راهنمای بازی Call of Duty: Warzone | چگونه در نقشه فرود بیاییم؟
زیر و بم ورود به نبرد
در سرگرمی با مجموعه مقالات راهنمای Call of Duty: Warzone همراه باشید تا فوت و فن حرفهای شدن در این بازی جذاب و سرگرمکننده را بیاموزید. در این قسمت از راهنمای بازی، به چگونگی فرود آمدن در نقشه خواهیم پرداخت.
فرود روی مپ Verdansk در وارزون شاید سرراستترین کار ممکن به نظر بیاید که احتیاج به مهارت یا دانستن ترفند خاصی ندارد، اما اگر چنین فکر میکنید، کاملا در اشتباه هستید. عدهای ممکن است توصیه کنند که از همان ابتدای پرش تخته گاز تا زمین بروید تا زودتر از همه برسید. عدهای دیگر میگویند که بهتر است چند بار چتر نجات خود را باز و بسته کنید تا در نقطهی مورد نظر فرود آیید. ما در این راهنما هیچکدام را به طور مطلق پیشنهاد نمیکنیم، بلکه کاربرد، نقاط ضعف و قوت هر رویکرد را توضیح داده و انتخاب را بسته به سبک بازی مورد علاقهتان به شما میسپاریم.
پیش از پرداختن به روشهای مختلف فرود، برخی نکات پایه وجود دارد که باید بدانید:
- اگر با دقت به Tac-Map در بازی نگاه کنید، متوجه میشوید که تمام سطح آن به شبکهای از مربعها تقسیم شده است. این مربعها هر کدام ۳۷۵ متر مربع مساحت دارند و اهمیت بسیار زیادی در تنظیم مسیر ایفا میکنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
- هواپیمایی که ابتدای بازی از آن میپرید، در هر مسابقه خط سیری تصادفی دارد. ارتفاع پرواز آن ۵۰۰ متر نسبت به سطح دریا بوده و با سرعت ۷۵ متر بر ثانیه حرکت میکند.
- در صورتی که پس از پرش، دکمهی حرکت به جلو را نگه دارید، بیشینهی سرعت افقی شما به ۴۰ متر بر ثانیه میرسد.
- حداکثر سرعت افقی فرود هنگام باز بودن چتر نجات، ۱۵ متر بر ثانیه است.
- طول مپ Verdansk حدود ۲۸۰۰ متر است.
این اعداد را به خاطر داشتید تا در ادامه به کاربرد هر کدام برسیم.
روش اول: سقوط آزاد
اولین گزینه برای فرود، ابتداییترین راه ممکن است: شروع با نهایت سرعت و عدم باز کردن چتر تا رسیدن به زمین. طبیعتا در این روش خیلی سریع به زمین میرسید، اما میزان مسافتی که میتوانید در مپ طی کنید بسیار کم است. با توجه به حداکثر سرعت سقوطتان، نهایتا میتوانید بین یک تا یکونیم مربع از خط سیر هواپیما دور شوید. اگر نقطهی فرود مد نظرتان روی خط حرکت هواپیما یا خیلی نزدیک به آن است، این روش برایتان مناسب خواهد بود. یک نکتهی مهم در این روش باقی مانده و آن هم فرود روی نقطهای است که دقیقا روی خط سیر هواپیما قرار دارد: اجازه دهید هواپیما تا جای ممکن به محل مورد نظر نزدیک شود (کمی بیشتر از یک مربع) و بعد بپرید. صبر نکنید تا هواپیما دقیقا به بالای آن نقطه برسد. اینگونه سریعتر به مقصد خواهید رسید.
روش دوم: آهسته و پیوسته
دومین روش دقیقا در نقطه مقابل روش اول است. اگر میخواهید بیشترین مسافت ممکن را در وردانسک طی کنید و به دورترین نقاط نسبت به مسیر حرکت هواپیما برسید، باید بلافاصله پس از پرش چتر خود را باز کنید و جلو را نگه دارید. با وجود آنکه سرعت فرود در این حالت نسبت به سقوط آزاد بسیار کمتر است، اما مسافت افقی طی شده چندین برابر میشود و در بیشترین حالت میتوانید ۳۶۰۰ متر را در مپ طی کنید. دقت کنید که این مقدار از طول مپ بیشتر است که یعنی دوردستترین نقطهها هم در این روش قابل دستیابی خواهد بود. مشکل بزرگ این روش، زمان زیادی است که طول میکشد تا به زمین برسید. در این حالت حدود یک و نیم دقیقه از سایر بازیکنان عقب هستید که در عنوانی مثل Warzone به مثابهی چند ساعت است! ولی از آن سو چون پس از طی این زمان به محلی رسیدهاید که تقریبا هیچ بازیکن دیگری به آن نرسیده، جای مانور کافی و پیدا کردن لوت بیدردسر را خواهید داشت.
روش سوم: فرود سینوسی
این همان روشی است که بیشترین استفاده را میان بازیکنان حرفهای وارزون دارد. بهطور معمول، بازیکنان علاقه چندانی به فرود بسیار سریع و ورود به درگیری در همان ثانیههای آغازین مسابقه ندارند و در عوض نقاط مناسب برای لوت را انتخاب کرده و زمان کافی برای رسیدن به آن را طی میکنند. با روش سینوسی که شامل چندین بار باز و بسته کردن چتر نجات میشود، میتوانید ترکیبی از دو روش قبلی را بهدست آورده و هم سرعت و هم مسافت کافی را طی کنید. به طور معمول در این روش، میتوانید حدود سه تا سهونیم مربع از خط سیر هواپیما دور شوید که تقریبا مسافت بین روشهای اول و دوم را پوشش میدهد. از مزیتهای بزرگ روش سینوسی، متغیر بودن آن است؛ اگر میخواهید مسافتی بیشتر از سه مربع را طی کنید، کافی است فاصلهی بین هر بار باز کردن چتر نجات را کمتر کنید. برای راحتی کار، به آلتیمتر کنار صفحه هنگام فرود دقت کنید: هرگاه سرعت سقوطتان به بازهی میان ۴۰ تا ۵۰ متر بر ثانیه روی آلتیمتر رسید، چتر را باز کنید. در این صورت سرعتتان خیلی زود به حدود ۱۰.۵ متر بر ثانیه میرسد که باید خیلی سریع پس از رسیدن به این سرعت چتر را ببندید. در این حالت به مقدار مسافت استاندارد سه تا سهونیم مربع میرسید. اگر میخواهید مسافت بیشتری طی کنید، دفعات باز شدن چتر را افزایش دهید یا چتر راه بیشتر باز نگه دارید. تنظیم این روند سینوسی سلیقهای است و خودتان بهتر از هر کسی میتوانید به فرمول ایدهآل برسید.
در انتهای این راهنما میخواهیم به سه نکته اشاره کنیم که به کارتان خواهد آمد:
- اگر در تمام طول فرود چتر نجات خود را اصلا باز نکنید، هنگام نزدیک شدن به زمین، خود بازی بهصورت خودکار آن را برایتان باز خواهد کرد. پس دقت داشته باشید که به امید باز شدن چتر، اپراتور خود را له و لورده نکنید.
- در پایان فرایند فرود، از دیر باز کردن چتر نجات خود نترسید. در وارزون پاهای اپراتورها گویا از جنس فولاد ساخته شده و اگر در فاصله خیلی نزدیک به زمین هم چتر را باز کنید، به آنها آسیبی وارد نمیشود. این مورد کمی احتیاج به تمرین و مهارت دارد و شاید چند باری کاراکتر نگونبخت را به کشتن بدهید تا روال کار دستتان بیاید.
- در بسیاری از مواقع، فرود آمدن روی زمین یک مسابقهی سرعت نیست؛ حتی ممکن است زود رسیدن نسبت به بازیکنی که نزدیکتان است، به ضررتان تمام شود، چرا که هر بازیکن در ابتدای مسابقه مجهز به کلت است و پس از باز کردن چتر، میتواند شلیک را آغاز کند. حال خود تصور کنید که در صورت فرود زودتر، به چه هدف آسانی برای بازیکنی تبدیل میشوید که هنوز با چتر در هوا معلق است و تفنگش را سمت شما نشانه گرفته!
بهعنوان آخرین مورد، دیاگرامی از پوشش روشهای مختلف روی نقشه را در ادامه ملاحظه میکنید. خط سفید، مسیر حرکت هواپیماست:
امیدواریم از این قسمت از راهنمای Call of Duty: Warzone لذت برده باشید. در قسمت بعدی، به سراغ بهترین محلها برای لوت در نقشه خواهیم رفت،
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید