میزان درآمد Call of Duty: Mobile در ماه اول عرضه از Fortnite و PUBG عبور کرد
آیا موفقیتهای این بازی ادامه مییابد؟
آمارهای منتشر شده نشان میدهد میزان درآمد Call of Duty: Mobile در ماه نخست عرضه از مرز ۵۳ میلیون دلار عبور کرد که رقم قابلتوجهی محسوب میشود.
بازی Call of Duty: Mobile اوایل مهر برای سیستم عاملهای اندروید و iOS منتشر شد و در مدت زمان یک ماه توانست عملکرد بسیار خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. همین موضوع هم باعث شد تا وبسایت Sensor Tower در یک گزارش به بررسی عملکرد این بازی و مقایسهی آن با رقبا، یعنی فورتنایت و پابجی بپردازد.
طبق اطلاعاتی که در گزارش آمده، میزان درآمد Call of Duty: Mobile در ماه نخست عرضه ۵۳.۹ میلیون دلار بوده است. کاربران ایالات متحدهی آمریکا با پرداخت ۲۲.۸ میلیون دلار که ۱۶ درصد از رقم کلی را شامل میشود، در رتبهی نخست قرار گرفتهاند. رتبهی دوم هم به کاربران کشور ژاپن تعلق گرفته است که ۷ میلیون دلار معادل ۴ درصد از رقم کلی هزینه کردهاند. بیشترین آیتمهای فروخته شده در یک روز به تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) مربوط میشود که در آن ۳.۱ میلیون دلار برای خرید آیتمها صرف شد. در ضمن، تعداد کاربران بازی در ماه نخست ۱۴۸ میلیون دلار اعلام شده است.
Call of Duty: Mobile در ماه نخست عرضه عملکرد بهتری نسبت به نسخهی موبایل بازی Fortnite داشته است. محصول موفق اپیک گیمز در ماه نخست عرضه ۳۵ میلیون دانلود و ۲۷.۱ میلیون دلار درآمد را به ثبت رسانده بود. البته یک مورد بسیار مهم را باید در نظر گرفت. فورتنایت در ماه نخست عرضه تنها برای کاربران iOS منتشر شده بود. نسخهی موبایل بازی PUBG، دیگر رقیب Call of Duty: Mobile، توانسته بود در ماه نخست عرضه ۶۰.۷ میلیون کاربر را به خود جذب کند. میزان درآمدزایی این بازی ۳.۵ میلیون دلار اعلام شده بود.
از زمان عرضه تاکنون، طرفداران بهشدت منتظر اضافه شدن مد زامبیها به Call of Duty: Mobile بودهاند. اگرچه تاریخ انتشار دقیقی به اشتراک گذاشته نشده اما اکتیویژن بهتازگی اعلام کرده است مد زامبیها بسیار زود به بازی اضافه خواهد شد. در ضمن، قابلیت استفاده از کنترلر هم مراحل پایانی بررسی و رفع مشکل را پشت سر میگذارد و در آیندهای نزدیک در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.
در شرایطی که عملکرد محصول جدید تنسنت گیمز در ماه نخست عرضه عالی بوده است، یک سوال بسیار مهم مطرح میشود: آیا موفقیتهای Call of Duty: Mobile ادامهدار خواهد بود یا تمایل برای تجربهی آن پس از مدتی فروکش میکند؟ تجربه نشان داده است که سازندگان میتوانند با انتشار مداوم محتویات جدید کاربران را نگه دارند. حال باید دید سیاستهای Tencent Games و Activiosn در این مورد چه خواهد بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید