استودیو بانجی باعث لغو بازی آنلاین The Last of Us شد
ناتی داگ به حرف بانجی گوش کرد
به نظر میرسد که استودیو ناتی داگ بعد از مشورت با بانجی تصمیم گرفت تا ساخت بازی آنلاین The Last of Us را لغو کند.
استودیوی ناتی داگ به لطف ساخت بازیهای داستان محور از جمله آنچارتد و لست آف آس حسابی در میان گیمرها محبوب بوده و هوادارها برای معرفی پروژه بعدی آنها لحظهشماری میکنند. با این حال، این استودیو چند سال پیش به دنبال تغییر رویکرد خود بود و در کنار توسعه عناوین داستانی، قصد داشت در حوزه بازیهای سرویس محور و آنلاین نیز فعالیت کند.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، ناتی داگ حدود دو سال قبل بازی آنلاین The Last of Us را معرفی کرد که این پروژه بعد از گذشت یک سال از رونمایی اولیه به خاطر تحت تاثیر قرار دادن دیگر آثار استودیو به کلی لغو شد. حال، گزارشها نشان میدهد که استودیو بانجی باعث توقف توسعه این بازی شده است.
جیسون شرایر، خبرنگار رسانه معروف بلومبرگ در تازهترین گزارش خود اعلام کرد شماری از توسعهدهندگان ارشد استودیو بانجی به تجربه نسخه اولیه بازی The Last of Us Online پرداخته بودند که برخلاف تصورها، بازی چندان باب میل آنها نبود و انتقادهای زیادی به آن وارد کردند.
به گفته شرایر، استودیو بانجی در آن زمان بازخوردهای مفید و سازندهای را به ناتی داگ ارائه کرد و این استودیو نیز در پی مشورت با آنها، در نهایت تصمیم گرفت که طبق روال گذشته به ساخت بازیهای داستان محور ادامه دهد و از توسعه عناوین سرویس محور و چندنفره آنلاین فاصله بگیرد.
به طور کلی، اگر نگاهی گذرا به گذشته صنعت بازیها بیاندازیم، متوجه میشویم اغلب استودیوهایی که در حوزه ساخت بازیهای تکنفره و داستان محور عملکرد خوب و درخشانی داشتند، در توسعه بازیهای آنلاین شکست خوردهاند. برای مثال میتوان به آثار Redfall از آرکین، Suicide Squad از راک استدی و Marvel’s Avengers از کریستال داینامیکس اشاره کرد که همگی در میان بدترین بازیهای چندنفره قرار گرفتند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید