1%
  • 0/10

واکنش سازمانی مآبانه سونی به تعدیل نیروی کاری استودیو بانجی

"هدف بهینه‌سازی هزینه، ساختار و پورتفولیو است."

واکنش سازمانی مآبانه سونی به تعدیل نیروی کاری استودیو بانجی ۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
تعدیل نیروی کاری استودیو بانجی

یک هفته پس از تعدیل نیروی کاری استودیو بانجی که به عنوان سازنده بازی Destiny شناخته می‌شود سونی به دلایل این اتفاق واکنش نشان داده است.

پیت پارسونز (Pete Parsons) مدیرعامل استودیو بانجی (Bungie) هفته گذشته با انتشار پستی در بلاگ رسمی این توسعه دهنده، از تعدیل 220 نفر از اعضای این استودیو خبر داده بود و به علاوه، 155 نفر دیگر نیز درون بخش سرگرمی‌های تعاملی‌ سونی جابجا خواهند شد. تولید یک بازی علمی فانتزی اکشن جدید نیز به یک استودیو دیگر از زیرمجموعه‌های پلی استیشن یا همان PlayStation Studios سپرده می‌شود. در نتیجه تغییرات قابل توجهی در این استودیو توسعه دهنده صورت گرفته و صدها نفر تحت تاثیر این موضوع واقع شدند با این حال با تمامی این تفاسیر، واکش سونی به این اتفاق در سازمانی مآبانه‌ترین صورت ممکن شکل گرفته است.

تعدیل نیروی کاری استودیو بانجی امری بود که در جلسه ارائه گزارش مالی کمپانی سونی برای سه‌ماهه ابتدایی سال مالی 2024 به آن اشاره شد. هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) که به عنوان رئیس مجموعه سونی، مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد اجرایی و هم‌چنین رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی محسوب می‌شود به منظور ارائه توضیحات در رابطه با این موضوع اظهار داشت “برای این تغییر ساختار صورت گرفته، هدف بهینه‌سازی هزینه، ساختار و پورتفولیو است. این‌ها اهداف به شمار می‌روند. در عین حال به صورت همزمان ما باید بهره‌وری تجارت خودمان را نیز بهبود ببخشیم.”

در رابطه با انتقال برخی از نیروهای توسعه دهنده درون PlayStation Studios نیز، توتوکی اظهار داشت “برخی از منابع با تخصیص مجدد وظیفه مواجه می‌شوند. بنابراین در هر حال، سازمان‌بندی ساختار دستخوش تغییرات خواهد شد و ما می‌خواهیم ساختار کلی استودیو را بهینه نماییم.”

براساس واکنش‌هایی که برخی از اعضای تیم توسعه دهنده مجموعه بازی Destiny نشان داده‌اند این طور به نظر می‌رسد که برخی از آن‌ها تا زمانی که موضوع به صورت عمومی اعلام شود از تغییرات صورت گرفته بی‌اطلاع بودند. تزوی شرمن (Tzvi Sherman) طراح صدا استودیو بانجی اظهار داشت “من اینگونه فهمیدم که اخراج شده‌ام.”

تمامی این اخراج‌ها و تعدیل نیروی کاری‌ها، در صورتی به وقوع پیوسته که بسته گسترش دهنده Destiny 2: The Final Shape، عرضه بسیار موفقی داشته و چه از سوی منتقدان و چه از سوی مخاطبین بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments