بانجی با همکاری سونی روی ساخت چند پروژه جدید فعالیت میکند
بازیهایی که هنوز معرفی نشدند
مدیر ارشد بخش خلاقیت بانجی به تازگی در پیامی رسما اعلام کرد که این استودیو با حمایت شرکت سونی روی ساخت چند پروژه جدید و معرفی نشده مشغول به کار است.
بدون هیچ شک و تردیدی، بانجی یکی از بهترین استودیهای بازیسازی به شمار میرود که با خلق سری هیلو نام خود را بر سر زبانها انداخت. در ادامه، بانجی با ساخت مجموعه Destiny حسابی در میان بازیکنان محبوب شد و در حال حاضر طرفداران زیادی از اقصی نقاط جهان دارد. در پی این محبوبیت، اوایل سال گذشته میلادی بود که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی با پرداخت ۳.۶ میلیارد دلار، بانجی را خریداری کرد.
از این رو، بانجی در حال حاضر به عنوان استودیوی زیرمجموعه مستقل پلی استیشن به فعالیت خود ادامه میدهد. اگر خاطرتان باشد، سونی هدف خود از خرید بانجی را ورود به بازار بازیهای موبایل و ساخت بازیهای سرویس محور اعلام کرده بود و در ماههای قبل شایعههای زیادی در رابطه با پروژهها و بازیهای کاملا جدید استودیوی بانجی به گوش رسیده است.
در تازهترین این خبرها، ساعاتی پیش تام فارنزورث، رئیس ارشد بخش خلاقیت بانجی، در صفحه شخصی توییتر خود خاطرنشان کر که این استودیو در حال حاضر با همکاری سونی روی ساخت چند پروژه جدید و معرفی نشده فعالیت میکند. او با انتشار تصویری از مدالها که برای نمایش تمام محتوای عرضه شده برای مجموعه دستینی طراحی شده، اعلام کرد که استودیوی بانجی روش خود برای توسعه بازیها را به کلی تغییر داده و روی ساخت عناوین سرویس محور متمرکز شده است.
تام فارنزورث در این زمینه توضیح میدهد:
این تصویر یازده سال فعالیت در بانجی است. هر یک از مدالها یکی از ۲۵ محتوای عرضه شده برای سری دستینی و میلیونها بازیکن را نشان میدهد. در آن زمان، ما به طور کامل رویکرد خود در قبال ساخت بازیها و تجارت را به کلی تغییر دادیم؛ به طوری از آثار بستهبندی شده در جعبه به سمت ساخت بازیهای سرویس محور حرکت کردیم. ما با همکاری و حمایت شرکت سونی مشغول ساخت چند پروژه جدید و معرفی نشده هستیم. به ما ملحق شوید!
با توجه به اینکه در این تابلو هنوز جای برخی از مدالها خالی است، میتوان ادعا کرد که تام فارنزورث به طور غیرمستقیم به تداوم پشتیبانیها و عرضه محتوای جدید برای سری دستینی اشاره کرده است. دقت داشته باشید که مدیر ارشد بخش خلاقیت بانجی هنوز جزئیاتی از بازیهای جدید این استودیو به اشتراک نگذاشته، اما اشاره او به ساخت بازیهای سرویس محور گویای این موضوع است که پروژههای بعدی آنها همچنان به طور لایو سرویس خواهد بود.
بر اساس گزارشهای غیر رسمی، استودیوی بانجی در کنار توسعه سری دستینی، در سکوت خبری روی ساخت دو IP فعالیت میکند. چند روز پیش شایعه شد که یکی از عناوین، در واقع یک بازی اکشن با زاویه دید سوم شخص است که احتمالا برای عرضه در سال ۲۰۲۵ میلادی برنامه ریزی شده است. به علاوه، گویا آی پی دوم بانجی نیز یک بازی سرویس محور با زاویه دید اول شخص خواهد بود. تام هندرسون، یکی از اینسایدرهای معروف حوزه ویدیو گیم نیز در گذشته از ساخت ریبوت سری Marathon توسط بانجی خبر داده بود.
ناگفته نماند که استودیو بانجی چند روز پیش از پیوستن به خانواده بزرگ پلی استیشن، خاطرنشان کرده بود که قبل از سال ۲۰۲۵ میلادی حداقل یک بازی کاملا جدید (آی پی) منتشر میکند. به طور کلی، با توجه به آگهیهای استخدام متعدد این استودیو بازیسازی و دعوت از صدها توسعهدهنده برای طراحی، صداگذاری و برنامهنویسی، توسعه چند پروژه بزرگ و جاهطلبانه توسط بانجی چندان دور از انتظار نبود.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که در ماههای قبل جیم رایان، مدیر بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی اعلام کرده بود که پلی استیشن قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی چیزی در حدود ۱۰ بازی لایو سرویس به بازار عرضه کند که این اتفاق تنها با همکاری بانجی موثر خواهد شد.
از طرفی، شرکت سونی با خرید بانجی قصد تصاحب آیپی دستینی و گسترش عناوین انحصاری خود را ندارد و هدف اصلی ژاپنیها از این توافق بزرگ، ظاهرا ساخت و توسعهی بازیهای سرویس محور است. در همین راستا، آقای جیم رایان پیشتر گفته بود که بانجی به عنوان زیرمجموعه مستقل در خانواده پلی استیشن به فعالیت خود در ساخت بازیهای چند پلتفرمی ادامه میدهد و سونی هیچ برنامهای برای انحصاری کردن بازیها ندارد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با اظهارات اخیر تام فارنزورث درباره ساخت چند پروژه جدید و معرفی نشده با حمایت شرکت سونی چیست؟ به نظر شما، استودیو بانجی در حال حاضر روی توسعه چه عناوینی فعالیت میکند؟ شما چه انتظارهایی از پروژههای بعدی این استودیو دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید