید افرادی که اهمیت زیادی برای یک بازی قائل هستند، چنین چیزی را ساختهاند. این بازی تنها یک جهان سیستماتیک که از الگوریتمهای خاصی پیروی کنید را شامل نمیشود.”
“من از عبارت جهان باز استفاده نمیکنم زیرا بازی مشخصات چنین اثری را ندارد. این چیزی نیست که ما ساخته باشیم. اما دنیای آن یکپارچه و گسترشپذیر بوده و بزرگتر از هر چیز دیگری است که تاکنون انجام دادهایم و هیچ شباهت به آثار قبلی ما ندارد.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید